Oliko taas aiheellinen suuttumus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen sanonut miehelle jotain miljoona kertaa, että varastoon pitäisi laittaa hiirenräpsiä. Hiiriä en ole nähnyt, mutta hiirenpaskaa senkin edestä.

Nyt mies lopulta toi mutta toi jotain karseaa myrkkyä. Hirveät ukaasit paketin kyljessä siitä miten sitä pitää käsitellä kemikaalihanskojen kanssa, raadot noukittava pois, vaarallista eläimille jne jne jne.

Ja minä kun aina ja kaikessa pyrin selviämään ilman mitään myrkkyjä ja kaikki minut tuntevat tämän tietävät. Myös mies tietää tämän.

Samalla mies toi niitä hemmetin muurahaisrasioita joita ei myöskään saa säilyttää elintarvikkeiden, lemmikkien ja lasten läheisyydessä. Ja meiltähän löytyy näitä kaikkia ja ne satunnaiset murkut mitä täällä on niin on nimenomaan keittiössä. En halua sinne mitään myrkkyrasioita.

Ja mies sitten suuttui, kun sanoin että minähän puhuin hiirenräpsistä - EN myrkystä. Hän ei kuulemma tahdo pelata minkään juustojen kanssa ja tyhjennellä niitä räpsiä. Sanoin että pitää ne hiiret tässäkin tapauksessa kerätä pois. Mutta se onkin eri asia, että mistä ne raadot löytää vai löytääkö. Sitten ne kerää jotain matoja tuolla välikatolla ja ne madot taas löytää tiensä myös sisätiloihin. Tai sitten ne hiiret voi kuolla joulukoristelaatikkoon. Tai meidän kenkien sekaan. Että sekö on mukavampi kuin räpsän tyhjennys. Ja vielä kun nykyräpsät on sellaisia, että niissä ei edes tarvi siihen rottaan koskea.

Hetken kuluttua kysyin uudelleen että eikö nähnyt kaupassa niitä räpsiä. Näki kuulemma, mutta koska ei edes aikonut sellaista ostaa niin ei katsonut niitä. Totesin sitten että minua ärsyttää se että ei voi ostaa sellaista mitä pyydän ja mies lähti kuin myrskynmerkki pihalle ja sanoi mennessään että häntä ärsyttää täällä moni muu asia.

Joo-o. Mutta noihin myrkkytoosiin en koske ja sellaisia ei tuonne laiteta.

Ei ne myrkkyyn kuolleet hiiret kerää matoja, ne kuivuu sen verran nopeesti että jää vain nahka jäljelle... eivätkä haise yhtään millekään...
ei mulla muuta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ne myrkkyyn kuolleet hiiret kerää matoja, ne kuivuu sen verran nopeesti että jää vain nahka jäljelle... eivätkä haise yhtään millekään...
ei mulla muuta...

No ihan sama vaikkei matoja keräiskään, mutta en halua mitään kuivunutta hiirennahkaa kenkiini. Tai joulukoristeisiin. Tai minne tahansa koska varasto on täynnä tavaraa ja jostain ne kuolleet raadot tulee esille ennemmin tai myöhemmin

Mutta siis jutun pointti on se, että miksi vitussa ei vaan voi tehdä niin kuin minä sanon. Ja kun kerran myönsi vielä muistaneensa että minä puhuin nimenomaan RÄPSISTÄ enkä minkäänmaailman myrkyistä.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Miksi et itse käynyt ostamassa. Turhaan valitat.

Koska mies nyt lähti sellaiseen kauppaan mistä niitä saa. Olisi ollut typerää lähteä erikseen. Paitsi että näyttää siltä, että pitää kuitenkin mennä.

Mietin vaan että mitä teen noille myrkyille nyt? Heitän roskikseen? Vai minne ne kuuluu laittaa? Vai saako kaupassa vaihtaa ne kuittia vastaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Koska mies nyt lähti sellaiseen kauppaan mistä niitä saa. Olisi ollut typerää lähteä erikseen. Paitsi että näyttää siltä, että pitää kuitenkin mennä.

Mietin vaan että mitä teen noille myrkyille nyt? Heitän roskikseen? Vai minne ne kuuluu laittaa? Vai saako kaupassa vaihtaa ne kuittia vastaan?

Jos onnistut mieheltä kuitit saamaan niin saat palauttaa käyttämättömät tuotteet, tai siis vaihtaa ne noihin loukkuihin.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Ei jumalauta. Olisit itse hommannut loukkusi.

Peesi. Ja turha asiasta ainakaan on ollut räyhätä, vaan olisit kauniisti kertonut, että myrkky ei käy ja perustellut mielipiteesi. Ei sinun mielipiteesi kuitenkaan mikään objektiivinen totuus ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

Jos onnistut mieheltä kuitit saamaan niin saat palauttaa käyttämättömät tuotteet, tai siis vaihtaa ne noihin loukkuihin.

Täytyy varmaan tehdä kierros kaupassa. Ei tästä muuten tule mitään ja vituttaa noi hiirenpaskat ihan törkeesti. Mutta minä sekoan kyllä totaalisesti jos näen kuolleen hiiren raadon jossain. Plus että minä tosiaan välttelen tuommoisia myrkkyjä niin pitkälle kuin voin - asiassa kuin asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja m :

Peesi. Ja turha asiasta ainakaan on ollut räyhätä, vaan olisit kauniisti kertonut, että myrkky ei käy ja perustellut mielipiteesi. Ei sinun mielipiteesi kuitenkaan mikään objektiivinen totuus ole.

Ensinnäkään minun ei tarvitse kertoa miehelle mielipidettäni myrkyistä, koska uskoakseni hän tietää sen 15 vuoden yhdessäolon jälkeen ilman eri kertomista.

Ja kyllä. Minä sanoin asiasta ihan kauniisti. Kysyin, ettämiksi hän toi myrkkyä vaikka minä pyysin räpsiä ja lisäsin perään että "tiedäthän mitä mieltä minä näistä myrkyistä olen". Asia muuttui räyhäämiseksi miehen taholta. Minä en missään kohtaa rähissyt enkä edes korottanut ääntäni. Mies se vittuuntui ja alkoi äristä.

Ja en nyt käsitä mitä tarkoitat tuolla ettei minun mielipiteeni ole mikään objektiivinen totuus? Uskoisin kuitenkin, että se mielipiteeni on aika lailla tosi, että ilman myrkkyä on paras - etenkin perheessä jossa on pieniä lapsia ja koira. Plus että totuus on myös se, että kun käyttää räpsää niin hiiri löytyy siitä räpsästä. Myrkkyä käyttäessä ei ole mitään käryä mistä löytyy se raato.

Aha, ja jos mies lähtee ostamaan autoa ja tuleekin takaisin moottoripyörän kanssa, niin sekin on ihan ok, olisit ite ostanut jos halusit että se ostaa sitä mistä on ollu puhe...

Kivaa logiikkaa teillä.
Vielä kivemmaksi menee, jos ei saisi edes suuttua tai edes mitenkään kommentoida. Että meillähän ei saa suuttua muut kuin herra hidalgo, joka sen sijaan saa suuttua mielin määrin ja murjottaa jostain noin olemattomasta, että oman mokansa seuraukset pitäisi jonkun muun kätkeä?

Eli olemattomia on naisen huolet, miehen ei koskaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:

Aha, ja jos mies lähtee ostamaan autoa ja tuleekin takaisin moottoripyörän kanssa, niin sekin on ihan ok, olisit ite ostanut jos halusit että se ostaa sitä mistä on ollu puhe...

Kivaa logiikkaa teillä.
Vielä kivemmaksi menee, jos ei saisi edes suuttua tai edes mitenkään kommentoida. Että meillähän ei saa suuttua muut kuin herra hidalgo, joka sen sijaan saa suuttua mielin määrin ja murjottaa jostain noin olemattomasta, että oman mokansa seuraukset pitäisi jonkun muun kätkeä?

Eli olemattomia on naisen huolet, miehen ei koskaan?

Ihanan ymmärrettävästi muotoiltu, nyt luulisi tavispalstamammankin ymmärtävän mistä on kyse :D

Jos sinä olet miljoona kertaa asiasta naputtanut, niin luulisi, että olet itse sellaisen kaupan ohi mennyt, josta niitä räpsiä saa. Aivan turhaa nalkutusta ja passautusta sun puolelta. Kai sinä itsekin osaat nyt sellaiset ostaa, ei siihen miestä tarvita.

jos sun on ok vaatia nakkeja. jos oletat että miehes ottaa ne pois suutuit turhaan, ei mies niitä oo pakko siitä irroitella ellei halua vaan siksi että sinä et suostu koskemaan niihin etkä halua käyttää myrkkyä

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
jos sun on ok vaatia nakkeja. jos oletat että miehes ottaa ne pois suutuit turhaan, ei mies niitä oo pakko siitä irroitella ellei halua vaan siksi että sinä et suostu koskemaan niihin etkä halua käyttää myrkkyä

Ensinnäkin joo - olen sanonut miehelle että hän saa ne poistaa ja selittänyt että ne loukut on sellaisia ettei hiireen tarvi koskea. Miksi mies siis ei voisi sitä tehdä jos hän muka voisi etsiä jostain ne raadot joihin tosiaan pitää koskea koska niihin ei muodostu siitä myrkystä mitään telinettä jonka avulla ne siirretään jostain kenkien sisältä pois.

Kävin vaihtamassa myrkyt loukkuihin. End of story.

Ensinnäkin joo - olen sanonut miehelle että hän saa ne poistaa ja selittänyt että ne loukut on sellaisia ettei hiireen tarvi koskea. Miksi mies siis ei voisi sitä tehdä

miks et sä voi niitä poistaa kun ne loukut on sellaisia ettei hiireen tarvi koskea....

Ensinnäkin joo - olen sanonut miehelle että hän saa ne poistaa ja selittänyt että ne loukut on sellaisia ettei hiireen tarvi koskea. Miksi mies siis ei voisi sitä tehdä

miks et sä voi niitä poistaa kun ne loukut on sellaisia ettei hiireen tarvi koskea....

Kuule näkisit millaisen kohtauksen saan jo hämähäkistä saati sitten tuollaisesta. Ei tarvi koskea ei mutta minä en vaan voisi silti. En voinut kesällä viedä perhostakaan pihalle täältä.

Miksi ylipäänsä miehen pitää tehdä niinkuin sä haluat? Mies on tainnu saada tarpeekseen sun pomottamisesta ja tekee periaatteestakin toisin ku sä määräilet.

Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Miksi ylipäänsä miehen pitää tehdä niinkuin sä haluat? Mies on tainnu saada tarpeekseen sun pomottamisesta ja tekee periaatteestakin toisin ku sä määräilet.

Joo tämän yhden avauksen perusteella sinä voit päätellä, että minä pomottelen täällä.

Tietysti minäkin voin tuoda ensi kerralla kaupasta porkkanoita, kun mies pyytää makkaraa ja sanoa että "kyllä minä tajusin että sinä pyysit makkaraa mutta minä sitten vain ajattelin että ostan kuitenkin porkkanaa".

Asuimme aiemmin puurunkoisessa talossa, kaupnkialueella, ja yllätys oli melkoinen kun huomasin että meillä onkin hiiriä! Juoksi keittiön läpi makuuhuoneenseen vaatekaapin jalkalistan alta jonnekin piiloonsa.

Ostin hiirenloukkuja, juustopala houkuttimeksi.
Istuimme keittiön vieressä olohuoneessa rauhassa kun loukku laukesi - mitään ei kuulunut, hiiri ei pidä ääntäkään, mutta siellä oli silti keittiön tiskikaapin alla ja jäi loukkuun.

Otin itse hiiren pois: leipäpussin käteen, pussikädellä loukkuun kiinni, käänsin pussia hiiren päälle, irroitin hiiren pussin läpi, suoraan sinne muovipussiin, loukku pois. Pussi solmuun ja komeus roskiin.
Käsien pesua, uusi juustopala ja sama uusiksi kunnes pikku pesue oli loukutettu.

Myös Sinisiä kauraryynejä Rataxia olen käyttänyt. Leikkaan maitotölkistä reunat pois, teen siis maitotölkkilautasen, johon jyvät ja rasia varaston nurkkaan sellaiseen paikkaan jonne ei pääse lapset.

Jos perheessä on lemmikkejä, kissoja, kannattaa tehdä semmoinen pieni kolo, esim. laittaa huuhdeltu maitotölkki kyljelleen pelkkä nokka auki (ei koko suuta avattuna) ja siitä sopii hiiri sinne. jyviä syömään, hiiret eivät jää sinekään kuolemaan vaan tulevat pois.

Eivät ne hiiret tule ihmisten kenkiin kuolemaan, menevät jonnekin omiin koloihinsa ja kuolevat ja kuivuvat sinne.

Myös sellaisia giljotiini-loukkuja on, joista hiiren saa pois koskematta siihen itse ollenkaan, mutta ne eivät ole yhtä hyviä.

Suosittelen ihan asiallisesti sitä samaa kuin muutkin:

jos haluat että mies poistaa raadot, hoitaa homman, mies saa silloin myös valita myrkytystavan.

Jos olet valmis itse siivoamaan hiiren raadot ja huolehtimaan loukuista, niin sitten voit itse valita semmoisen tappokeinon kuin haluat.

PS: anoppini on aina luullut, että ne metalliset 1 euron hiirenloukut ovat kertakäyttöisiä, eli koko hökötys roskiin ja uusi paketista tilalle. !!

Yhteistyössä