Olenko nyt auttamattomasti pilannut perheeni joulun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja palsta auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No huhhuh mitä rahantuhlausta.

No siis NIINPÄ! Minäkin säästin kun annoin ostamani sukat viikkoa aiemmin! Konkurssiin olisin mennyt, jos olisin säästänyt niitä kaapissa odottamassa tätä päivää. Tai pesuaineet! Onneksi annoin ne jo toissapäivänä, ties miten suureksi hinta olisi kivunnut, jos ne olisi vielä pari päivää kaapissa odottaneet. Tablettikin halpeni silmissä, kun annoin sen elokuussa. Tälle päivää jäi vain lahjapaperit, mutta jos vähän vielä säästäisin ja antaisin ne vasta huomenna.

Miten voit sanoa että hygieniatuotteita ei voi antaa lahjaksi? Tai omaa suoristusrautaa tai lahjakortteja? Pitäiskö mun nyt loukkaantua kun itse olen niitä saanut? Olen 15-vuotias ja hämmästelen kyllä tätä joululahjakeskustelua. Ei se tavara ole tärkeä vaan ajatus. Ideahan on ajatella saajaa. Tarviiko hän? Pitääkö hän? Haluaisiko hän?

Olet toteuttanut lastesi toiveet, joten miksi murehdit. Äärettömän hyvät lahjat olet antanut ja itse olisin todella onnellinen noista lahjoista. Olisiko parempi ettet olisi ostanut noista mitään?

• Tykkää
Reactions: poika
Ap on antanu hyvät lahjat perheelleen :). On mun mielestä hyvä joskus toteuttaa ne kaikki toiveetkin, etes kerran. Voihan olla, että ap on säästelly rahaa noihin ja eläny jossain suhteessa niukemmin.

Ettekö osaa kateelliset, kateudessanne käyttää päätä ja ajattelukykyä??

Pilasitko joulun? Mitä teidän perheessä ja muiden perheissä oikein odotetaan. Meidän perheessä on arki päivää saada ihania sukkia ja pussilakanoita. Pyysin lahjaksi marimekon pussilakanat ja sain! Ei ole mitään oikeita taikka vääriä joululahjoja. Jos kerran lapset ovat pyytäneet hajusteita, sukkia ja pussilakanoita eikö heille muka niitä voi antaa? Mä olen 15v tyttö ja naurattaa tollanen mä olen kyllä onnellinen kaikista sukista ja pussilakanoista mitä olen saanut nimittäin joidenkin niinkuin täällä vinkkaan ei perheessä ole sitä ylimääräistä, kuuluuko jouluna antaa tuhansien edestä p***** jota kukaan ei ole toivonut! Joulu ei tosiaan ole sitä varten teillä on koko joulusta aivan vääränlainen käsitys. Ja aiheen kirjoittaja, ei, et varmasti pilannut joulua vaan teit siitä upean! :) herätkää!

Yhteistyössä