oletteko laittaneet kodin taaperoystävälliseski

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poppona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei olla tehty mitään muutoksia. Rappusissa on turvaportti, mutta kertaakaan ei olla sitä käytetty. Kuopus oppi samantien miten niissä kuljetaan.
Enkä ole muutenkaan sellainen äiti, joka kokoajan hokee ei-ei-ei. Ja kyllä meillä silti on tutkittu maailmaa...Mua on aina huvittanut ne perheet, joissa pöytä on tv:n edessä. Meillä ei ole ollut, enkä kyllä ymmärrä miksi olisi pitänyt olla. =)

Meillä on laitettu koti siten että PERHEENJÄSENET voivat olla kuin kotonaan. Isän ja äidin lisäksi tämä on myös kolmen alle nelivuotiaan koti.

Eli, sohvapöytä on pyöreäkulmainen, ja meillä käytetään liesisuojaa, portaikossa turvaporttia. Päästään kaikki paljon paljon helpommalla ja vähemmällä kieltämisellä-käskemisellä-huutamisella-karjaisulla-rankaisemisella kun portaisiin pääsy on yksivuotiaalta estetty.
Lasitavaraa meillä ei pidetä esillä, eikä koriste-esineitä ole keräämässä pölyä. Koti on yksinkertainen ja helposti siivottava. Ja kaikki voivat olla kuin kotonaan.

Annan lasten koskea huonekasveihin, mutta esim. mullan kaivelu ja heittely (syöminen..) on kiellettyä. Samoin meillä saa leikkiä vaarattomilla keittiötarvikkeilla ja siivousvälineillä. Pesuainemyrkyt on siirretty lasten takia pari hyllyä ylemmäs.

Aikapitkälti kyllä. Mä oon sitä mieltä, että kaikilla on mukavaa olla, kun kokoajan ei tarvitse olla kieltämässä. Vahdittuna meidän taaperot ovat saaneet kokeilla lähes kaikkea, mitä haluvat tehdä. Kaikki totaalisesti taaperoilta kielletyt on ollut kivempi olla näkymättömissä esim. lasikulhot yläkaapeissa ja piparit myös, jottei kokoajan tarvitse olla kieltämässä, ettei saa ottaa.

Esikoisen aikana laitoin kodin niin että siellä on helppo lapsen kanssa olla eikä kokoajan tarvii olla ottamasta jostain pois tai kieltämässä. Lasipöytä vaihdettiin toiseen turvallisuussyistä ja porteilla suljettiin tilat joihin lapsen ei ollut turvallista päästä.

Seuraavan kanssa koitan ensin vähän vähemmällä järjestelyllä mutta jos ei toimi niin sit pitää tehdä sama kuin esikoisen kanssa. Mun mielestä koti pitää olla turvallinen ja sellainen jossa lapsi voi rauhassa olla ja touhuta. Mummolassa saa ihan tarpeeks kieltää posliiniesineisiin koskemista.

Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Ei olla tehty mitään muutoksia. Rappusissa on turvaportti, mutta kertaakaan ei olla sitä käytetty. Kuopus oppi samantien miten niissä kuljetaan.
Enkä ole muutenkaan sellainen äiti, joka kokoajan hokee ei-ei-ei. Ja kyllä meillä silti on tutkittu maailmaa...Mua on aina huvittanut ne perheet, joissa pöytä on tv:n edessä. Meillä ei ole ollut, enkä kyllä ymmärrä miksi olisi pitänyt olla. =)

Mukavaa, että ihmiset saavat hupia näin pienistä asioista eli osaavat nauttia ilmaisista asioista :laugh:
Jos sinun lapsesi tai vaikka joku kylässä olevakin muksu saa telkkarin nappuloita painelemalla telkkarin asetukset uuteen uskoon, jopa ihan sillälailla, että pitää kutsua korjaajasetä kylään, katsotaan silloin uudemman kerran, ketä naurattaa =)!!

Alkuperäinen kirjoittaja Pojan äiti:

Mukavaa, että ihmiset saavat hupia näin pienistä asioista eli osaavat nauttia ilmaisista asioista :laugh:
Jos sinun lapsesi tai vaikka joku kylässä olevakin muksu saa telkkarin nappuloita painelemalla telkkarin asetukset uuteen uskoon, jopa ihan sillälailla, että pitää kutsua korjaajasetä kylään, katsotaan silloin uudemman kerran, ketä naurattaa =)!!

Ehkä mulla on sitten jotenkin erilaiset lapset, kun eivät ole telkkariin koskeneet. Eikä ole kylässäkään käynyt sellaisia lapsia...hmmm. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Pojan äiti:

Taapero, joka saa kotona laittaa telkkarin päälle ja käyttää kaukosäädintä, ei tarvitse kylässä sitä kaukosäädintä alkaa heti "kiellettynä hedelmänä" näprätä. Tään sanon kokemuksesta, kun esikoisen kanssa tuli monia juttuja kiellettyä... ja on ollutkin sitten ainut, jota on joutunut sitten kylässäkin kovasti vahtimaan.

Yhteistyössä