Olipahan Lidlissä kassaneiti... Turhis...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TavisÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TavisÄiti

Aktiivinen jäsen
06.06.2008
2 436
0
36
Meinasin jo melkein suuttua ja antaa ketutuskäyrän nousta,kun eilen asioitiin ko kaupassa. Oltiin siis minä, mies ja poitsu. Ostettiin koko vklopuksi ruokaa ja vähän herkkuja, mies osti pari siideriä itselleen ja askin tupakkaa.
Ostokset eivät ylittäneet 50e mikä on kortilla se raja että kysytään paperit, yleensä mua ei yhtään haittaa vaikka niitä kysyttäis, mutta nyt, jessus...

Muutenkin kaupassa oli pitkät jonot, minä lapoin kärryyn kamaa sitä mukaan kun kassa niitä latoi siihen ahtaaseen päätyyn ja mies odotti että saa maksettua, niin esin kassa kysyi mun mieheltä paperit ?!?! :o :whistle: ja sitten se katto mua ja kysyi että saisko munkin paperit nähä!! Olin siinä ihan monttu auki et häh??? Sanoin sille ( se koko tilanne vaan niin ketutti ) että: Ootko vittu tosissas???? Hetken se aukoi suutaan ja totes hiljaa että olen.

Multa ei oo luoja ties milloin kysytty papereita kun olen muksun saati muksun ja miehen kanssa liikenteessä, yksin ollessa kyllä, eikä se haittaakaan. Mut toi eilinen oli jotenkin ihan naurettava tilanne.

Myöhemmin naureskelin miehelle, että unohtelija kun olen, että jos ois lompakko jäänyt kotiin niinkuin usein käy, niin ois 2 siideriä ja aski tupakkaa jäänyt hihnalle..... :whistle: :D

No,jos te kassan takia näytitte ( tai jompikumpi teistä )alle 25 v,niin kassa on tehnyt työtään..Jos olet huomannut,niin kassalla on oranssi lappu,jossa lukee,että tiukenamme valvontaa ja kysymme paperit kaikilta,jotka näyttävät alle 25 v..no,ei ihan sanatarkasti noin..Mutta ekaa kertaa kuulen,et joku vetää tommoset herneet papereiden kysymisestä :o :o

Juu paperit kysytään jos on tarve...minkäikäisiä olette? Näytätte nuorilta tai olette nuoria... Voi kun multakin kysyttäis paperit...mut eipä vaan koskaan...olen siis jo niin vanhan näköinen...juu 30 ja risat. Missä päin maailmaa asioitte? Mä meen samalle kassalle jos tärppäis...heh!

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Ja sit jos joku kassaneiti olis myyny noi alaikäselle niin taas olis haloo pystyssä. Niin tai näin aina se on jotakuta kohtaan huono juttu.

Totta, mutta jotenkin oli ihan absurdia, kun mieheni on jo 30 paremmalla puolella,ite jo vuosia sitten ylittäny sen ihanan täysi-ikäisyyden ja vielä muksu mukana ja kysytään paperit :D

Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
No,jos te kassan takia näytitte ( tai jompikumpi teistä )alle 25 v,niin kassa on tehnyt työtään..Jos olet huomannut,niin kassalla on oranssi lappu,jossa lukee,että tiukenamme valvontaa ja kysymme paperit kaikilta,jotka näyttävät alle 25 v..no,ei ihan sanatarkasti noin..Mutta ekaa kertaa kuulen,et joku vetää tommoset herneet papereiden kysymisestä :o :o

Eikös se ole että alle 23 vuotiailta...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Juu paperit kysytään jos on tarve...minkäikäisiä olette? Näytätte nuorilta tai olette nuoria... Voi kun multakin kysyttäis paperit...mut eipä vaan koskaan...olen siis jo niin vanhan näköinen...juu 30 ja risat. Missä päin maailmaa asioitte? Mä meen samalle kassalle jos tärppäis...heh!

mies on yli 30 ja ite yli 20. No miehen nuoruudesta en tiiä, ite varmaankin ihan teinin näkönen

:laugh: Mieheltä se kyllä eka kysyi ne henkkarit :whistle: :D

Mä olisin varmaan yhtä tiukka kassa. Tai olinkin aikanaan. Paras mitä oli.. Niin nuoren näköinen jannu ja henkkareissa luki 34v :D Kyllä siinä molemmat naurettiin. Hän osti kirkkaita joissa ikäraja 20.

Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Ja sit jos joku kassaneiti olis myyny noi alaikäselle niin taas olis haloo pystyssä. Niin tai näin aina se on jotakuta kohtaan huono juttu.

Totta, mutta jotenkin oli ihan absurdia, kun mieheni on jo 30 paremmalla puolella,ite jo vuosia sitten ylittäny sen ihanan täysi-ikäisyyden ja vielä muksu mukana ja kysytään paperit :D

Multa on myös papereita kyselty ku olin jo 28v. :D eikös se kuitenki oo hyvä asia et niitä kysellään, vaikka ymmärrän et joskus ku on kiirettä jne.. niin se saattaa ärsyttää. Eilen taas moni alaikänen taatusti yritti käyttää tätä kiireistä päivää hyväkseen, joten hieno homma musta toi et siltikin kysellään niitä papreita ja vielä herkemmin mitä tavallisena perjantaina.

Alkuperäinen kirjoittaja l:
siis täh, ei kai se alaikäselle myymistä oo jos mies maksaa ja se henkkarit näyttää?

Paperit kysytään kaikilta seurueessa olevilta ( no ei niiltä lapsilta ),jos yksikin näyttää alaikäiseltä..ja jos yhdellä ei ole papereita,niin sillon jää alkoholit ja tupakat kauppaan..turha sitä vittua siinä on huudella,kun se ei auta!nimimerkillä kaiken näköisiä nimiä saanut..

Alkuperäinen kirjoittaja viilaajako?:

no,meillä se on alle 25 v

Alkuperäinen kirjoittaja viilaajako?:

En ole huomannutkaan tuollasta tekstiä :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No etkö sä ollu aika nuoren näkönen ja vielä nätti? :D

Rumiltako ei tarvi papruja kysyä? Nekö voi tenuta iästä viis?

Joo ne voi juoda ittensä tärviölle.

Käsität tahallasi väärin. Yritin tässä ap:lle sanoa, että se on nätti, enkä juuri paljon muuta.

Itse olen ollut lidlissä töissä juuri (en menisi enään uudestaan) :kieh: Niin siellä oli todella tarkkaa ja pomot painotti että KAIKILTA ja KAIKISSA tilanteissa on kysyttävä paperit jos ostaja vaikuttaa myyjän mielestä alle 25 vuotiaalta, ihan sama vaikka hänellä ois koko saakelin suku mukana. Nyt on meidän kaupungissa jäänyt muutama myymälä kiinni alaikäselle myymisestä ja sentakia täytyy olla todella tarkka. Ei se sen myyjän vika ole jos pomo käskee ja ei lisäkskään palkkaa tarpeeks työntekijöitä,jonoo tulee väkisinkin.

Yhteistyössä