Oletko itse käynnistänyt synnytyksen, miten??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nelli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nelli

Vieras
Eli onko kellään kokomusta että olisi oikeasti saanut synnytyksen käyntiin omin voimin? :)
Mielenkiinnosta kyselen kun taitaapi olla yleinen mielipide että sitä ei voi itse käynnistää!!?

Meille pitäs olla ultran mukaan tulossa iso vauva ja rv.39 nyt. paikat on jo 2cm.auki, mutta kun ei tapahdu niin ei tapahdu! Ei haittaa vaikka alkais jo syntymään....

Alkuperäinen kirjoittaja nelli:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaablondis:
Pullan leipominen! Edelleen suosin sitä =) Kun kätensä saa siihen pullataikinaan ja vähän aikaa vaivaa kunnolla ni kyllä alkaa supistelemaan...

hmmm, pitikö se ruveta leipomaan.... :D

Jos ei mitään tapahdu (synnytykseen viittavaa) ni saapahan ainakin tuoretta pullaa =)

Ihan hirveesti ei kannata rehkiä. Ite tein sen virheen, la:n yli oli menny jo viikko ja olin lopen kyllästynyt koko hommaan ja päätin että nyt synnytetään vaikka millä konstilla. Siivosin koko kämpän ja jynssäsin saunankin juuriharjalla ja pesin muutaman ikkunan. No, synnytys käynnistyi aamuyöllä (en tiiä oikeesti että minkäverran mun huhkiminen siihen ees vaikutti... ) mutta olin niin lopen uupunut että koko synnytyksestä jäi tosi huonot muistot kun toivoin vaan koko ajan että joku kiskasis vauvan ulos ja mä saisin nukkua. Olin koko raskausajan odottanut synnytystä ja varautunut siihen henkisesti mielikuvaharjoituksilla ja vaikka mitä luomu-synnytystä haaveilin. No, lopputulos oli kyl ihana mut äiti oli vähän väsynyt...

Mä tein lumitöitä koko talven, pyöräilin vielä synnytystä edeltäneenä päivänä, siivosin hullun lailla ja saunoin. Silti synnytys käynnistettiin kaksi viikkoa yli lasketun ajan.
En usko, että voit itse kovinkaan paljon auttaa synnytystä käynnistymään. Vauva syntyy kun on valmis siihen.

Älkää todellakaan käyttäkö risiiniöljyä synnytyksen käynnisämiseen. Siitä on kyllä varoiteltu milloin missäkin mutta näköjään kaikkien tietoisuuteen se ei ole yltänyt. Sekä äidiltä että vauvalta voi todellakin mennä henki.

t. farmaseutti

Yksikään vauva ei ole mahaan jäänyt (tietääkseni)
Kerätkää voimia synnytykseen ja levätkää.Ihan turha ruvet rehkimään,ne syntyy sitten kun ne ovat valmmita siihen.Antakaa luonnon hoitaa asia ja unohtakaa nuo höpö-höpö ohjeet,joista voi olla teille ja vauvallekin vaaraa.

Kuulemma kunnon sisätutkimus käynnistää kunnolla jos hiljakseen supistelee.. :whistle:
Mun toinen ainakin vasta sitten käynnistyi kun lääkäri teki sisätutkimuksen. Eli ei varsinaisesti käynnistä mutta vauhdittaa jos supparit epäsäännöllisiä.

Esikoisen synnytys käynnisty vasta sitten, kun lopetin kaikki käynnistys yritykset ja iskin hanskat tiskiin ja illalla miehelle vielä sanoin että ei synny ikinä, että jääköön sitten tuonne mahaan asuun... niin aamulla tuli synnärille lähtö..
toinen käynnistyi seksillä...

juu, ei oo tosiaankaan tarkotus alkaa rehkimään mitenkään!:) enkä tuota risiiniä kyllä ottais. Kyllähän sitä tietää että ulos ne kaikki sieltä mahasta tulee, mutta varmasti jokainen muistaa sen epätoivoisen olonkin tässä vaiheessa kun kaveri roikkuu jo jalkojenvälissä..;)

Ainoa näistä vinkeistä mikä saa mulla supisteluita aikaan on tuo nännien hierominen, mutta ei se tunnu silti käynnistävän synnytystä. En viiti alkaa mitään hurjia kyykkykävely juttuja ym. kokeilemaan kun selkä on muutenkin jo kovilla...

Ei ole totta, että joku vielä sitä risiiniöljyä tohtii lähteä kokeilemaan. Se voi laukaista niin kovat supistukset, että siinä voi revetä kohtu ja silloin on molempien henki vaarassa (äidin + sikiön).

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
Alkuperäinen kirjoittaja Sissi:
Kävin iltasel lenkil.. apteekin kautta:) n 22.00 otin huikat.. pian alkoi totaalinen tyhjennys ja supistukset.. Neiti syntyi 05.20 :) 38+5..
ja tähän taas, että älkää hyvät äidit turvautuko tohon risiiniöljyyn, siinä kun voi mennä sekä lapsen henki, että äidin henki

Siis eikä risiiniöljy ole ihan apteekkituote, tuskinpa ihan henki lähtee, kautta aikojen sitä käytetty...?
Just täällä vähän aikaa sitten joku kerto hakeneensa sitä ison mahansa kanssa niin apteekkaria naurattanut!

Alkuperäinen kirjoittaja nelli :
Eli onko kellään kokomusta että olisi oikeasti saanut synnytyksen käyntiin omin voimin? :)
Mielenkiinnosta kyselen kun taitaapi olla yleinen mielipide että sitä ei voi itse käynnistää!!?

Meille pitäs olla ultran mukaan tulossa iso vauva ja rv.39 nyt. paikat on jo 2cm.auki, mutta kun ei tapahdu niin ei tapahdu! Ei haittaa vaikka alkais jo syntymään....

Kohdunsuuta sormin pyörittelemällä, nännihierontaa, seksiä että mies laukeaa sisälle. Toimii =)

Yhteistyössä