Olipa pimeä kohtaaminen vuokranantajan kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Battimanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei, voit ottaa yhteyttä tahoon joka valvoo vuokralaisten oikeuksia. Onko vuokranantajalla näyttää sulle kirjallisena se vuokrankorotusilmoitus?

Ootas kun kaivan esille sen tahon vielä..

Eipä ole herkkua olla vuokranantaja kun joutuu olemaan tekemisissä paskasakin kanssa. Mamuille kannattaa vuokrata asunnot kun kunta on kuitenkin maksajana, eli vuokrat tulevat aina ajallaan:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eipä ole herkkua olla vuokranantaja kun joutuu olemaan tekemisissä paskasakin kanssa. Mamuille kannattaa vuokrata asunnot kun kunta on kuitenkin maksajana, eli vuokrat tulevat aina ajallaan:)

Ai luokitellaanko mut nyt jotenkin paskasakis kun vuokra on mennyt oikeana päivänä muttei näkynyt :laugh:

joo ja katoa nyt mentävä isännöitsijän juttusille että noi yrittää maksattaa mulla noin 3-400euron avaimet.koska minä mitään hukannut ole vaan ne olivat niin kuluneet etten päässyt pyykkituvalle yms ilman isänöitsijän apuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:

Ai luokitellaanko mut nyt jotenkin paskasakis kun vuokra on mennyt oikeana päivänä muttei näkynyt :laugh:

joo ja katoa nyt mentävä isännöitsijän juttusille että noi yrittää maksattaa mulla noin 3-400euron avaimet.koska minä mitään hukannut ole vaan ne olivat niin kuluneet etten päässyt pyykkituvalle yms ilman isänöitsijän apuja.

Vuokralla asuvat ovat paskasakkia. Eivät kykene ostamaan omaa asuntoa vaan pitää asua muiden hyyryläisenä.

Vuokralla asuvat ovat paskasakkia. Eivät kykene ostamaan omaa asuntoa vaan pitää asua muiden hyyryläisenä.
just just..
no milläs te monen asunnonomistajat voittoa tekisitte jos me kaikki paskasakki muutettaisiin omiin
:laugh:

Hui! Vitsi, siis nyt pelottaa. No muistuta, että nauran sitten partaani kun sä oot kusessa valtavan asuntolainas kanssa, kun korot taas nousee.

just just..
no milläs te monen asunnonomistajat voittoa tekisitte jos me kaikki paskasakki muutettaisiin omiin
:laugh:

Se onkin ainoa asia missä teistä on hyötyä =)

Kumma juttu kun useat valitsee sen vuokrallaolon oman asunnon sijasta. Vaikka varaa olisi. Että ei se asia ihan niin yksiselitteinen ole, Neiti Hitleriina (vierailija).

Alkuperäinen kirjoittaja Liekki:
Kumma juttu kun useat valitsee sen vuokrallaolon oman asunnon sijasta. Vaikka varaa olisi. Että ei se asia ihan niin yksiselitteinen ole, Neiti Hitleriina (vierailija).

Kai se johtuu siitä, et sossu maksaa vuokran mutta ei lainan lyhennyksiä.

Vuokranantaja ei saa koskea takuuvuokraan.

Jos vuokraatte yksityiseltä, kannattaa avata takuuvuokratili (osuuspankissa ainakin on). Se on tili, joka on vuokralaisen nimellä, mutta vuokranantajalla on myös käyttöoikeus. Vuokranantaja ei voi kuitenkaan käyttää tiliä ilman vuokralaisen lupaa. Kun muutatte asunnosta pois, poistetaan vuokranantajan käyttöoikeus ja rahat palaavat vuokralaiselle. Näin saatte varmistettua ettei vuokranantaja väärinkäytä takuuvuokraa omiin tarkoituksiinsa.

Mä pyysin uudet avaimet tähän asuntoon kun ei noi 2 saatua avainta käy kellaritiloihin niin kuluneet olivat ja isännöitsi ja sanoi että vuokraajan vastuu ne vaihtaa.noi avaimien tekeminen on maksanut aika paljon on tollaiset mustapäiset avaimet ja nyt KOITTAVAT MUT LAITTAA NE MAKSAMAAN!!
voi olla sekavaa vaikea puhua ja kirjoittaa samaan aikaan :D

Asutko Kouvolassa?Tiedän itse sieltä erään vuokranantajan joka kusettaa mennen tulle vuokralaisiaan ja syyhän on aina tietysti vuokralaisissa

Alkuperäinen kirjoittaja Liekki:

Kai se johtuu siitä, et sossu maksaa vuokran mutta ei lainan lyhennyksiä.

Tässä näemme filosofiantunnilla käyneen älykön!

Esimerkkinä: Miehet ovat sikoja! Eli, ovatko kaikki siat miehiä?!! Ja nyt kaikki vuokrallaolijat käyvät sossuluukulla! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ulla Utelias:
Mä pyysin uudet avaimet tähän asuntoon kun ei noi 2 saatua avainta käy kellaritiloihin niin kuluneet olivat ja isännöitsi ja sanoi että vuokraajan vastuu ne vaihtaa.noi avaimien tekeminen on maksanut aika paljon on tollaiset mustapäiset avaimet ja nyt KOITTAVAT MUT LAITTAA NE MAKSAMAAN!!
voi olla sekavaa vaikea puhua ja kirjoittaa samaan aikaan :D

Asutko Kouvolassa?Tiedän itse sieltä erään vuokranantajan joka kusettaa mennen tulle vuokralaisiaan ja syyhän on aina tietysti vuokralaisissa

En asu =)
Mutta tässä on juu nyt sellainen että koittaa maksattaa mulla sellaisia maksuja mitkä kuuluu sille.
Ja nyt rupeaa karhuamaan ilmeisesti lapsenhoitajasta ylimääräistä 17euron vesimaksua mikä musta ei voi olla oikein sillä maksan nyt jo 85euroa vettä kuukaudessa ja lapsilla ei mitenkään täyty kyllä se kiintiö kuukaudessa mitä tolla maksulla pitäs kustantaa..
et menee ihan vittuiluks sen puolelta :/

Onpas kurja vuokranantaja :| Meillä oli yksi va sellainen vanha mies, joka kävi omilla avaimillaan asunnossamme, kun olimme pois tai mies nukkui (itse olin koulussa pitkiä päiviä ). Ei ilmeisesti tiennyt tekevänsä rikosta, mut asia painettiin villaisella. Toinen va oli yrittäjänainen, joka päätti väittää välitystoimistoon että meiltä on 1000? edestä vuokraa maksamatta ja yritti korottaa kolmatta kertaa vuodessa vuokraa. WTF? Kiikutin sitten kaikki tilitietoni tuonne toimistoon ja he tarkisti asian, sen jälkeen sain olla rauhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja no huh:
Ei kai se lastenhoitaja teillä edes PÄIVITTÄIN käy suihkussa? Kai vesi on kulutuksen mukaan eli lukee mittarin?

No ei käy ja sanoinkin että eihän se käy kun varmaan kerran viikossa täällä suihkussa jos yötä sattuu olemaan..
ja en tiedä mistä toi vesimittari luetaan mutta OLETAN että jos mulla edellisessä asunnossa oli sauna ja vesimaksu 14euroa henkilö kuussa(84e yht)ja siinä oli sauna joka lämmitettiin 3 kertaa viikossa+pesukone mikä pesi joka päivä yms niin vuodessa tuli palautusta takaisin päin liki 500euroa..
ja tässä on vesimaksu 17euroa henkilö,ei omaa pesukonetta vielä kun pesen yhteisessä tuvassa,joka toinen päivä käydään suihkussa eikä muutenkaan lutrata niin ei voi mitenkään mennä tuo kiintiö kyllä täyteen kun lapsetkaan lutraa mitenkään vettä ovat pieniä vielä :/
En nyt tiedä rupee vaan harmittaan jos se lisää OIKEASTI yhden 17e tuohon vielä jos lapsilla on kotihoitaja..ja noi avaimet meni tappeluks..on tosi kivaa nyt sitten tälläinen kun asunto on muuten unelma paikalla ja rauhallinen talo..

juuri tällaisten syiden takia en mielelläni vuokraa yksityiseltä asuntoa. Olkoonkin van kaupungin asunnot kalliita mutta mieluummin asun niissä ei ainkan trvitse tuollaista pelätä

Ei kai se lastenhoitaja teillä edes PÄIVITTÄIN käy suihkussa? Kai vesi on kulutuksen mukaan eli lukee mittarin?

No ei käy ja sanoinkin että eihän se käy kun varmaan kerran viikossa täällä suihkussa jos yötä sattuu olemaan..
ja en tiedä mistä toi vesimittari luetaan mutta OLETAN että jos mulla edellisessä asunnossa oli sauna ja vesimaksu 14euroa henkilö kuussa(84e yht)ja siinä oli sauna joka lämmitettiin 3 kertaa viikossa+pesukone mikä pesi joka päivä yms niin vuodessa tuli palautusta takaisin päin liki 500euroa..
ja tässä on vesimaksu 17euroa henkilö,ei omaa pesukonetta vielä kun pesen yhteisessä tuvassa,joka toinen päivä käydään suihkussa eikä muutenkaan lutrata niin ei voi mitenkään mennä tuo kiintiö kyllä täyteen kun lapsetkaan lutraa mitenkään vettä ovat pieniä vielä :/
En nyt tiedä rupee vaan harmittaan jos se lisää OIKEASTI yhden 17e tuohon vielä jos lapsilla on kotihoitaja..ja noi avaimet meni tappeluks..on tosi kivaa nyt sitten tälläinen kun asunto on muuten unelma paikalla ja rauhallinen talo..

vuokralaisella onoikauksia, ota yhteyttä lakimieheen.
JA muuten ne erikoisavaimet on kalliita, meilläkin sellaiset, mutta ei en maksa kuin 20e/kpkl, vain jos koo lukko pitää vaihtaa sit menee sen 200-300euroa

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no niin niin. mutta miksipä pitäis pitää niin tiukasti kiinni nyt vaan periaatteesta ja olla kusipää vain koska toinenkin on.
kun vois vaan sanoo, että "sori mul on eri pankki, joten kestää pari päivää rahantulo, et varmaan ollut ajatellut tällaista vaihtoehtoa - eli vaihdetaanko eräpäivää ? ".

Minusta taas siinä ei ole mitään kusipäistä että maksaa vuokran viimeistään vuokranantajan itse määrittämänä eräpäivänä, kuten ap on tehnyt. Se sen sijaan osoittaa suurta kusipäisyyttä että menee rähisemään vuokralaiselle tällaisen asian takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:

vuokralaisella onoikauksia, ota yhteyttä lakimieheen.
JA muuten ne erikoisavaimet on kalliita, meilläkin sellaiset, mutta ei en maksa kuin 20e/kpkl, vain jos koo lukko pitää vaihtaa sit menee sen 200-300euroa

Jep, mä hukkasin yhden sellasen kerran ja vuokratakuusta oli otettu 35e. Se on siis sen pelkän avaimen hinta. Eikä sun missään nimessä kuulu maksaa niitä. Ja jos lukot vaihdetaan/sarjoitetaan, niin koko talohan sitten tarvii uudet avaimet?

Vuokranantaja tietysti yrittää nyt sua kusettaa, että vaihtaa lukot tms, että saisi sulta vaan enemmän rahaa.

Sun kannattaa oikeesti ottaa yhteyttä johonkin vuokralaisten tukihommeliin jos maksattavat sulla jotain liikaa, tai yrittävät kusettaa, tai koskevat takuuvuokraan ilman sun lupaa.

Ja vesimittarin tarkastus tehdään kerran vuodessa ja sen mittarilukeman sä saat omaan tietoosi vesilaitokselta, kun se sinne on ilmoitettu, soitat vaan ja kysyt ja kyllä se vesimittari on mun ymmärtääkseni ihan siellä sun asunnossa jossakin? Mulla oli aikoinaan kylppärin yläkaapissa. :) Näet todellisen kulutuksen ja hinnan. Tasauslasku siitä sitten tulee, joko palautuksia tai maksettavaa.

Ootko muuten kauan asunut siinä asunnossa?

Yhteistyössä