Ollaanko me suomalaiset naiset epäseksikkäitä ja vähemmän naisellisia?

[QUOTE="Lilii lisänimetön";22043126]Naisellisuus on siis 1700-lukulaista miehen palvelemista?[/QUOTE]

No eihän se nyt ihan pakko ole mennä ihan äärestä laitaan. Meinaan sitä, että jos nainen parhaansa yrittää olla kuin mies ja jopa onnistuu siinä niin samalla on tullut luopuneeksi osasta naisellisuuttaan. En yritä väittää että onko se hyvä vai huono asia.
 
Meillä töissä konttorilla huomaa hyvin tämän naisellisuuden käsittelyn. Jos joku yrittää vähän korostaa naisellisuuttaan ja pukeutuu tyylikkäästi, niin konttorin farkku-neule-hiirulaisosasto alkaa heti hylkimään ja juoruilemaan.

Juorut ja kiusaaminen saavat vauhtia viimeistään siinä vaiheessa, kun tämä naisellisuuttaan korostava ihminen huomataan ylempänä, ja hän alkaa menestymään urallaan. Se on ihan kiistaton tutkittu fakta, että tyylikkäät, naiselliset ja kauniit naiset menestyvät työelämässä paremmin kuin muut.
 
Nämä postimyyntinaiset haluavat miehen, joka elättää heidät. Heitä 'ostavat' miehet taas haluavat naisen, joka palvelee heitä kaikin tavoin. Naisten tulisi siis näyttää lähinnä seksiobjekteilta. Se on ihan eri asia kuin naisellisuus.

Minä koen ainakin olevani naisellinen, vaikken käytäkään piikkikorkoja ja minihameita.
 
Moni on tainnut jo saman kirjoittaa, mutta ei pelkkä meikki ja minihame naisesta naisellista tee, se riippuu siitäkin miten kulkee, itsensä kantaa ja mitä kokonaisuus sisältää. Ja juu, mielestäni olen naisellinen, pidän tyylikkäistä kengistä eikä kaikissa tarvitse edes olla korkoa, ehkäpä se on enemmän tyylitaju joka suomalaisilta usein puuttuu eikä osata yhdistellä asusteita ja pukeutua siten, että kokonaisuus olisi tyylikäs ja naisellinen. Tälläkin palstalla leimataan pinnalliseksi, jos sanoo pitävänsä visuaalisista asioista omassakin ulkonäössään ja itsensä huolittelusta - se tosiaan kertoo paljon naisten suhtautumisesta toisten naisten ulkonäköön, jos ajattelevat itse, että laittautuminen on turhamaista ja halveksuttavaa. Ja hiukset on hyvin oleellinen tekijä ulkonäössä, itse pistän merkille jos nainen on laittanut hiuksensa kauniisti, aika monella ne vaan lötköttää vaan pitkin päätä vaikka vaatteet olisi kauniit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön
Jatkanpa itsekseni. Olen jotenkin kasvanut siitä "mun ei tartte miellyttää ketään, voin olla mikä oon, olen arvokas ja hieno näin jne" minä-ajattelusta siihen, että (omaa) miestä onkin ihana miellyttää ja teen sitä mielelläni. En ajattele olevani yhtään vähämielisempi tai tyhmempi tai venäläisempi nykyään.

Jatka vain. Sinua kuuntelee mielellään!

Tämä oli hyvä kommentti - hetken jo mietin, että oletkohan mun mieheni. :D Hänen nimittäin olisikin syytä kuunnella ilolla tätä mielipidettäni. ;)
 
Moni on tainnut jo saman kirjoittaa, mutta ei pelkkä meikki ja minihame naisesta naisellista tee, se riippuu siitäkin miten kulkee, itsensä kantaa ja mitä kokonaisuus sisältää. Ja juu, mielestäni olen naisellinen, pidän tyylikkäistä kengistä eikä kaikissa tarvitse edes olla korkoa, ehkäpä se on enemmän tyylitaju joka suomalaisilta usein puuttuu eikä osata yhdistellä asusteita ja pukeutua siten, että kokonaisuus olisi tyylikäs ja naisellinen. Tälläkin palstalla leimataan pinnalliseksi, jos sanoo pitävänsä visuaalisista asioista omassakin ulkonäössään ja itsensä huolittelusta - se tosiaan kertoo paljon naisten suhtautumisesta toisten naisten ulkonäköön, jos ajattelevat itse, että laittautuminen on turhamaista ja halveksuttavaa. Ja hiukset on hyvin oleellinen tekijä ulkonäössä, itse pistän merkille jos nainen on laittanut hiuksensa kauniisti, aika monella ne vaan lötköttää vaan pitkin päätä vaikka vaatteet olisi kauniit.

Tässä sen huomaa, että makuja on monia. Minä en sinua Emilyn miellä erityisen naisellisen näköiseksi tai oloiseksi. Tämä ei ole mikään haukku, nätti sinä olet silti. Minusta sinä vain et ole naisellinen kuitenkaan, enemmänkin jotain muuta.
 
Joo. Täällä Kuopiossa päin ainakin on tajuttomasti typeriä naisia, jotka kommentoivat ja viskovat typeriä mielipiteitään miehen ulkonäöstä esim. kadulla, en minäkään aina keikkoja valmistelevien rumputreenien jälkeen pällistele itseäni peilistä "että minkäköhän näköinen sitä on ennen ku ulos astuu" ei voi aina olla niin NÄTTINÄ liikenteessä ku ei harjoitushuoneella oo mitään peiliä mistä pällistellä, enkä edes oo koskaan humalassa ku en ota, ja mitä se peili auttaa mihinkään, Kuopio on pullollaan typeriä naisia, mutta voi hyviäkin joukossa olla....
 
aloin funaan tota ja sanoiksi kuvaileminen onkin mielenkiintoinen jos aletaan erottelemaan sukupuolia mikä tekee naisen , miehen ja siitä kulmasta huomioin tätä nyt.

tai siis jos kuvitellaan mikä on "miehekästä" ja "naisellista" ei oo muuten helppoo ajatella näin ihmiset ihmisinä mut jaarittelu seis.


naisellisuus eli pehmeyttä.

- ei kiroile hirveästi
- tuntee elämää positiivisuuden/joka taas johtaa että mieskin aukenee yleensä ollaan joo enempi murehtijoita sellanen avoimuus tunteissa herättää eloon sen toisenkin.
- ja tietty osaa sanoa erimieltä olevan mielipiteensäkkin mutta asiallisesti .

- sellanen tölviminen ja muitten haukkuminenkaan ei kuulu pehmeyteen.

- aito hymyilykin kuuluu siihen .
- osaa tukea muita ihmisiä ja ymmärtää myös että häntäkin voi tukee eikä suutahda sitä jos auttaa.
- ei valehtele ja joo kyllä me kaikki varmasti humalaspäissämme suurennellaan asioita ja tulee ladattuu schaissee. mutta valehtelu kuuluu kylmäkiskoisuuteen ja ihminen muuttuu agressiivisemmaksi .

-
- kyl tulee mieleen lisää mut koht koisaamaan
 

Yhteistyössä