[QUOTE="hansu";24068522]Siis mitä? Se tuli illalla sanomaan, että oli nälkä. Sitä ennen se oli mm tullut sanomaan, että on kuuma, on jano, on pissahätä, ja olin käynyt viisi kertaa rauhoittamassa lapsia makuuhuoneessa, ja puoliso käynyt myös useamman kerran. Viimeinen kerta oli se, kun tuli sanomaan, että tahtoo vielä ruokaa. (Miten nämä sulkevat toisensa pois?) Sanoin, että nyt ei syödä vaan nukutaan, ja sen jälkeen menivät nukkumaan.
Lasta en huudattanut vessassa, vaan lapsi huusi vessassa. Minä sanoin iltapalan jälkeen, että nyt menemme pesulle. Käsipesu + kasvopesu ruoan jälkeen, ja sanoin että nyt pestään myös hampaat. Alkoi huuto, joka jatkui koko sen ajan kun omat lapseni pesivät hampaita. Ei mennyt/suostunut menemään sieltä myöskään pois, sain taluttaa ulos vessasta siinä vaiheessa kun omat lapset menivät suihkuun. Aamulla kun sanoin aamupalan jälkeen omille lapsille, että nyt hammaspesulle, niin alkoi huutaa että hän ei ainakaan mene. Sanoin, että sitten et mene mutta meidän lapset menevät. Pyöri koko hampaiden pesun aikana lasten ympärillä ja kiljui, että hän ei ainakaan pese hampaita.
Kun alkoi pukeutua, sanoin että otapa ensin yöpuku pois ja laita se kassiin. Alkoi kiljua, että hänen ei koskaan tarvi ottaa yöpukua pois vaan pukee aina päivävaatteet yöpuvun päälle. Kun sanoin, että selvä sitten niin, toisteli ja kiljui vielä sitä että hän saa jättää yöpuvun vaatteiden alle.
Joo, on kyseessä erkkalapsi, mutta varsinkin siksi MINÄ pidin tärkeänä että on säännöt ja selkeät ohjeet, jotka ei selvästikään sitten toimineet tän lapsen kanssa ollenkaan.[/QUOTE]
No onhan se nyt eri asia jos lapsi nousee kerran ylös yöllä, sanoo että mulla on nälkä saisinko ruokaa. Tod.näk. silloin on nälkä.
Ihan eri asia on se että lapsi ilmeisesti 15 kertaa oli jo noussut ylös ja pyytänyt sitä ja tätä, se on nukkumaanmenon välttelyä.