Olipa kiva loppiaisilta meillä. Äiti kävi valittamassa jälleen tupakanpoltostani..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos ja anteeksi kun sain avautua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :O:
sairasta!!!tupakan jälkeen sitä savua tulee noin puolisen tuntia hengitysilman mukana,lapsi joutuu tupakoimaan kanssasi!!! ymmärrän jos lapsen nukkumassa ollessa käydään mutta en muuten!!!! ja tännekkötulit ihan sympatiaa hakemaan joopa joo! äitisi on viisas nainen.

puolisen tuntia :O jo äläpä höpötä!
että suututtaa nämä kaikkitietävät ja kaikki oikein tekevät mammat tällä palstalla. eikö teillä ole mitään puutteita/paheita elämässä???
oikeesti!!!

Alkuperäinen kirjoittaja kiitos ja anteeksi kun sain avautua:
kaikki alkoi tällä kertaa siitä kun menin käymään tupakalla ja lapsi 7,5kk jäi lattialle leikkimään, äitini katsoi televisiota. kun tulin takaisin sisään, äiti sitten kysyi, että enkai jätä lasta yksin sisälle kun käyn tupakalla, minä siihen sitten, että kyllä tyttö pärjää 2min yksin kun katson parvekkeelta koko ajan sen perään. kauhea valitus ja syyllistäminen tästä asiasta, että osasi tulla taas paha mieli =(

Tiesitkö muuten että sun tuppakasi lemu tunkeutuu toisten asuntoihin?

Itse ainakin oon sitä mietlä, että joka ikisessä kerrostalossa tulisi kieltää tupakointi parvekkeella.

Mä olen niin tupakan vastainen että taputan vaan äitis olalle että hyvä hyvä :D :whistle: . Ja etenkin jos poltit raskaana ja/tai imettäessä tai lopetit imetyksen niksojen takia tai maito väheni tupakan vaikutuksesta :kieh: :kieh: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja entäs:
Saanko udella, miten ajattelit röbätaukosi järjestää, kun lapsi alkaa liikkua? Näetkö partsiltasi esim. hellan luo, kun yli 1-vuotiaasi juoksee sinne riemuissaan kun huomaa äidin häipyneen hetkeksi kieltoineen?

No mä en ainakaan näe vessasta keittiöön ja olen silti käynyt paskalla ollessani lasten kanssa yksin kotona.. :whistle:

Tupakointia en silti puolustele. Mutta kyllä parvekkeella voi seistä 2 minuuttia vaikka lapsi onkin sisällä. Kun on vielä näköyhteyskin.

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja kiitos ja anteeksi kun sain avautua:
kaikki alkoi tällä kertaa siitä kun menin käymään tupakalla ja lapsi 7,5kk jäi lattialle leikkimään, äitini katsoi televisiota. kun tulin takaisin sisään, äiti sitten kysyi, että enkai jätä lasta yksin sisälle kun käyn tupakalla, minä siihen sitten, että kyllä tyttö pärjää 2min yksin kun katson parvekkeelta koko ajan sen perään. kauhea valitus ja syyllistäminen tästä asiasta, että osasi tulla taas paha mieli =(

Tiesitkö muuten että sun tuppakasi lemu tunkeutuu toisten asuntoihin?

Itse ainakin oon sitä mietlä, että joka ikisessä kerrostalossa tulisi kieltää tupakointi parvekkeella.

Niin tulee luhtitalossakin ja meidän nykyisessä rivitaloasunnossa. Bussipysäkeillä, kauppojen edessä...ihan missä vaan |O ja hermo menee!

Äidin tupakointi vaurioittaa pienen lapsen hengitysteitä pysyvästi

Äidin tupakointi raskausaikana *tai lapsen ollessa pieni* näyttää aiheuttavan pysyviä vaurioita lapsen hengitysteihin. Tupakka on yksi voimakkaimmin hengitysteitä ärsyttävistä ja vaurioittavista ympäristötekijöistä. Suomessa nuorten naisten tupakointi on lisääntynyt huolestuttavasti viimeisten vuosien aikana. Nämä tytöt ovat lähivuosien tulevia äitejä, minkä vuoksi voimavaroja tulisi panostaa nuorten (ja erityisesti tyttöjen) tupakoinnin vähentämiseen. -- Myös pienten lasten vanhempia tulisi kannustaa tupakoimattomuuteen entistäkin voimakkaammin, erityisesti jos lapsella esiintyy infektioiden yhteydessä hengitysteiden oireita kuten hengenahdistusta.

http://www.kampus.uku.fi/tiedotteet/tiedote.shtml?v=2006&tap=116288629319227