"Olet paska ihminen"- anopin sanat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapset oli pari päivää mummillassa ja heillä oli tarpeeksi vaihtovaateita mukanaan. Pyysin anoppia olla pesemättä lasten vaatteita, koska lapsilla on atooppinen iho ja jos pesen "normi"pesuaineella niin se on lapsille helvetti, iho punottaa ja kutia, kestää jokunen päivää ennen lasten olo parane. Minulla on sitä varten ihan eri pesuaine.

Anoppi ei voi sitä tajuta. Ja hän tietysti pesi "normi"pesuaineella lasten vaatteita. Kun lapset tulivat kotiin, anoppi ilmoitti, että vaatteet on pesty. No pesin vaatteet uudestaan ja kun anoppi sai tietää niin haukkui minua.

En kiusataakseeni pesin niitä vaatteita vaan sen takia kun en halua että lapset kärsisi. Mieskin puhui tästä asiasta anopin kanssa, mutta jos/kun ihminen ei tajua että lasten iho menee huonoon kuntoon niin ei tajua.

Huoh,todella ärsyttävää :/ En ymmärrä minkä takia (joidenkin) anoppien pitää aina päästä pätemään ja olla marttyyri sitten kun ei hänen mukaana asiat mene.
Älkää päästäkö lapsia sinne,ennekun alkaa kunnioittamaan teidän toiveita.

Ota netistä joku oikein paha kuva atooppisesta ihosta ja lähetä se anopille "kiitos kun pesit vaatteet mutta ethän tee sitä enää, lapsen iho meni pesuaineesta todella pahaksi ja hänen on nyt monta päivää paha olla".

On se kumma kun jotkut ei usko.

Mun anoppi loukkaantui kun ei saanu antaa maitoallergiselle lapselle maitoa...
meillä loukkaantui kun ei saanut 2kk ikäselle maitoallergikolle antaa jäätelöö, tai lähteä kuumeisen taaperon kanssa leikkipuistoon vesisateella. Ottaa ympärikännissä 3viikkoista vauvaani syliin...
Anoppeja on moneen junaan. Onneks useimmiten on ihana ;)

Me viedään lapsille omat lakanatkin kun lähdetään kyläileen. Anoppi tuosta loukkaantuu, kun haluis täysin passata ja laittaa kaiken. Oma äitini ymmärtää, koska veljelläni on ollut atooppinen iho. Anoppikin taitaa nykyään jo hiukan ymmärtää, kun yksi vierailu osui huonon ihon kauteen.
Aloin puhumaan, miten on taas mennyt huonoksi pojalla iho. Pitäs taas miettiä miksi, että mitä on oikein syönyt väärää, vai onko vääränlainen vaatemateriaali vai mikä syynä ja päälle näytin pojan polvitaipeet... Iho oli avan ruvella ja auki, valui visvaa. Iho ympärilläö kirkkaanpunaista ja näppyläistä, todella inhottavan näköistä :( Ja poika lääkitty kaikilla mahdollisilla lääkkeillä kutinaa helpottamaan, joten oli ihan väsynyt. Kutina takia kiukutteleva ja ärsyyntynyt.
Jos ei ole kokemusta ei voi ymmärtää miten isosta asiasta voikaan olla kyse :(

Sun pitää vaan ilmeisesti hyväksyä se, että anoppisi on tyhmä. Tyhmien kanssa ei kannata alkaa väittelemään, koska siitä ei ole mitään apua. Parempi on vaan antaa niitten mäkättää itsekseen niin kauan kun mäkätyttää, kunhan on kuuntelematta niitä mäkätyksiä.
Jos se sanoo sua paskaksi ihmiseksi, niin mitä sitten. Tiedät varmaan itse paremmin, miten asiat on. Paras vastaus tohon olisi, Sinuhe Egyptiläisen mukaan :Puheesi on kärpäsen surinaa korvissani :D

Että no no, paskahan on hyvin tärkeää luonnon kiertokululle, sehän on lannoite. Vaan tyhmyydestähän ei koidu kuin haittaa ja eniten haittaa siitä on typerykselle itselleen.

Mulla on oman äitini kanssa samantyyppisiä ongelmia atoopikkolapsen kanssa, tämä kun ilmeisesti unohtaa rasvata ipanan, jos kysyy asiasta niin ei kommentoi mitenkään vaikka koetan nätisti kysellä, että mitä rasvaa käytti jne.. Viime yökyläily jälkeen lapsen pitkää hyvänä ollut iho oli taipeista aivan punainen ja kutisi. Kun laitettiin hydrocortisonia toinen huusi kuin syötävä kun kirveli niin paljon. Ei ole sekää kivaa.

Ilmeisesti on oikeasti ruvettava miettimään viekö lastaa sinne vai ei.. Sääli sinänsä, kun lapsi siellä tykkää kylässä käydä.

Toine ärsyke minulle on pakonomainen tarve piparin ja pullan syöttämiseen vaikka olen kieltänyt.. Välillä herää kysymys, että tekeekö ne sitä sen takia etteivät jaksa tyttöä ja koettavat oikeasti olla minua kohtaan niin ärsyttäviä etten veisi tyttöä sinne. Puheet on sitten taas aivan toista, lapsi on kuulemma parasta mitä heille on tapahtunut jne. Miksi sitten tieten tahtoe pitää uhmata minun periaatteitani.. En tajua..

Avautuisin ihan kunnolla sille anopille miehen kanssa, ja katkeisi välit jos ei ala viesti mennä perille. Ei tyhmien ihmisten kanssa jaksa alkaa väitteleen ja siltä tuo omasi vaikuttaa. Oma anoppi ei kyllä koskaan tuollaista sanoisi, tosin ei uskaltaisikaan.

Mä en ylipäätään ymmärrä, miks joku alkaa pesemään vaatteita, vaikkei toinen ole siellä kuin pari päivää ja vaihtovaatteita on mukana? Mun äiti tai sisko ei ole koskaan edes ajatellut, että pesisi tytön vaatteita, jos hän on siellä pari yötä. Ensinnäkin sulla on todella itsepäinen ja ajattelematon anoppi ja toisekseen sillä on selvästi hirveä pätemisen tarve.

Tuohon nimittelyn, pyytäisin miestä ilmoittamaan, että odotat anteeksipyyntöä.
Minulla jos olisi pieninkin epäilys siitä, että minua nimitellään tai arvostellaan lasten kuullen, en päästäisi lapsia kyseisen ihmisen luokse. Joten siksikin vaatisin nimittelijältä osoitusta siitä, että arvostaa minua.

Olen itse joutunut lapsena useasti tilanteeseen jossa isänäiti nimitteli ja arvosteli/haukkui omaa äitiäni meille lapsille. Se on kamala tilanne lapsille ja ikinä en halua omia lapsiani samaan tilanteeseen.

Jos sanoo paskaksi niin teillä on jo aiemmin ollut erimielisyyksiä. Olet varmaan sinäkin anoppiasi loukannut, kun kerta noin sanoo. Olet sitten tehnyt sen tahallaan tai vahingossa. Sopikaa jo lasten takia. En usko että tässä on mikään hyvä vastaan paha -asetelma.

Mun oma äitini pesee kans aina muksun vaatteet. Vaikka laitan lapun kassiin että älä. Ja varaan kahden yön yökyläilyyn neljän päivän vaatteet, niin KAIKKI vaatteet on pesty. Ja aina niiden omalla pesuaineella (hajustettu, vahvasti), eikä suinkaan sillä, jonka olen heille joskus vienyt, kun virheellisesti kuvittelin, että sillä pesisivät.
Muksulla ei ole mitään iho-ongelmaa, mutta mulla on tosi paha hajuista laukeava migreeni. Mies sitten aina pesee koko laukun sisältöineen pariin otteeseen pesutuvalla ennenkuin tuo sitä edes meille sisään. Silloin kun muksu käytti vaippoja, niin kaikki sai varavaipat heittää laukusta suoraan roskiin.
Ja kun huomautamme, niin loukkaantuu niin, että itkeä tirauttaa, kun vain niin hyvää haluaa ja auttaa ja...

pee83:
Meillä on muuten ihan sama ton syöttämisen kanssa. Ja mehua pitää juoda, vaikka väkisin, puolivuotiaana.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä