Olipa sitten ärsyttävä tilanne eilen baarissa jossa olen töissä, mutta eilen siis olin viihteellä

Aijaa. Kummasti meillä on astiakaappiin kotiin kertynyt baarin kaljatuoppeja... En mä oo tiennytkään et se ois jotenkin väärin. Ihan tuntuu itsestään selvyydeltä että jos oon juomastani maksanut niin saan sen myös loppuun juoda, vaikka sitten ulkona. Hmm. Oppia ikä kaikki.

[QUOTE="vieras";22856656]Onneksi en ole baarissa töissä, niin ei tarvii katella tollasia asiakkaita, jotka ei osaa edes perussääntöjä noudattaa...[/QUOTE]

No mä olen baarissa töissä ja kyllä aika tavalla paimennan ihmisiä. :D Siinä sitten mennään vaikka paukkupakkasilla ilman pihavaatteita asiakkaan perässä, että saa sen kupin takaasin. Mä ainakin monesti vain otan kupin kädestä ja saa asiakas tulla perässä anniskelualueelle jos haluaa juomansa juoda.

Oma lukunsa on sitten ne jotka tuo omia juomia baarin... nämä ihmiset harvemmin armoa saa koska silloon teko on täysin harkittua. Tuo kupin vieminen pois anniskelualueelta voi monella olla hajamielisyyttä kännissä.

Aijaa. Kummasti meillä on astiakaappiin kotiin kertynyt baarin kaljatuoppeja... En mä oo tiennytkään et se ois jotenkin väärin. Ihan tuntuu itsestään selvyydeltä että jos oon juomastani maksanut niin saan sen myös loppuun juoda, vaikka sitten ulkona. Hmm. Oppia ikä kaikki.

Et voi olla tosissas.

:O

Uskomatonta! Miten voi ihmiset olla näin TIETÄMÄTTÖMIÄ? :O

Siis kun olet ostanut siiderin, koet, että saat varastaa sen lasin, koska olet juomasta maksanut???

WTF, näin suoraan sanottuna.

Oliko tämä vitsi? Te varmaan viette pizzeriastakin lautaset ja ruokailuvälineet, jos ette jaksa loppuun asti syödä, vai?

Mä kyl ymmärrän että on väärin ja että sä työntekijänä kiellät, mutta en jaksaisi tuollaista pilkunnussintaa viihteellä. Tarviiko aina olla niin asiallinen. Pullon vieminen on kuitenkin pikkujuttu ja mielestäni sä olisit voinut vain sanoa ja sitten olla muka huomaamatta, jos toinen ei olisi sua uskonut.

Mä kyl ymmärrän että on väärin ja että sä työntekijänä kiellät, mutta en jaksaisi tuollaista pilkunnussintaa viihteellä. Tarviiko aina olla niin asiallinen. Pullon vieminen on kuitenkin pikkujuttu ja mielestäni sä olisit voinut vain sanoa ja sitten olla muka huomaamatta, jos toinen ei olisi sua uskonut.

Sori, mutta en vain voi olla huomaamatta.

Mutta siis se pullo oli kuitenkin ostettu? En taida tietää mitn säännöistä joten miksi se on niin vakavaa siten viedä se ostettu pullo ulos? Mä oon kiikuttanu joskus tuopin ulos pilkun
Jälkeen... Tuhmaa.

Mutta siis se pullo oli kuitenkin ostettu? En taida tietää mitn säännöistä joten miksi se on niin vakavaa siten viedä se ostettu pullo ulos? Mä oon kiikuttanu joskus tuopin ulos pilkun
Jälkeen... Tuhmaa.

Aiemmin tuossa jo kerroin alkoholilainsäädännöstä, anniskeluluvasta ja anniskelualueesta. Googlella löytyy lisää.

Olen itse kyllä ravintolaopintoja suorittanut, mutta en kyllä tajunnut, että näin moni on autuaan tietämätön anniskelulainsäädännöstä.

Jälkeen... Tuhmaa.

Vaikka pullo on baarissa ostettu niin sitä ei todellakaan saa viedä pois anniskelualueelta. Sen kieltää Suomen laki ja varsinkin baareja tarkastajat kyttää alkoholilainsäädännön takia. Kaupoissa sen sijaan myydään alaikääsille ja todella kännisille.

[QUOTE="vieras";22856711]Oliko tämä vitsi? Te varmaan viette pizzeriastakin lautaset ja ruokailuvälineet, jos ette jaksa loppuun asti syödä, vai?[/QUOTE]

Itse asiassa löyty meiltä yhtenä aamuna baari-illan jälkeen yhen ählypitserian lautanen :D mut se oli niin ruma et heitin roskiin. Ja asiaa selventääkseni, en mä tarkotuksella niitä tuoppeja kotiin kanna mut kai sitä on niin kännissä että se tuoppi vaan jää käteen ja sit aamulla se löytyy kotoa...

[QUOTE="vieras";22856854]Aiemmin tuossa jo kerroin alkoholilainsäädännöstä, anniskeluluvasta ja anniskelualueesta. Googlella löytyy lisää.

Olen itse kyllä ravintolaopintoja suorittanut, mutta en kyllä tajunnut, että näin moni on autuaan tietämätön anniskelulainsäädännöstä.[/QUOTE]

Mä en ole ravintola-alalla, mutta järkytyn silti siitä, miten tyhmiä ihmiset ovatkaan... Huhhuh oikeesti.

Niin kuten jo aiemmin mainittin niin mitäpä sä välitat koska olet asiakas. Mä kuitenkin edelleen olin siellä omalla työpaikalla. Vaikka mä olen siellä viihteellä, niin kyllä mä huomaan jos joku tekee väärin. Kyllä mä olen mennyt hakemaan kupin pois joltakin tuntemattomalta jätkältä kun on mennyt pihalle sen kanssa. Monelle olen sanonut, että ei saa mennä kupin kanssa sinne ja kiltisti mua on silti toteltu.

SIIS menetkö sä päsmäröimään VIIHTEELLÄ ollessasi jollekin muulle asiakkaalle ja kertaamaan ravintolan säänöjä...? :o

[QUOTE="vieras";22856935]SIIS menetkö sä päsmäröimään VIIHTEELLÄ ollessasi jollekin muulle asiakkaalle ja kertaamaan ravintolan säänöjä...? :o[/QUOTE]

Onko sanominen päsmäröintiä?

Mistä sen sitten tietää siellä pihalla onko se pullo baarista vai kotoa tuotu? Tuopin ymmärrän koska se on samalla myös varastamista. Ei
mee mun jakeluun tuo pullo. Anniskeleehan ihmiset itselleenkin ostettuuan pullot kaupasta. Ei tää ole elintärkeetä mun kohdalla ymmärtääkkään koska en alkoholia enää juo mutta kiinnostaa.

Mistä sen sitten tietää siellä pihalla onko se pullo baarista vai kotoa tuotu? Tuopin ymmärrän koska se on samalla myös varastamista. Ei
mee mun jakeluun tuo pullo. Anniskeleehan ihmiset itselleenkin ostettuuan pullot kaupasta. Ei tää ole elintärkeetä mun kohdalla ymmärtääkkään koska en alkoholia enää juo mutta kiinnostaa.

No ehkä se on pienen paikkakunnan etuja, että sitä porukkaa on vähemmän ja sitä vain näkee aika paljon. Jotkut luulee, että työntekijät ei näe, mutta kyllä me todellakin nähdään aika hemmetin paljon.

No eihän siinä olekaan pelkästään kyse siitä pullosta vaan siitä juomasta. Anniskelualueelta ostettu juoma pitää lain mukaan juoda anniskelualueella. Piste.

oi vitsit oot varmaan hauskaa seuraa. antaisit vaan ihmisten tekee niitä virheitään itse. ymmärrän että sanoo että ei muuten saa viedä mutta mesoominen vielä. jiisses.

Junttimainen teko serkulta, mutta en mä olisi puuttunut. Olisin leikkinyt etten huomaa. Ei minusta sen arvoinen asia, että jaksaisin vapaa-ajallani sellaiseen puuttua, ei siinä ketään kuitenkaan vahingoitettu tms...