Olisitko suutunut äidilles tässä asiassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vanhemmat ja sisarukset oli kutsuttu lapsen synttäreille 16 maissa. Kahden maissa oltiin miehen kanssa kaupoissa kun äiti soitti ja kysyi missä ollaan, oli tullut jo meille, mutta meitä ei ole kotona. Vastasin, että tullaan ennen neljä.

Tultiin puoli neljän maissa, en ehtinyt ottaa takkia pois kun äiti soitti ovikelloa. Oli vihainen kun joudui olla autossa sen aikaa kun tullaan ja kun hänen kanssa oli myös sen poikaystävä. Vastasin rauhallisesti, että muistaakseeni kutsui neljäksi. Neljän jälkeen tulivat vieraat.

Jonkun ajan päästä äiti ilmoitti, että kutsui minun tätiä ja setiä, sanoi heille että minä pyysin kutsumaan heitä. Jäin seisomaan suu auki.

Pyysin häntä toiseen huoneeseen ja sanoin mitä ajattelin koko asiasta. Hän lähti pois, lähetti viestin, että olen ilkeä paska...

Kuulostaa mun mutsilta, siis että tulee kun huvittaa ja aina on muiden syy jos se ei satu käymään. Mennyt mm. häätilaisuuteen, joka oli morsiammen vanhempien luona, noin 3 tuntia aikaisemmin ja valitellut sit pitkin kyliä, et oli huonot häät, kun ei vieraille edes kahveja..
Mutta haukkuis se ei, itkeä tillittäis vaan ihan syyttömänä "nurkassa huomaamattomasti" = keskellä olohuonetta tms

Ja juu, kyllä suutun. Aina. Ei enää edes kutsuta, löytää perille kumminkin...

meijän äiti tulee aina sillon kun on kutsuttu,max 5-10 min etukäteen.Että ei ole kokemusta mut en kyl pitäis jos pari kolme tuntia aikasemmin tultas jos kerta on aika laitettu kutsuun,puoli tuntiakin aiemmin on vielä ok.

[QUOTE="Plääh";25420028]Suomalaisilla on niin huonot välit vanhempiinsa, että ihan hävettää.[/QUOTE]

joskus voi ne vanhemmatki vilkuilla sinne peilin puolelle ja miettiä miksi muksut saattaa suuttua heihin.. aina ei todellakaan ole vika lapsissa..

• Tykkää
Reactions: moekoe
oisin suuttunut! on ihan ok tulla auttamaan ennen juhlia, jos siitä on sovittu etukäteen. meilläkin viime synttäreiden aikaan mies oli keikkahommissa ja äitini tuli pari tuntia ennen vieraita auttamaan, lähinnä siis lapsia leikittämään, niin sain valmistelut tehtyä, mutta toki siitä pitää sopia eikä rynniä suin päin. Ja aika törkeetä kutsua toisten juhliin ketään ilman lupaa. ois ihan ok jos äitisi olisi sanonut kutsun saatuaan että voisit ehkä kutsua myös tädin ja sedän niin oisitte voineet puhua asiasta ja oisit voinu ite päättää kutsutko vai et..

Siitä en olis suuttunut, että on tullut ajoissa.
Siitä en pitäisi, että on omin luvin kutsunut porukkaa.

Siis oikeastiko teillä alkaa juhlat neljältä ja tulette kotiin vasta puoli neljä? Eikö teillä tosiaan ollut yhtään viime hetken järjestelyä, pöydän kattamista, kahvin keittoa, tarjottavien kantamista pöytään, vaatteiden vaihtoa tms.?

[QUOTE="vieras";25419930]Vanhemmat ja sisarukset oli kutsuttu lapsen synttäreille 16 maissa. Kahden maissa oltiin miehen kanssa kaupoissa kun äiti soitti ja kysyi missä ollaan, oli tullut jo meille, mutta meitä ei ole kotona. Vastasin, että tullaan ennen neljä.

Tultiin puoli neljän maissa, en ehtinyt ottaa takkia pois kun äiti soitti ovikelloa. Oli vihainen kun joudui olla autossa sen aikaa kun tullaan ja kun hänen kanssa oli myös sen poikaystävä. Vastasin rauhallisesti, että muistaakseeni kutsui neljäksi. Neljän jälkeen tulivat vieraat.

Jonkun ajan päästä äiti ilmoitti, että kutsui minun tätiä ja setiä, sanoi heille että minä pyysin kutsumaan heitä. Jäin seisomaan suu auki.

Pyysin häntä toiseen huoneeseen ja sanoin mitä ajattelin koko asiasta. Hän lähti pois, lähetti viestin, että olen ilkeä paska...[/QUOTE]

No on äiti

No mä en kyl ois suuttunut, mut ei kyl mun äitikään ois mulle jos ois kertomatta tullu 2tuntia liiian aikaisin, eikä oltais kotona. Mua ei haittaa jos mun äiti kutsuis meille mun sukulaisia.

Mut meidän juhlissa mun äiti tulee aina kaks tuntia ennnen juhlia auttamaan kutsutusti et sinänsä meillä ei tollasta tilanneta vois käydä. Eikä se kyl kutsuiskaan meille ketää ominpäin.

Ihmettelisin todella paljon. Äitini on aina ystävällinen ja noudattaa meillä meidän sääntöjä.
Kyllä myös varmaan suutahtaisin, mutta ihmetys ja huoli äidin terveydestä olisi päällimmäisenä.

Eikös tää kuulosta ihan samalta ku jonku aikasempi viesti, et armas äiti oli kutsunu aikuisen tyttärensä synttäreille tätsyjä... ? Tota mäkin kelasin, että tulitte kotiin vasta 15.30. Meillä ei ois noin onnistunu. Tavallisesti mä teen hommia niin viime tippaan, että mulla olis ollu tuolloin vielä arkivaatteet päällä ja meikit laittamatta. Meidän klaanissa pidetään kiinni kutsun sisällöstä = kellonaika. Ei tulis kuuloonkaan, että ängettäs sisään esim. kymment vaille, saati, et roudattas synttäreille ylimääräsiä ihmisiä. Johan siinä menee pöydän istumajärjestyskin sekasin ja mahdolliset " rapujäädykkeet " loppuu kesken.

Ovella vieraille: "Tervetuloa, on mukava että tekin pääsitte tulemaan"
Pöytään kutsuttaessa: "Toivottavasti nämä nyt riittää, minä olin varannut mielestäni reilusti mutta äiti oli ilmoittamatta kutsunut vielä lisää vieraita. Jos kelpaa nuo kaupan keksit, niin laitanpa nekin esille."

Yleensä laitan sivupöydälle valmiiksi kuppeja, lautaisia, sokerikulhon, servertteja, kakkulapioita... Ja kun meillä yleensä lapsetkin auttaa niin homma hoittuu nopeammin. Minulle riittää kerran päivässä meikkaaminen, vaatteiden vaihto onnistuu nopeasti kun tietää mitä laitan päälle.
Vaikka tultiin puoli 4 maissa, ruoan esille laito onnistui ennen 4, kahvikin laitettiin pari minuuttia ennen 4 tulemaan, teekin oli melkein valmiina..

Yleensä teen ylimääräisen voileipäkakun, kun meillä minä ja mies syödään sitä. Vieraille riitti tarjoiltavaa, ei tarvinnut käydä ostaamassa mitään ylimääräistä.

Tänään äiti ilmoitti, että odottaa minulta anteeksipyyntöä. Minun kuulemaa täytyy pyytää anteeksi sen poikaystävältä kun se joudui odottamaan meitä autossa. Vastasin suoraan, etten pyydä keneltäkään anteeksi, koska en tehnyt mitään väärin.

En olisi suuttunut, kyllä mä haluan tätejäni nähdä niin usein kuin se vaan on mahdollista.
Ja toisaalta mitä enemmän porukkaa sitä paremmat "bileet"

Tarjottavaakin löytyisi, ja taas toisaalta jos noin kävisi tiedän 100% varmuudella että äitini toisi myös jotain tarjottavaa.
Ja jos tosiaan tulee etuajassa niin silloin pääsee auttamaan järjestelyissä, toki siitä olisi hyvä sopia etukäteen että tietää olla kotona.

En olisi suuttunut, kyllä mä haluan tätejäni nähdä niin usein kuin se vaan on mahdollista.
Ja toisaalta mitä enemmän porukkaa sitä paremmat "bileet"

Tarjottavaakin löytyisi, ja taas toisaalta jos noin kävisi tiedän 100% varmuudella että äitini toisi myös jotain tarjottavaa.
Ja jos tosiaan tulee etuajassa niin silloin pääsee auttamaan järjestelyissä, toki siitä olisi hyvä sopia etukäteen että tietää olla kotona.

Äiti ei koskaan tuo mitään tarjoiltavaa. Nytkin kun tuli, vaati heti kahvit ja kakkua. Ei hän autanut edes laittamaan kahvia.
Minustakin on kivaa nähdä muita sukulaisa, mutta nyt olen ollut selkävaivaisena jo kuukauden ja en halua hirveästi ihmisiä tänne.

Meillä anoppi ja appi tekee tuota. Lapsen 1v synttäreille, kutsuttiin klo 15, että lapsi olisi nukkunut päiväunet ennen juhlia ja minä ehdin rauhassa laittamaan kaiken valmiiksi. Noh klo 12 paukkaa appivanhemmat paikalle, minä aamutakissa just tullut suihkusta. Alkoivat vaatimaan kahvia yms. Jep jep. Olipahan taas hauskaa, yrittää saada lapsi nukkumaan (nukkui ainoastaan sisällä) kun appiukko siellä huudatti telkkaria ja huusi itse vielä päälle (hänen mielestä lasten on opittava nukkumaan vaikka olisi meteliä). No joo, en usko täydelliseen hiljaisuuteen, mutta jotain rajaa silti.

Tänä vuonna lapsi täyttää 3v, ilmoitin että kutsut on klo 14, sitä ennen tulee lapsen kavereita, että toivottavaa olisi tulla sitten klo 14. Joo tulevat kuitenkin klo 12, taidan ohjata heidät sitten vaikka takapihalle odottamaan.

Yhteistyössä