Oletko ylpeä itsestäsi, jos olet synnyttänyt ilman kivunlievitystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minnihiiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En nyt välttämättä ylpeä, mutta todella tyytyväinen. Vaikka pelkäsin synnytystä, vielä enemmän sektio hirvitti ja ei se epiduraalin saaminenkaan kaikkein pienin kammo ollut :) Jos olisi saanut valita mieluiten olisin vaan nukahtanut ja kun olisin herännyt vauva olisi jo ollut siinä, joten siinä mielessä hyvä homma kun meni ilman "isompia piikkejä" ;)

Ei synnytys ole mikään ylpeilyn aihe, mä ylpeilen ihan muilla asiolla jos tarvitsee. Synnytys nyt vain oli ja meni, pakollinen paha. Mahtaa olla köyhä elämä, jos synnytys pitää nostaa tuollaiseen asemaan. Oh, well, saahan sitä.

Ketjusta huomaa, kuinka erilailla ihmiset käsittää sanan ylpeä. Itse olen ylpeä ITSESTÄNI, että kestin sen kivun ilman kivunlievitystä. Ainakin mulle synnytys on tosi iso juttu. Uusi ihminen syntyy, onko se köyhää elämää?!

Hmm..eihän sitä ennenkään oo ollut kivunlievitystä ja kehitysmaissa tuskin juuri vieläkään..Niin ei kai sillä kannata ylpeillä et on synnyttänyt ns. normaalisti...? Kivunlievitys on ihan hyvä juttu jos sen ehtii saamaan ja sillä ei voi mun mielestä ylpeillä jos sitä ei ehdi saada "mäpäs synnytin ilman lääkkeitä" no ööh,hos ei ehdi mitään antamaan niin ei siinä paljon vaihtoehtoja ole:D

Yhteistyössä