P
"poikia3"
Vieras
Ei kyse ole mistään ulkonäöstä vaan selkeästä terveyshaitasta. Toisten ihmisten ulkonäkö ei minua kiinnosta, mutta omalla kohdallani voin kertoa että 50kg lihavampana näytin ihan kamalalta ja itsetunto oli täys nolla, vaikka muut kuinka antoi (mielestäni valheellisia) kehuja ulkonäöstäni.
No minkälaiseksi kuvittelet terveystilanteeni, jos liikun jatkuvasti ja jaksan liikkua? Esim. Uin 550 metriä 12 minuuttiin, moni hoikkakaan ei siihen pysty. Verenpainetauti minulla on, mutta se on ollut myös huomattavasti hoikempana ja siihen on vahva sukurasitus. Muutoin olen terve, esim kaikki veriarvot ovat kunnossa.
Ja minä näen kyllä peilistä, miltä näytön. En esim tykkää vatsamakkaroistani, mutta näin 46-vuotiaana tiedän myös, että olisi pitänyt ymmärtää tykätä ulkonäöstään myös nuorempana eikä murehtia milloin mitäkin näppyä tai makkaraa. Näytön tällä hetkellä paremmalta kuin vuosiin, sillä olen tyytyväinen elämääni ja se sisäinen hehku näkyy. Viimeisen puolen vuoden aikana olen saanut enemmön kehuja ulkonäöstäni kuin moneen vuoteen ja se johtuu juuri siitä, että säteilen.
Osa terveyttä ja hyvinvointia on myös henkinen hyvinvointi ja se näkyy esim. Hiuksissani ja ihossani.