Olenko minäkin huono äiti kun vein lapseni vauvana yöksi hoitoon? ;-)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä jokainen perhe tekee omat ratkaisunsa eikä siihen pitäisi kellään olla mitään sanomista. Olen sitä mieltä että itse tein parhaan ratkaisun laittaessani oman vauvan 3kk yöksi mummolaan että sain nukkua kun psyyke alkoi jo heittämään unettomuuden takia. Laitoin hänet myös saman ikäisenä omaan huoneeseen nukkumaan sillä en pystynyt nukkumaan vauvan kanssa samassa huoneessa koska kuuntelin jatkuvasti jokaista hengitystä hysteerisenä. Kenekään on ihan turha mua huonoksi äidiksi haukkua, tiedän olevani paras äiti lapselleni kun osaan huolehtia myös omasta jaksamisestani jotta lapsella olisi parempi:heart:
Ainiin ja syöin myös nitriittipitoisia nakkeja välillä reilu 1-veelle ja hyvin onnellinen lapsi on nyt 3-vuotiaana ;)

Kannattaa muistaa, että tänne voi kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa, eikä siitä koira perään hauku. Voinhan minäkin kertoa, että lapseni on 17-vuotias, eikä ole koskaan maistanut mitään, missä on valkoisia vehnäjauhoja, sokeria tai lisäaineita, teen aina fennovegaanista luomuruokaa ravitsemusterapeutin ohjeiden mukaisesti itse viljellyistä kasviksista, ja olen ollut hänestä erossa ainoastaan kerran, kymmenen minuutin ajan vessassa, kun oli kamala mahatauti, ja oli pakko jättää hänet siksi aikaa isälleen. Ja että minulla on niiiin hyvä mieli, kun olen omistautunut lapselle enkä humputellut vähemmän tärkeiden asioiden parissa. Kaikki varmaan uskovat :).

Täällä kuitenkin moni vinkuu, kuinka kaveri antaa korviketta vauvalleen ja jättää hoitoon ja ostaa vaatteita kirppikseltä ja yhyybyää, mutta kuinka monella on sukupuoleen katsomatta mulkkua kivittää omalla nimellään päin naamaa? Edessäpäin hymistellään miten kivaa ja ihanaa, ja sitten jossain mammapalstalla kitistään miten rankkaa on olla parempi ihminen kuin kaikki muut tutut äidit yhteensä.

Älkää nyt viittikö, ei se nyt huonoa äitiä tee vaikka antaisi niitä nakkeja parikin kertaa viikossa tai vaikka hampurilaisen kerran viikossa. Huonoksi äidiksi voi tituleerata itseään tai muita, jos esimerkiksi äiti tupakoi lapsen vierellä, ei kuuntele lastaan, pakottaa lapsen harrstuksiin joihin lapsi itse ei halua jne.

Kannattaa muistaa, että tänne voi kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa, eikä siitä koira perään hauku. Voinhan minäkin kertoa, että lapseni on 17-vuotias, eikä ole koskaan maistanut mitään, missä on valkoisia vehnäjauhoja, sokeria tai lisäaineita, teen aina fennovegaanista luomuruokaa ravitsemusterapeutin ohjeiden mukaisesti itse viljellyistä kasviksista, ja olen ollut hänestä erossa ainoastaan kerran, kymmenen minuutin ajan vessassa, kun oli kamala mahatauti, ja oli pakko jättää hänet siksi aikaa isälleen. Ja että minulla on niiiin hyvä mieli, kun olen omistautunut lapselle enkä humputellut vähemmän tärkeiden asioiden parissa. Kaikki varmaan uskovat :).

Täällä kuitenkin moni vinkuu, kuinka kaveri antaa korviketta vauvalleen ja jättää hoitoon ja ostaa vaatteita kirppikseltä ja yhyybyää, mutta kuinka monella on sukupuoleen katsomatta mulkkua kivittää omalla nimellään päin naamaa? Edessäpäin hymistellään miten kivaa ja ihanaa, ja sitten jossain mammapalstalla kitistään miten rankkaa on olla parempi ihminen kuin kaikki muut tutut äidit yhteensä.

Olipa loistavasti kirjoitettu!! :flower::laugh:

Mutta näin se menee, nainen on naiselle susi.

Monet naiset ovat muutenkin kuin äitipiireissä kaksinaamaisia, esim. naisvaltaisilla työpaikoilla sen huomaa hyvin. No en minä tässä itseäni jalustalle nosta, puhun kyllä itsekin joskus selän takana ihmisistä negatiiviseen sävyyn. Muuten koskaan esitä näille ko. tyypeille kaveria, ja voin sanoa samat asiat myös kasvotusten, ja usein sanonkin.

Anoppini yritti alussa neuvoa miten on paras tehdä mikäkin juttu lapsen kanssa, ( eli niin kuin hän tekisi/ oli tehnyt ) antoi minulle jopa lastenhoito-oppaan vuodelta -64. :D Mutta kun sanoin hänelle nätisti että moni on muuttunut, ja mieskin korosti että osaan hoitaa vauvaani, niin hän lopetti neuvomisen. :)

Joo en minä korvaani lotkauta neuvoista tai edes pahemman luokan arvostelusta tai pätemisestä lastenhoidossa, vähän huvittaa vaan kys. ilmiö.

Älkää nyt viittikö, ei se nyt huonoa äitiä tee vaikka antaisi niitä nakkeja parikin kertaa viikossa tai vaikka hampurilaisen kerran viikossa. Huonoksi äidiksi voi tituleerata itseään tai muita, jos esimerkiksi äiti tupakoi lapsen vierellä, ei kuuntele lastaan, pakottaa lapsen harrstuksiin joihin lapsi itse ei halua jne.

Näinhän se on. Mutta täällä kirjoittelee oikeasti tosi paljon näitä kärjistäjiä, esim. se joka oli sitä mieltä että jos vauva on yhden yön isovanhemmillaan hoidossa, äiditä erossa olo voi aiheuttaa vauvalle psykoosia. :rolleyes:

Ei mutta kyllä tosiaan täällä moni ihan piruuttaankin provosoi.

Minä olen kyllä sitä mieltä että tääällä Mitäsnytilläkin pitäisi olla rekisteröitymispakko. Siistiytyisi varmaan palsta aika paljon, kun ei kukaan voisi nimettömänä huudella.

Sori vaan,minusta vauvan hoitoon jättävät ovat huonoja äitejä.
Ei mulla ollut mitään ongelmaa,vaikka lapsi nukkuikin todella huonosti.Sitten valvottiin...Ei tullut mieleenkään hoitoon viedä!

[QUOTE="Mie";22257133]Sori vaan,minusta vauvan hoitoon jättävät ovat huonoja äitejä.
Ei mulla ollut mitään ongelmaa,vaikka lapsi nukkuikin todella huonosti.Sitten valvottiin...Ei tullut mieleenkään hoitoon viedä![/QUOTE]

Voin kuvitella mikä nipo äiti olet. Ja sellanen hellanlettas Martta. Voi kauheeta kun meiän poika oli 3 kk ja 5 kk ja 6 kk ja 7 ja 8 ja 9 kk mummulla hoidossa, apuuvaa. Onkohan se saanu trauman.

[QUOTE="Mie";22257133]Sori vaan,minusta vauvan hoitoon jättävät ovat huonoja äitejä.
Ei mulla ollut mitään ongelmaa,vaikka lapsi nukkuikin todella huonosti.Sitten valvottiin...Ei tullut mieleenkään hoitoon viedä![/QUOTE]

No jee. Meillä on yli 3-vuotias, joka ei ole ikinä ollut yökylässä. Enkä pidä itseäni tämän takia mitenkään parempana ihmisenä. Pikemminkin ajattelen, että olen hullu, kun en ota vastaan tilaisuutta nukkua... varsinkin, kun lapsi on erityislapsi. Saanko minä nyt jonkun mitalin tästä?

Tosin muksu saa syödä karkkia ja ranskalaisiakin se on useamman kerran saanut, pizza on lempiruokaa ja annan katsoa telkkaria joka päivä. Ehkä tämä laskee nyt minun arvoani äitina... B)

Joo-o, jos maailma todella olisi niin mustavalkoinen kuin näiden pätevien äitishahmojen mielipiteet, joita täällä palsta pursuilee, pitäisi suurimman osan lapsista jäädä syntymättä, ja melko suuri prosentti taitaisi myös kuolla tai traumatisoitua varsin vakavasti ensimmäisinä elinvuosinaan. Mielessä on käynyt, että pitää varmaan kiertää kaikki mammakerhot ja äitimuskarit kaukaa, ettei vaan tule tutustuneeksi yhteenkään kaksinaamaiseen, itsetyytyväiseen akkaan, jolla on hymy perseessä siellä leikkipuiston laidalla, mutta heti kun selän kääntää, ollaan perustamassa tänne "MINÄ en ymmärrä/MINULLE ei tulisi mieleenkään" -henkistä keskustelua, jossa äidit jaotellaan sinisilmäisesti kahteen kategoriaan: Ne, jotka ovat epäkypsiä äideiksi, ja ne jotka tekevät niin kuin minä itse. Sen täällä on oppinut, että täydellinen äiti viettää vapaa-aikaansa korkeintaan istumalla vauva vieressä perseellään tietokoneen ääressä puhisemassa paheksuntaa niitä kohtaan, jotka "haluavat elää niin kuin ennenkin vauvasta piittaamatta". Jotain kertonee se, etten koskaan ole irl törmännyt täydelliseen äitiin tai sellaiseen, joka kuvittelisi voivansa jatkaa elämää normaalisti lapsen syntymän jälkeen. Kyllä nämä tyypit taitavat kärjistyä ihan vaan niiden äitihormonien ja liiallisen vauvapalstailun seurauksena :D

Mainittakoon vielä, että epäilen vahvasti, että nämä erinomaisuuteensa tikahtuvat äidit eivät todellakaan ole niitä runsaalla elämänkokemuksella siunattuja, vaikka antavatkin mielellään niin ymmärtää syyllistäessään niitä, joilla on vielä tarvetta elää elämää kodin seinien ulkopuolella. Oman äitini ikäisissä tai vanhemmissa naisissa kun en ole koskaan törmännyt moiseen tiukkapipoisuuteen ja arvosteluntarpeeseen, ja ihan hyviä aikuisia meistäkin on kasvanut :D Toivottavasti nämä arvostelijaäidit ymmärtävät sentään olla siirtämättä ahdasmielisyyttään jälkikasvulle.

Suzyanne, mä tykkään sun kirjoitukistasi tosi paljon! =)

Ja toisekseen, suurin osa äideistä on ihan tavallisia eli palstan mittapuulla huonoja äitejä. Ei tarvi kun käydä pari kertaa viikossa Prismassa ja kastsoa mitä ruokaa perheet ostaa, mitä ne tekee päivittäin leikkipuistoissa, miten komentaa ja puhuu + sitten tutut äidit, joiden tarinat tietää vielä paremmin!

Olipa loistavasti kirjoitettu!! :flower::laugh:

Mutta näin se menee, nainen on naiselle susi.

Monet naiset ovat muutenkin kuin äitipiireissä kaksinaamaisia, esim. naisvaltaisilla työpaikoilla sen huomaa hyvin. No en minä tässä itseäni jalustalle nosta, puhun kyllä itsekin joskus selän takana ihmisistä negatiiviseen sävyyn. Muuten koskaan esitä näille ko. tyypeille kaveria, ja voin sanoa samat asiat myös kasvotusten, ja usein sanonkin.
Mua oikeesti ei ärsytä toisissa naisissa mikään muu, kun naiset jotka valittavat toisista naisista ja ylläpitävät näitä "nainen on naiselle susi" uskomuksia. Ei tuo selän takana paskan jauhaminen mikään naisten tai nasivaltaisten alojen yksinongelma ole, vaan ongelma koskee yhtä lailla miehiä ja miesvaltaisia aloja. Itse olen työskennellyt niin naisvaltaisessa kuin miesvaltaisilla työpaikoilla, ja samaan selän takana juoruamiseen olen törmännyt yhtä lailla kaikissa.

Yhteistyössä