Tietäsitpä vaan, mitä mä oon "mokannut" neljän kanssa :ashamed:
Tosin valvomiset on valvottu ihan omasta kassasta, mutta nuo syömisjutut...

Mutta ei parane ottaa liian vakavasti tätä elämää
Joo ei pidäkään ottaa liian vakavasti, ihmetyttää vaan joskus tämä touhu täällä palstalla. En kyllä oikein uskoo että läheskään kaikki on edes oikeati niin tuomitsevia, eiköhän osa halua vaan ärsyttää ja provosoida.
Mutta oikeasti nainen ei ole huono äiti jos joskus vie vauvansa hoitoon, antaa maistaa jotain herkkua, ei imetä, ottaa silloin tällöin pari sidukkaa, tai mistä kaikista jutuista nyt täällä toiset äidit muita tuomitsevatkaan, ja sitten nostavat itseään jalustalle.
Nainen voi olla huono äiti vaikkei tekisi mitään ns. yleisesti paheksuttavaa. Mielestäni huono äiti on kylmä ja välinpitämätön lapsiaan kohtaan, alentaa näitä henkisesti ja antaa ymmärtää ettei lapsi ole minkään arvoinen. Rakkaudettomuus on mielestäni lapselle paljon tuhoisampaa kuin se että joskus vaikka vie lapsen hoitoon että saa itse relata.
Ai niin, tuli vielä mieleen yksi juttu. Ostin kerran kirppikseltä pari teletappivideota, ja erehdyin naureskellen kertomaan kassalla että sain ruokalakkoilevan pojan syömään kun näytin hänelle samalla teletappeja telkusta. Myyjä oli aidosti kauhistuneen näköinen, ja sanoi että sitä ei kannata tehdä, lapsi voi tottua siihen. Noh, sain lapsen syömään teletappien avulla, kun oli lopettanut sitä ennen syömisen lähes kokonaan. Noin kuukaudessa tuo meni ohi, ja lapselle rupesi ruoka maistumaan ilman teletappeja. Eli teletapit pitivät hänet ravittuna, ilman niitä en tiedä miten olisin saanut hänet syömään. Eli se oli ihan hyvä juttu, eikä lapsi siihen tottunut mitenkään. Silti muutama ihminen tuon kirppismyyjän lisäksi tuomitsi. Kuten myös sen, että nukutin allergikkoani perhepedissä 8 kk ikäiseksi, koska saimme näin kaikki edes vähän paremmin nukuttua, kun ei tarvinnut nousta vauvaa rauhoittelemaan sitä toistakymmentä kertaa yössä, minkä hän heräili. Ai niin, ja otinhan minä joskus imetysaikoina saunasiiderinkin, kun vauva oli mennyt nukkumaan. Ja monta muuta juttua. Silti koen olevani hyvä äiti, ja rakastavani lastani enemmän kuin mitään muuta koko maailmassa.
Pointti oli siinä etten voi ymmärtää miksi äidit ovat niin hanakoita tuomitsemaan muita äitejä, vaikkei mitään todellista syytä edes olisi. Antakaa muiden toimia lastensa kanssa niin kuin parhaaksi näkevät, puuttukaa vasta sitten kun lasta kohdellaan oikeasti kaltoin.
Ugh, olen puhunut. =)