Oletteko halunneet aina miehenne mukaan synnytykseen? Onko ketään joka ei halua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen ottanut aina miehen mukaan tai neljästi olen ja kerran en. Se jolloin mies ei päässyt niin oli paras synnytys. Neljässä ollut ja yhdessä ei.
Stressaan miehen läsnäolon takia. Mietin, että onko hänellä kaikki hyvin, jaksaako hän jne. Olen varmaan liikaa keskittynyt siellä mieheen. Tai sitten miehen läsnäolo suututtaa, kun se on hermostunut välillä tms tai hänellä on tylsännäköistä.
Nyt mietin, että jos vielä yhden saamme niin hän saisikin luvan huolehtia muista lapsista. Hoitajat huolehtivat kyllä minusta. En varmasti stressaisi niin paljon ja kaikki menisi hienosti. Ehkä.
Onko siitä miehen mukanaolosta tullut vain joku tapa?

Mulla on mies ollut jo kahdesti mukana, ja tulee kolmannenkin kerran. Äitiäni en ottaisi synnytykseen, enkä siskoani. En myöskään anoppiani tai miehen siskoa. Ystävistänikään en ketään huolisi. Tai no yksi kaveri kelpaisi. :) Yksinkään en haluaisi synnyttää.

Ensimmäisellä ja toisellakin kerralla oli selvää, että mies tulee mukaan. Ei miehestä haittaa ollut päinvastoin, mutta silti mulle oli ihan sama tuleeko lopuille kerroille mukaan (kolmanteen tuli neljänteen ja viidenteen ei). Mun mies on aina voinut huonosti sairaaloissa ja häntä heikottaa jo ultrakuvassa, joten ehkä mullakin on pienesti aina huoli miehestä synnyttäessäni, vaikka pääsääntöisesti olen itseeni siloin keskittynyt, mutta voin ehkä kuvitella sinun tilanteesi.

Kyllä aion ottaa miehen mukaan, itse asiassa oletan että tulee mukaan. :)
Kovin olisin pettynyt jos ei jostain syystä pääsisi tms.

Miksi? Itse olen tuleva ensi synnyttäjä ja kyllä se on ihan kiva että se oma rakas on siinä pitämässä kädestä vaikka uskon että kyllä se henkilökunta siellä hommansa osaa. Mutta silti. Kyllä sen kokemuksen haluaa jonkun kanssa jakaa.

Meillä oli tilanne se että jos tän tokan kanssa olis päästy alateitse synnyttämään, olisi mies saanut tulla mukaan nurkkaan istumaan hiljaa, mutta tukihenkilöksi olisi tullut meidän ystävä koska mut tuntien isäntä olis saanu niin selkäänsä siinä tuskassa huonoja vitsejä laukoessaan :) Onneksi ei tarvinnut sitten synnytyssaliin koskaan päätyä niin selvittiin väkivalloitta.

Yhteistyössä