oliko liian kova rangaistus

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
eilen tytön kaveri soitti, että saisko hän enkun kirjaa lainaksi, kun oma on unohjtunut kouluun ja on englannin sanakokeet. tyttö kuitenkin sanoi, että kyllä se joutaa lainaa. no mä ihmettelin, että no eikö sinulla sitten ole kokeita, tyttö sanoi, että ei että kaverilla on sellaiset sanakokeet, jolloin tää kaveri oli ollut pois. ja mä uskoin. tänään sit tyttö tuli nolona kotiin, kun oli saanut sanakokeista 2 oikein 10:nestä. ja sit oli pakko tunnustaa, että oli valehdellut, ettei hänellä ole kokeita, kun ei ollut viitsinyt alkaa lukemaan. tää oli sit toinen kerta, ja engalnnista tämän kolmannen luokan aikana. mua pisti niin vihaksi, että peruin tämän kuun ratsastustunnit, eli kolme tuntia, hänellä on vakiona ratsastustunti, joka viikko ja sit sanoin, että ylimääräisiä ratsastustunteja toiselle tallille on turha tämän kevään aikana vongata. nyt sit mietityttää oliko liian ankara. mutta toi tyttö on niin kova päinen, että jos sille meinaa jonkun asian saada perille, niin täytyy olla ankara
 
Jos se oli ensimmäinen rangaistus tuosta asiasta niin sitten se on aika kova. Ensimmäisen kuuluu olla ennemminkin varoitus tulevista seurauksista kuin varsinainen rangaistus. Tosin eihän sitä voi enää lähteä perumaan :/ .
 
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Jos se oli ensimmäinen rangaistus tuosta asiasta niin sitten se on aika kova. Ensimmäisen kuuluu olla ennemminkin varoitus tulevista seurauksista kuin varsinainen rangaistus. Tosin eihän sitä voi enää lähteä perumaan :/ .
siis tää oli toinen kerta kun valehteli, ekasta selvili puhuttelulla
 
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Jos se oli ensimmäinen rangaistus tuosta asiasta niin sitten se on aika kova. Ensimmäisen kuuluu olla ennemminkin varoitus tulevista seurauksista kuin varsinainen rangaistus. Tosin eihän sitä voi enää lähteä perumaan :/ .
siis tää oli toinen kerta kun valehteli, ekasta selvili puhuttelulla

No sitten ihan hyvä :) . Onneksi mun äiti ei kuitenkaan antanut noin pahoja :whistle: :ashamed: .
 
Jos niitä ylimääräsiä tunteja on ollu tasasesti on kyl niidenki poistaminen aika kova noiden tän kuun vakiotuntien lisäks, mut toisaalta valehtu on syytä lopettaa ajoissa, et siinä mielessä ihan oikein teit et rangaistus tosiaan myös tuntuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Jos niitä ylimääräsiä tunteja on ollu tasasesti on kyl niidenki poistaminen aika kova noiden tän kuun vakiotuntien lisäks, mut toisaalta valehtu on syytä lopettaa ajoissa, et siinä mielessä ihan oikein teit et rangaistus tosiaan myös tuntuu.
ei niitä ole oollut säännöllisesti aina silloin tällöin, olisko 3 tuntia ylimääräistä ollut lokakuun ja tämän maaliskuun välilla. ja nyt ens viikolla on. mut sitä en perunut. sen saa pitää mutta kevään aikana ei sit mluita ylimääräisiä ole. tuo toistuva valehtelu kokeista on törkeetä. se koituu kuitenkin vain lapsen omaksi haitaksi pitemmän päälle. jos ei ymmärrä, että se valehteleminen ei auta ja että jää joka tapauksessa kiinni, kun joutuu nimen kokeeseen ottamaan.
 
ihan hyvä rangaistus! Hyvä oppia jo pienenä, että koulu on otettava tosissaan ja varsinkin kieltenopiskelu!!! Teit palveluksen lapsellesi sillä monesti jos kieltenopiskelun aloittaa jo huonosti niin myöhemmin menee vielä huonommin!
 
Mulla on ollut sellanen tapa kanssa että ekasta hölmöilystä yleensä selviää puhuttelulla/ anteeksipyynnöllä, mutta silloin tehdään selväksi mitkä on jatkotoimenpiteet jos homma jatkuu, eli tahallaan esim valehdellaan.

Eli että rangaistuksen kovuus on tiedossa lapsellakin etukäteen ja että sitten se on omaa hölmöyttä ellei siitä välitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Mulla on ollut sellanen tapa kanssa että ekasta hölmöilystä yleensä selviää puhuttelulla/ anteeksipyynnöllä, mutta silloin tehdään selväksi mitkä on jatkotoimenpiteet jos homma jatkuu, eli tahallaan esim valehdellaan.

Eli että rangaistuksen kovuus on tiedossa lapsellakin etukäteen ja että sitten se on omaa hölmöyttä ellei siitä välitä.
joo sillo eka keskustelussa kerroin kyllä että seuraavalla kerralla tulee rangaistus ja se liittyy sit ratsastustunteihin
 
Eipä varmaan.
Tosin, mä saattaisin ehkä tehdä myös niin että jos seuraaviin sanakokeisiin tulisi luettua huolella ja niistä saisi jo ihan hyvät pisteet niin voisin miettiä niitä lisätunteja uudelleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Mulla on ollut sellanen tapa kanssa että ekasta hölmöilystä yleensä selviää puhuttelulla/ anteeksipyynnöllä, mutta silloin tehdään selväksi mitkä on jatkotoimenpiteet jos homma jatkuu, eli tahallaan esim valehdellaan.

Eli että rangaistuksen kovuus on tiedossa lapsellakin etukäteen ja että sitten se on omaa hölmöyttä ellei siitä välitä.
joo sillo eka keskustelussa kerroin kyllä että seuraavalla kerralla tulee rangaistus ja se liittyy sit ratsastustunteihin

Silloin se on aiheellinen rangaistus, tosin sen olis jo voinut silloin yksilöidä,että esim valahtelusta menettää aina 3 tuntia jne. Tai ehkä teitkin niin. Silloin se on konkreettinen lapsellekkin.

 

Yhteistyössä