Olenko nyt auttamattomasti pilannut perheeni joulun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja palsta auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

palsta auttakaa

Vieras
Mitä tässä nyt on lueskellut joululahja avauksia niin totesimpa että ostamani lahjat on kaikki ihan pertsiistä :(

Ostin lapsilla pakettin tällaista

18v poika/ Toivoi uutta lompakkoa, sukkia boxsereita, jotain hyvän tuoksusia dödöjä, yhtä pc peliä ja erästä astia settiä ikeasta (hakee opiskelemaan toiselle paikkakunnalle) lahjakorttia 3 eri liikkeeseen.
Kaikki toiveet toteutin. Sekä ostin vielä lisäksi uuden tabletin :)

12v tyttö/ Toivoin uutta bändi pussilakana settiä ja saman bändin cd levyä ,uutta kylpytakkia, lämpimiä tohveleita,lahjakortteja 4 eri liikkeeseen,kirja, suoristinrautaa, yhtä isoa kasvojenhoito settiä sekä yhtä ihanaa partylite somistetta. Kaikki toiveet toteutin. Ja myös tytölle ostin uuden tabletin.

Mies toivoi/ kasan uusia laadukkaista sukkia kun vanhat siivosimme pois ja sukkalaatikko miltei tyhjä samoin pitkiä kalsareita,
uutta kylpytakkia, partavaahtoa/kasvojenhoito settiä sekä jonkilaista hieronta lahjakorttia. Kaikki toiveet toteutin.

Sitten vielä ostin isovanhemmille saunasetit, missä on mm saunatuoksuja ym.
+ kaikille karkkia.

Mutta kun nyt palstaa olen lukenut niin eihän nyt kalsarit sukat tai saatikka pussilakanat ole mikään JOULULAHJA!
Samaan kastiin menee hygieniatuotteet, kuka hullu niitä muka joululahjaksi ostaa tai edes haluaa :(
Puhumattakaan kylpytakeista/pyyhkeistä, eihän niitä nyt vaan voi laittaa lapsille lahjaksi kun ne kuuluu saada muutenkin.
Suoristinrauta, ei se on semmoinen väline jonka kuuluu myös saada muuten sillä tiedä vaikka sitä perheen äiti joskus lainaa, ei se silloin lahja ole jos äiti kerta vuodessa sitä lainaa.
Mikä lahja myöskään on joku astiasetti, kyllähän ne astiat kuuluu lapselle ostaa ilmankin että on lahja tai anna omasi kaapista.
Ja muistinko mainita nuo lahjakortit,
siis voiko mielikuvitus olla heikompi kuin hankkia lahjakortin :O
Ja lisänä kirsikka kakun päällä, joku helvatun partyliten kynttilä somiste,
mitä vittua ajattelin 12v tekevän jollakin partyliten somisteella :O
hajottaa vielä kalliin somisteen tai polttaa koko torpa joten ei ei ei.
Ja tabletit, ostin ne ihan omatoimisesti,
mitä jos ne ei olekkaan juuri lasteni tarpeisiin olevat, mennä nyt omatoimisesti tuollaiset ostamaan. Kiva kun lapset ensin innostuu ja huomaa että tämä tabuhan on täysin paska kun ei tällä mallilla tee mitään.
Ja mitä oikein ajattelin kun ostin saunasetin isovanhemmille,
luuletko ettei he osaa itse ostaa?
Mitä jos he ei pidä löylytuoksuista tai siitä olut pullosta jonka siihen lisäsin?
Haluanko saada isovanhemmat juomaan kun ostin siihen hyvän saunaoluen kaikille oman.
Ja karkkia, ei sitä nyt kukaan paketoi, sitä on kokoajan kaupoissa myynnissä ja miksi minä karkkia annan etenkin kun on murkkuikäinen lapsi jolla jo alkaa pientä iho ongelmaa olemaan,
haluanko pilata tyttäreni ihon?
Minkälainen äiti minä olen :(

Joten toivotan nyt kaikille palstamammoille hyvää joulua.

Toivottavasti edes yksi onneton kohtalotoveri löytyisi joka on mennyt näin surkeat lahjat hankkimaan ;)

• Tykkää
Reactions: plörö
Nyt taitaa painaa joulustressi? Lahjat ovat oikein hyvät, eikä muutaman palstamamman mielipiteisiin kannata tarttua. Lue vaikka martat.fi-sivua ja ota järkevä asenne jouluun. Suosittelen muillekin, jos kinaamista täytyy- joulun alla-lähteä ihan näin älyttömästä asiasta kehittämään.

Ihmisen suhde tavaraan on suoraan suhteessa hänen henkiseen tasoonsa. Ole iloinen, että opetat lapsiasi nimenomaan lahjojen myötä vastuullisiksi kuluttajiksi ja ymmärtämään tavaran arvon.

Ja nyt ala vain odottamaan hyvällä mielellä joulua rakkaan perheesi kanssa. Sitä toivotan sinulle koko sydämestäni <3

[QUOTE="Amalia";30523932]Nyt taitaa painaa joulustressi? Lahjat ovat oikein hyvät, eikä muutaman palstamamman mielipiteisiin kannata tarttua. Lue vaikka martat.fi-sivua ja ota järkevä asenne jouluun. Suosittelen muillekin, jos kinaamista täytyy- joulun alla-lähteä ihan näin älyttömästä asiasta kehittämään.

Ihmisen suhde tavaraan on suoraan suhteessa hänen henkiseen tasoonsa. Ole iloinen, että opetat lapsiasi nimenomaan lahjojen myötä vastuullisiksi kuluttajiksi ja ymmärtämään tavaran arvon.

Ja nyt ala vain odottamaan hyvällä mielellä joulua rakkaan perheesi kanssa. Sitä toivotan sinulle koko sydämestäni <3[/QUOTE]

Kerrankin erilainen lahja aloitus palstalla :xmas:

En minä oikeasti harmittele lahjaostojani lapsille,kukin saa sen,mitä tahtoi.Minulla on hyvä mieli - toki jotain ekstraakin tulevat saamaan.
Me aikuiset ei osteta lahjoja toisillemme,iloitaan siitä että koko perhe on kasassa ja nautitaan siitä.

Oikein ihanaa,lämmintä.leppoisaa joulunaikaa jokaiselle!

Kuinka jumalattoman paljon rahaa sulla on noihin lahjoihin palanut :O Aivan sairasta!
Ei niitä kaikkia toiveita tarvitse toteuttaa.. Vai eikö teillä lapset saa lahjoja sukulaisilta?

Mutta vaatteet, hygieniajutut yms. on ihan ok pistää pakettiin.

Kuinka jumalattoman paljon rahaa sulla on noihin lahjoihin palanut :O Aivan sairasta!
Ei niitä kaikkia toiveita tarvitse toteuttaa.. Vai eikö teillä lapset saa lahjoja sukulaisilta?

Mutta vaatteet, hygieniajutut yms. on ihan ok pistää pakettiin.

Sukulaisilta? Sukulaisten siivelläkö sitä nyt sitten pitäsikin joulu järjestää ja luottaa siihen että molemmat isovanhemmat antavat molemmille lapsille sen yhden lahjan.
Vai teettekö te oikein kierroksen sukulaisten hoteissa jotta niitä lahjojahan kuuluu tulla meidän lapsille.
Kaikilla kun ei ole kummeja ja isoja sukuja.
Tosin voisikohan tuon sitten korvata naapurit, ei muuta kuin kerjuulle.

Eihän se lahja voi olla huono jos se on toivottu. Minä tein sen saman perisynnin, tosin 7v toivoi leluja ja pelejä. Ja niitä se saa. Konsolipelejä vieläpä, eli olen tuominnut lapseni ikuiseen kadotukseen.

Ja miehellekin ostin tietokonepelin, nyt joudun viimeistään tammikuussa tulla tänne itkemään, kun se piru vaan pelaa eikä yhtään tiskaa.

Onneksi olen sentään katumusharjoituksena siivonnut kaikki kaapitkin, tosin nyt joudun sitten viettämään joulun kaapissa.

• Tykkää
Reactions: Laina elämää

Minkälaisia lahjoja sukulaisilta kuuluisi saada? Itte en kehtais edes odottaa että sukulaisilta sais mitään kallista, jotain pientä muistamista vain.

Mielestäni ap:n lahjat kuulostavat just hyviltä :) Tabletit JA lahjakortit nyt ehkä oli pieni ylilyönti (tai sit ei, minusta kuitenkin ehkä), mutta noi muut ovat just hyviä.
Käyttötavaroita joita kuitenkin kaikki ovat toivoneet. Ei tuonikäisille oikein mitään lelujakaan enää ostella, tai kai nuo tabletit sitten niitä leluja on.

Eihän se lahja voi olla huono jos se on toivottu. Minä tein sen saman perisynnin, tosin 7v toivoi leluja ja pelejä. Ja niitä se saa. Konsolipelejä vieläpä, eli olen tuominnut lapseni ikuiseen kadotukseen.

Ja miehellekin ostin tietokonepelin, nyt joudun viimeistään tammikuussa tulla tänne itkemään, kun se piru vaan pelaa eikä yhtään tiskaa.

Onneksi olen sentään katumusharjoituksena siivonnut kaikki kaapitkin, tosin nyt joudun sitten viettämään joulun kaapissa.

:hug:
Minä en edes kehdannut aloitukseen tunnustaa tuota kaappien siivoamista :D

Aika paljon kyllä olet ostellut. Vaikka mitäs sitten jos rahaa on, ei kai siinä mitään.

Mä arvostan käytännön lahjoja. On ihan järkyttävä saada jotain turhakkeita. Meillä on kaapit muutenkin täynä tavaroita joita käyttää ehkä kerran vuodessa jos silloinkaan. Mä nautin just vaikka uudesta yöpaidasta tai ihanista lakanoista. Itse ei raaski niihin satsata niin aivan mielettömän ihanaa on uusia saada lahjaksi.

Mutta tänä jouluna on alkanut oikein oksettaa kun kuuntelee millaisia röykkiöitä tavaraan ihmiset ostaa. Ne kun ei katoa täältä maapallolta minnekään vaan täyttää jossain vaiheessa kaatopaikat... MIHIN ME TARVITAAN KAIKKEA NIIN *** PALJON??? Siitäkö tulee hyvä mieli että raapottaa parivuotta sitten annetut lahjat kaatopaikalle kun uusia tulee ovista ja ikkunoista???

No se että teini itse toivoo lahjaksi noita ja ne toteuttaa on täysin ok. Siinähän on nimenomaan toteutettu lapsen toive.

Se että miettii pitäisikö ala-asteikäiselle pyytää lahjaksi laadukasta pussilakanaa ilmeisesti koska äiti sen lapselle haluaa on ehkä vähän kökköä. Koska mielestäni on kivaa, että edes joku lapsen toiveista jouluna toteutetaan. Ei meilläkään kaikkia toiveita toteuteta. Mutta kun kummit yms. sukulaiset kysyneet toiveita olen kertonut sieltä halvimmasta päästä ideoita ja tiedän että molemmat lapset saa edes jotain omista joulupukin kirjeistään.

Siis nythän näitä mokia paljastuu enemmänkin :O
Olen tehnyt emä mokan kun toteutin koko listan ja vielä ylimääräistä ja menin miehellenikin ostamaan lahjuksia :D
Kaikenlisäksi emme kuulu kirkkoon lapsilla ei ole kummeja :(
Kamala vastuuton vanhempi !

Sukulaisilta? Sukulaisten siivelläkö sitä nyt sitten pitäsikin joulu järjestää ja luottaa siihen että molemmat isovanhemmat antavat molemmille lapsille sen yhden lahjan.
Vai teettekö te oikein kierroksen sukulaisten hoteissa jotta niitä lahjojahan kuuluu tulla meidän lapsille.
Kaikilla kun ei ole kummeja ja isoja sukuja.
Tosin voisikohan tuon sitten korvata naapurit, ei muuta kuin kerjuulle.

No siksi kysyinkin, että eikö teillä lapset saa lahjoja muualta. Ilmeisesti ei.
Sitten on oikein mukavaa, että hankit lapsille mitä toivovat =)

Sukuja on monenlaisia. Meillä alkaa ne lahjatoiveutelut tuossa lokakuussa, niitä kyselee mummot ja papat, isomummut, mun serkut ja tädit/enot/sedät, miehen sedät ja tädit, lasten kummit ja meidän vanhempien kummit. Mitään emme pyydä, mutta kun haluavat lapsia muistaa niin annamme vinkkejä niin ostavat sitten mitä tahtovat.

Ja me kyllä vietetään muutenkin paljon aikaa sukulaisten kanssa, ei pelkästään ennen joulua lahjojen toivossa ;)

Meidän lapset eivät saa kuin yksi paketti/nenä koska
"Sukulaisten siivelläkö sitä nyt sitten pitäsikin joulu järjestää ja luottaa siihen että molemmat isovanhemmat antavat molemmille lapsille sen yhden lahjan.
Vai teettekö te oikein kierroksen sukulaisten hoteissa jotta niitä lahjojahan kuuluu tulla meidän lapsille."
Jep, sukulaisetkin antavat lapsille lahjoja, ja olen jopa mennyt sopimaan (ja osan valinnutkin valmiiksi) kuka ostaa mitääkin. Ja näin on ollut jo useamman vuoden....kauhistus...

No siksi kysyinkin, että eikö teillä lapset saa lahjoja muualta. Ilmeisesti ei.
Sitten on oikein mukavaa, että hankit lapsille mitä toivovat =)

Sukuja on monenlaisia. Meillä alkaa ne lahjatoiveutelut tuossa lokakuussa, niitä kyselee mummot ja papat, isomummut, mun serkut ja tädit/enot/sedät, miehen sedät ja tädit, lasten kummit ja meidän vanhempien kummit. Mitään emme pyydä, mutta kun haluavat lapsia muistaa niin annamme vinkkejä niin ostavat sitten mitä tahtovat.

Ja me kyllä vietetään muutenkin paljon aikaa sukulaisten kanssa, ei pelkästään ennen joulua lahjojen toivossa ;)

Niin ja välillä nuo sukulaisten perkeleet vielä menevät ja yhdistävät voimansa ja hankkivat yhdessä jotain isompaa :O

Jos on omillaan ostanut niin mikä sinä olet siinä kauhistelemaan, ja miksi tuo olisi sairasta? Perhe saa ne mitä toivonut. Elämä on valintoja, toisilla on enemmän rahaa käyttää ja toisilla pahimmillaan se sossunluukku eli ei millään muotoa ole sitten keltään pois jos omillaan hankkii.

Oivoi, kyllä täälläkin on pyyhkeitä, lakanoita, sukkia, yöasuja ym paketeissa. Ne pehmeät paketit nyt vaan kuuluu Jouluun. Eikä osaa ole edes toivottu mutta jatkan sitä pettymysten perinnettä.
Tulee myös uusi koiranpentu laumaan (ok, n.4 vkon päästä vasta) ja esikoinen saa hevosen.. On se sitä 4 vuotta jo toivonutkin ja nyt omiin nimiin saa. Niitä ei sentään paketoida, saattaisivat haista hiukan muuten aattona jo.. kuten ei akvaariokalojakaan. Sukulaiset saavat hoitaa makeispuolen :)

Yhteistyössä