Oletko uskossa tai haluaisitko olla uskossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jesus is King!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27869871]sinut on kasvatettu! ja kun tuon julkistan tiedän että siitä riitaa syntyy!

Ja miks en käytä näitä tarvittavia uskontoja! Se on kielletty![/QUOTE]

Jokainen meistä on kasvatettu. Jokainen meistä sosiaalistuu kulttuurinsa, sosiaalistuu yhteisöönsä, sosiaalistuu ylipäätään ihmiseksi. Eikä siitä mitään riitaa aikaiseksi saa.

"Kokeilkaa Jeesus-uskoa niin tiedätte.." Voi hyvänen aika. Vedän syvään henkeä, totean että todellakin kaikki tylillään eikä minun tarvitse ymmärtää kun ei vastapuolikaan suostu ymmärtämään. Olen tosi zen :)

Mitäköhän sitten tapahtuisi, jos kokeilisi oikein kunnolla... Eikä se Jeesus (tai mikä tahansa uskonto olisikaan) edelleenkään iskisi. Saisikohan sitten sanoa ääneen miten hömelö tuo ehdotus on?

Mitäköhän sitten tapahtuisi, jos kokeilisi oikein kunnolla... Eikä se Jeesus (tai mikä tahansa uskonto olisikaan) edelleenkään iskisi. Saisikohan sitten sanoa ääneen miten hömelö tuo ehdotus on?

Vastaus olisi varmasti: et yrittänyt tarpeeksi. Niinhän tässä (vai oliko se se toinen ketju..?) se yksikin yrittänyt torpattiin kun tuloksena oli tunne että etsintä oli turhaa.

• Tykkää
Reactions: Queen of Nothing
[QUOTE="vieras";27869988]Voi..vit..u. no minä en voi autta jos olet uskonnossa kiinni! Mutta turvakodit voi auttaa! Ei sosku ...ne on puulla päähän lyötyjä![/QUOTE]

Turvakodit?

Muuten, turvakotien työntekijät ovat pääasiallisesti sosiaalialalla toimivia ihmisiä. Lähihoitajia (harvoin), sosionomeja (usein) + sosiaalityöntekijä kuuluu tiimiin.

Minä olen uskossa, minun uskoni ei ole kristinusko.

Minä kokeilin nuorempana jeesus uskoa mutta ei siitä mitään tullut. Metsä on ollut aina kirkkoni ja Jumalia on monia. Minä olen aina kokenut omakseni Suomenuskon, mitä vanhemmaksi tulen, sitä varmempi olen siitä että kristittyjen jumala ei ole minua varten.

Minä kunnioitan muiden uskoa ja omaani en tuputa.

[QUOTE="vieras";27870075]on ensimmäinen kysymys? Allahista kun ei hirveesti saa puhua! Mutta luin allahin![/QUOTE]

En kirjoittanut niin, mutta myönnän, että luit ja ymmärsit niin. Enkä tehnyt paljon korjatakseni sitä koska teet päätelmiä omien oletuksien pohjalta. Vastaan sinulle, koska maltat kysyä. Olen ateisti. En usko jumaliin, en yliluonnollisiin, en yliluonnolliseen, en kummituksiin, demoneihin, enkeleihin, en ihmeisiin. Olen vähemmän uskomaton uskomaton.

Minä olen uskossa, minun uskoni ei ole kristinusko.

Minä kokeilin nuorempana jeesus uskoa mutta ei siitä mitään tullut. Metsä on ollut aina kirkkoni ja Jumalia on monia. Minä olen aina kokenut omakseni Suomenuskon, mitä vanhemmaksi tulen, sitä varmempi olen siitä että kristittyjen jumala ei ole minua varten.

Minä kunnioitan muiden uskoa ja omaani en tuputa.

Saanko udella, ihan hyväntahtoisesti enkä missää nimessä pahoin aikein. Minkälaisia riittejä sinulla on? Jos niitä on, en siis tiedä. Uskotko siis Ukkoon, Tapioon jne (ymmärsinkö oikein)?

Sinä ehdottomasti olet mukava uskova, tuputus on olematonta :D Ja siis siihen lähetyskäskyynhän nämä tuntuvat usein vetoavan, en vain mitenkään päin voi kuvitella että ihminen joka osaa asettua toisen asemaan hoitaisi "valistuksen" ihan noin. Se itsensä jalustalle nostaminen on todella ärsyttävää.. : /

Minä en puhu jos ei asiasta puhuta voin kyllä toivottaa uudet vuodet syksyllä yms. Mutta eipä muuta.
Minusta tuo lähetyskäsky muuttaa koko hommaa. Minua on koitettu käännyttää monet kerrat. Eikä kukaan voi sanoa toiselle, että se minun tie on se oikea. Ei se toimi niin.

En kirjoittanut niin, mutta myönnän, että luit ja ymmärsit niin. Enkä tehnyt paljon korjatakseni sitä koska teet päätelmiä omien oletuksien pohjalta. Vastaan sinulle, koska maltat kysyä. Olen ateisti. En usko jumaliin, en yliluonnollisiin, en yliluonnolliseen, en kummituksiin, demoneihin, enkeleihin, en ihmeisiin. Olen vähemmän uskomaton uskomaton.

jos oisit uskovainen oisin uskonut! Nyt vaan kyselet minulta? T: huijari!

Hyvä vieras. Huomaa, etten esitä vain sinulle kysymyksiäni. Lainaukset viittaavat aina sitä kenelle vastaan, keneltä kysyn tai kenelle yleisesti osoitan tekstini. Ei siis estele sinua vastaamasta. Ihan sekaannuksen estämiseksi kuitenkin katson tarpeelliseksi selventää.

Onneksi minua ei kiinnosta eikä mun elämää hetkauta toisten ihmisten uskonnot. Miehenikin on ateisti, mutta niin vaan rakastui minuun, vaikka uskonkin Jumalaan. Ja minä häneen, vaikkei usko. Eikä mollata toisiamme uskonnoista tai sen puutteesta koskaan, kunnioitetaan toisen valintaa ja toista ylipäänsä. Lapsemme kastetaan, mutta saa isompana itse päättää, mitä tietä päättää lähteä kulkemaan.

Säälittää ne, joiden oma elämä menee pilalle toisten ihmisten valinnoista. Edes hetkiseksi.

[QUOTE="vieras";27869430]Jeesuksesta sanotaan, että Hän on hiljainen ja nöyrä sydämeltään.
En usko, että uskon asioista väittely saa monestikaan mitään hyvää aikaan, päinvastoin se vie huomion vain epäolennaiseen.
Sen sijaan, että väittelee tai tuputtaa asiaansa kannattaa ehkä ennemmin ristiä hiljaisuudessa kätensä ja pyytää, että Jeesus tekee työtään ihmisissä. Ja että armostaan saisimme olla Hänen käytössään ja myös samalla itse päästä lähemmäksi häntä.
Maybe.[/QUOTE]

Tosta rukoilusta olet oikeassa. Mutta Jeesus oli paljon muutakin kuin nöyrä ja hiljainen. Jeesus käski säätä, käski sairaiden parantua, paransi sapattina, söi pesemättömin käsin ja kaatoi vihaisena pöytiä. Meni väliin estämään teloituksen. Pelkkä "nöyrä ja hiljainen" ei kuvaa Jeesusta, koska Jeesus ei ole ollut mikään androgyyni vätys tai hissukka. Jeesus on kuningas ja valtakunta on jo ja ei vielä ihan. Tässä päällekäin tämän todellisuuden kanssa. Ja sitä me rukoillaan että valtakunta murtautuu tähän todellisuuteen. :)

• Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä