Olisitko tehnyt lastensuojeluilmoituksen tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jäi vaivaamaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pystyykö ilmoituksen tekemään nimettömänä? Kun siitä täällä usein väitellään.... En vaan haluais, että heille tulee tietoon, että minä olen ilmoituksen tekijä.

et voi tehdä nimettömänä,sossu ei kerro perheelle kuka ilmoituksen on tehnyt ellet anna luvan kertoa

tee vaan ilmoitus. voit tehdä sen nimettömänä ja jälkikäteenkin. se huostaanotto on tosiaan viimeinen toimenpide, sitä ennen kyllä tarjotaan muita apukeinoja ja tukea perheelle. meistä tehtiin ls-ilmotus, enkä mä ole siitä katkera. itseasiassa hyvä niin, nyt saadaan apua sitten sitä kautta. mielummin vaikka ilmoitus turhan herkästikkin, kuin ettei mitään tee vaikka toisilla hätä. kyllä sossusta sitten osaavat sitä tilannetta arvioida, että onko tarvetta jatkotoimenpiteille.

Alkuperäinen kirjoittaja ei tule:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Mutta lapsuus oli silti onnellinen, olihan ne normaalit arkipäivät ja sisarukset ympärillä ym. Maailman kamalin asia olisi silloin ollut, jos sossun tädit ois vielä ruvenneet kyttäämään ja pahimmassa tapauksessa vieneet kotoa pois :O .

No sullapa onkin tosi paljon kompetenssia. Koska oletat, että sossun tädit olisivat kytänneet, ts. olleet negatiivinen asia sinun elämässäsi, eväisit avun jotakin lapselta, joka tilanteesta et tiedä.

Jos edes olisi tollut joskus asiakkaana, voisin jotankin ymmärtää. Mut joo, mäkin ajattelen, että olis kauheeta oll ayh, niin onhan sen vuoksi jokaisen yh:n elämä aivan perseestä. Vaikken asiasta mitään tiedä. Huono vertaus, mutta ainakin yhtä tyhmä kuin omasi.

Vitsi kun teitäisille, miten moni perhe (ja lapsi) hyötyy lastensuojelusta. Eihan niitä juttuja tietenkään tule mihinkään lehteen, kun ei siitä saa raflaavaa otsikkoa. "Perhe pääsi takaisin jaloilleen lastensuojelun avulla".

Mut joom jatka ihmeessä sellaisten asioiden mustamaalaamista, mistä et mitään tiedä. Se on ainakin helppoa, kun ei tarvitse vaivata päätään tyhmillä tosiaioilla. :)

Siis, mitä? Mustamaalaamista? Kerroin oman puoleni asiasta. Mun mielestä mulla on siihen oikeus. Kerro sinä sitten oma kantasi ja osallistutaan näin kaikki keskusteluun. Ihme hyökkäys.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Osaako joku kertoa, mitä seurauksia ilmoituksesta perheelle on? Nuo isommat ovat joutuneet jo kokemaan melko rikkinäisen lapsuuden, kun äiti on muuttanut usein, aina uuden miehen luo asumaan, isäpuolet ovat vaihtuneet tiheään. Mietin vain, että olisiko ilmoituksellä lasten kannalta pelkästään hyviä puolia... rakastavat taatusti äitiään eniten maailmassa. Entä jos lapset otetaan pois?

No mietippä todellakin seurauksia ennen ilmoittelua -etenkään jos et oikeasti tiedä tilannetta (oliko yksittäinen tapaus vai jatkuvaa). Mitäpä jos soittaisit ystävälle, juttelisit hänen kanssaan ja tarvittaessa pyytäisit kääntymään perheneuvolan tms. puoleen. En tarkoita, että tässä tapauksessa ei välttämättä olisi aihetta jatkoon, mutta eikö ystävän (näinhän nimität) pitäisi olla tarvittaessa ensin ainakin tukena, jotta edes tietää perheen tilanteen. Tämä kaikista tapauksista kysely tällä palstalla ihmetyttää minua, kun moni vastaajista ei mieti seurauksia ja jopa pahimmillaan näyttää ajattelevan, että lapsen etu on vanhemmasta totaalierottaminen (tällaisenkin kommentin luin eilen loppujen lopuksi lievältä kuullostavaan tapaukseen).

Yhteistyössä