Oletteko pitäneet kihlajaisjuhlat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko teillä ollut kihlajaisjuhlat? Vai oletteko pitäneet juhlat vasta kun menitte naimisiin? Missäpäin suomea asutte?

Mihen suvussa, pohjanmaalla, ollut tapana pitää kihlajaisjuhlat. Mun suvussa ja kaveripiirissä ei, keski-suomi. Itse emme pitäneet, koska mitä järkeä olisi ollut kun häät olivat kuitenkin puolen vuoden päästä kihlajaisista.

Juu. Kahdesti B) . Sekä eksän että nyksän kanssa.
Ex ja minä ollaan ihan Turun seudulta kotoisin, ja meillä oli kihlajaisjuhlat ystäville (ryyppäjäiset) sekä sukulaisille (eli kahvitilaisuus molempien vanhemmille, sisaruksille ja kummeille).
Nyksän kanssa oli pienimuotoiset kihlajaiset anoppilassa itä-Turkissa, yleensä siellä juhlitaan kihlajaisia suuripiirteisemmin kuin täällä häitä, mutta meillä oli ihan pikkuinen juhla vaan. Miehen sukulaisia ja muutama naapuri. Ja häät oli sitten reilu 6 kk päästä.

Me pidettiin kahvikihlajaiset eli molempien lähimmät sukulaiset tulivat kakkukahville ja shamppanjalle. Samassa tilaisuudessa kerrottiin, että häitä ei tulla juhlimaan, saavat lukea lehdestä. Tästä meni 12 v, kun sitten mentiin molempien vanhempien läsnäollessa naimisiin.

En muista olleeni kenenkään kihlajaisissa täällä päin, Pohjanmaalla kylläkin. Parin kaverin kihlajaisia ryypättiin baarissa aikoinaan, ei muuta.

tarjottiin molempien vanhemmille kahvit. ei muuta. Ollaan Satakunnasta. Pohjanmaallahan on tapana pitää isot kihlajaiset ja vielä isommat häät, kuulemma ;) Ettei jäädä vaan naapureiden varjoon ;D ( vitsi , vitsi)

Hollolassa asuessani oli kaveriporukalla juhlat kun kihloihin menin silloisen avomieheni kanssa. Eli ensin juhlittiin meillä isolla porukalla ja sitten jatkettiin baariin.

Nykyisen miehen kanssa ei muistaakseni juhlittu mitenkään. Ja asuttiin Forssassa silloin.

Ei pidetty.. Ollaan Pohjois-Suomesta..

Ei me mitenkään hehkutettu sitä kihloihin menoa.. Ensin käytiin miehen kotona, mutta he eivät huomanneet mitään.. koska olimme päättäneet, ettemme mitenkään erikoisemmin sanokaan kihloista mitään, niin olimme ihan hiljaa.. sit lähdettiin minun vanhempieni mökille ja isä sit illalla huomas, että jotain kiiltää sormessa ja mainitsi siitä.. saattoi olla, että oli huomannut jo aikaisemmin, mut odotti, että me oltaisiin mainittu jotain.. kait me sit juotiin neljästään seuraavana päivänä jonkinlaiset kihlajaiskahvit, mutta ei mitään erikoisempia juhlia.. niin, mies sit lähetti vanhemmilleen viestin, että oltiin menty kihloihin ja kun mentiin mökki-reissun jälkeen käymään taas miehen vanhempien luona, he halasivat ja toivottivat onnea..

kihloista on nyt reilu 2,5 vuotta, mutta hääpäivä on vielä avoin eli häitä ei olla tanssimassa vielä vähään aikaan.. vaikka minun puolen sukulaiset kovasti vihjaileekin sinne suuntaan..

En pitäny, kummankaan kihlattuni kanssa. Itä-Suomesta oon lähtösin.

Ex on Hämeestä ja hänen äitinsä tarjos miehensä kanssa kuoharit seuraavalla tapaamisella. Sen kummemmin ei juhlistettu. Nykysen kanssa (Pohjois-Pohjanmaalta) laitettiin molempien vanhemmille tekstaria... Mun vanhemmille kuva käsistä (sormukset näky) ja teksti "Ei puheita eikä juhlavastaanottoa" ja miehen porukoille siihen lisäks että "mentiin kihloihin", kun ne ei voinu vastaanottaa kuvaviestiä. Kaverit huomas sitte ku huomas eli niillekään ei mainosteltu. Ei haluttu tehdä siitä mitään numeroa, kun se ei oikein o meidän tyylistä.

Häitä tullaan juhlimaan lähipiirissä rennosti, mutta tunnelmallisesti. Päivä vielä salainen. ;)

Ei pidetty, sormukset vaan sormiin, mutta kun oltiin oltu vuosi kihloissa niin pidettiin 1v kihlajais ja samalla eroajaisjuhlat. Siinä oli kaverit ihmeissään. Etenkin kun mentiin vielä yhdessä juhlista kotiin. Ero tuli mutta sovussa.

Yhteistyössä