Olipahan Lidlissä kassaneiti... Turhis...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TavisÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis jos nyt pottuuntuneena mun kommenteista meinaat että epäilyttävän näköisenä luikahtelen kassan ohi, niin.....

Ja menkää niitten 16 vuotiaitten kanssa kauppaan. Yleensä kysytään papereita jos ei muuta osta kun sikspäkin taikka pari.

Mikä helevatan haloo tästä nyt nousi? Ja toinen haloo nousee siinä vaiheessa kun alaikäisellenne on myyty eikä kassa ole kysynyt?

Alkuperäinen kirjoittaja Schornsteinfeger:
Oli minunkin mielestä absurdia, että poliisi pysäytti ja puhallutti, vaikka mulla oli silloin jo selvästi näkyvä vauvamaha.
Tosin, kyllähän jotkut odottajat käyttävät alkoholia... :snotty:

:D heh, tilanteita on monia :)

Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Schornsteinfeger:
Oli minunkin mielestä absurdia, että poliisi pysäytti ja puhallutti, vaikka mulla oli silloin jo selvästi näkyvä vauvamaha.
Tosin, kyllähän jotkut odottajat käyttävät alkoholia... :snotty:

:D heh, tilanteita on monia :)

No niin on :) Eikä se vauvamaha tai lapsi kaupassakaan todista että ikä täyttyis :whistle:

Hoh hoijaa kai te nyt tiedätte säännöt mitkä koskevat alkoholi- tai nikotiivalmisteita tai muita tuotteita joiden kohdalla on määräykset?? Ei tämän takia synny jonoja eikä täysjärkiset ihmiset hermostu moisesta!! Eiköhän nämä ole tarkoitettu jokaisen parhaaksi??

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:
Siis jos nyt pottuuntuneena mun kommenteista meinaat että epäilyttävän näköisenä luikahtelen kassan ohi, niin.....

Ja menkää niitten 16 vuotiaitten kanssa kauppaan. Yleensä kysytään papereita jos ei muuta osta kun sikspäkin taikka pari.

Mikä helevatan haloo tästä nyt nousi? Ja toinen haloo nousee siinä vaiheessa kun alaikäisellenne on myyty eikä kassa ole kysynyt?

:o jos mua tarkotit, niin en oo oikeesti pottuuntunut. Muuta ku siitä, että näytän ilmeisesti niin vanhalta, etteivät enää kysy. :D

MAAILMAN IHMISIÄ
77-vuotiaalta kysyttiin paperit olutta ostaessa

Julkaistu: 31.10.2007 08:14

ap

Jällivaaralainen Per-Eric Henricsson lähti Ica-kauppaan ostamaan korillisen kaljaa. Kassalla ruotsalaismiestä pyydettiin esittämään henkilöpaperit.

Henricssonilta paloi pinna täydellisesti, sillä hän on 77-vuotias ja ollut saman kaupan asiakas yli 40 vuotta. Oluet jäivät ostamatta.

Jällivaaralaiskauppiaan mielestä asiakas oli väärässä, sillä henkilöstö noudatti kaupan käytäntöä. Sen mukaan kaikkien alkoholia ostavien asiakkaiden henkilöllisyystodistus tulee tarkastaa. Kauppias korostaa, ettei ole helppoa arvioida, kuka on yli 18-vuotias.

http://www.hs.fi/maailmanihmisia/artikkeli/77-vuotiaalta+kysyttiin+paperit+olutta+ostaessa/1135231444678

:whistle:

luin kerran lehdestä,jossa alaikäiset olivat keksineet kuningasidean,miten voisi saada ostettua kaljaa/siideriä..ostivat maidonkorviketta ja soseita samalla :o että kassat kuvittelisi heidän olevan täysi-ikäisiä,kun vauvallekin ostetaan ruokaa..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
MAAILMAN IHMISIÄ

ap

Jällivaaralainen Per-Eric Henricsson lähti Ica-kauppaan ostamaan korillisen kaljaa. Kassalla ruotsalaismiestä pyydettiin esittämään henkilöpaperit.

Henricssonilta paloi pinna täydellisesti, sillä hän on 77-vuotias ja ollut saman kaupan asiakas yli 40 vuotta. Oluet jäivät ostamatta.

Jällivaaralaiskauppiaan mielestä asiakas oli väärässä, sillä henkilöstö noudatti kaupan käytäntöä. Sen mukaan kaikkien alkoholia ostavien asiakkaiden henkilöllisyystodistus tulee tarkastaa. Kauppias korostaa, ettei ole helppoa arvioida, kuka on yli 18-vuotias.

http://www.hs.fi/maailmanihmisia/artikkeli/77-vuotiaalta+kysyttiin+paperit+olutta+ostaessa/1135231444678

:laugh: :laugh: :laugh: Siinä voi jo sanoa että joku vetänyt herneet nenään papereita kysyttäessä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
MAAILMAN IHMISIÄ

ap

aika selkeetä kiusantekoa.

Mä kiittelin kovasti kassanaista kesällä kun työpäivän jälkeen vähän rähjäisenä muiden ruokaostosten muassa ostin pari siideriä ja hän papereita kysyi.Oli kylläkin vähän nolon näköinen,mutta mun päivä piristyi kovasti. :D

Minulta on kysytty papereita vaikka olen yli 30v. Olen joutunut puhallusratsiaan, vaikka olin viimesilläni raskaana. So what? Kun on puhtaat jauhot pussissa, ei tarvi moisesta hikeentyä :whistle:
Ja kaupan kassalla on oikeus kysyä papereita vaikket ostaisi kuin paketin purkkaa. Ihme tyyppejä, kun pitää kassalle v**tua hokea :o

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja l:
siis täh, ei kai se alaikäselle myymistä oo jos mies maksaa ja se henkkarit näyttää?

Samassa porukassa olevien on kaikkien oltava täysikäsiä. Muutenhan noille mukulille olis todella helppoa alkoholin osto, kunhan mukana vaan olis joku täysikänen ja voisivat jopa ite valita kaupassa mitä haluavat ostettavan.

Voihan kukkapurkki, jos mun tarvii alkaa ostamaan juomat eri kerralla, kun ollaan esim. esikoisen kanssa kaupassa :o Poju on nyt 13v, pitempi kuin minä ja helposti häntä voisi luulla 15-vuotiaaksi. No, tähän saakka mitään papereita ei ole kyselty, mutta outoa, jos siihen tullaan jatkossa menemään :o

Hei ei tuo nyt noin mene....haloo kyllä myyjällä on järki päässä!!!! Kyllä minäkin lapseni kera olen ostanut tupakkaa ja myyjänä myynyt äidille tupakaa vaikka on lapsen kaa ostoksilla!!!! Jos on väärinkäytösepäilyjä niin silloin puututaan asiaan!!!!

Siskon miehelle kävi niin kivasti että hän meni kauppaan 12-vuotiaan poikansa kanssa.
Olivat mökille lähdössä ja siskoni oli käynyt ruokaostokset hoitamassa ja isäntä sitten ajatteli että samalla kun hakee kaupasta tupakat niin ostaa mäyräkoiran.
Ei ollut myyjä myynyt koska hänellä oli alaikäinen lapsi mukana :o
Siskon mies oli yrittänyt selittää että kai hänellä nyt on oikeus ostaa itselleen olutta vaikka poikansa onkin mukana mutta ei saanut.
Hyppäsi sitten autoon,ajoi seuraavaan kauppaan ja siellä ei ollut minkäänlaisia ongelmia tehdä ostoksia.

Jotain on tehtävä tässä maassa missä 13 vuotiaat ryppäävät kaupungilla perjantaisin,ja nyt kun tuli laki että koko porukan paperit on näytettävä niin ei sekään ole hyä! Jos vanhemmat huolehtisivat itse lapsistaan niin tätä lakia ei tarvittaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja linda:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
Alkuperäinen kirjoittaja lassi:
nythän on moneltä lidliltä pistetty alkoholihanat kiinni koska on myyty alaikäisille kysymättä papereita. Että ihan oikein myyjä teki.
miten monelta?missä päin?

ainakin eteläpohjanmaalla on pistetty pariks viikoks alkohanat kiinni.
mut eihän se tarkota,että monesta :snotty: sorry,pakko oli viilata :saint: tais olla siellä päin muitakin kauppoja,ellen väärin muista ei siis ainoastaan Lidl..

Yhteistyössä