Ollaanko me suomalaiset naiset epäseksikkäitä ja vähemmän naisellisia?

Ihan kuin se, että on nätti ja naisellinen, ja ehkä miesten mielestä hyvännäköinen (sehän se suurin synti on), on paha asia. Miksi se on paheksuttavaa ja väheksyttävää? Joten älykäs nainen on parempi kuin nätti nainen, ja onko kiltti nainen huonompi kuin ärhäkkä emäntä...?

Ja naisten pitäis vaan puurtaa tyylikkäänä presidenttiys mielessä. Hoh hoijaa teidän kanssa. En tajua tätä, tai tajuanpas: Suomi on täynnä kateellisia, toisiaan väheksyviä, ilkeitä naisia näköjään.

Siis kysymys oli onko naiset naisellisia? Vastaus: on.

Minusta tuntuu, että me kaksi olemme lukeneet tämän keskustelun hyvin erilaisella tavalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;22042040:
Nyt "me kaikki" haluamme tietää onko Tukiainen mielestäsi naisellinen vai ei? :D

Ei ole. Tukiaisen tyyli ei ole mun käsitys naisellisesta naisesta. Hän yrittää olla sitä epätoivoosesti, mutta ampuu pahoin ylitte.
 
Oikeastaan ollankseen naisellinen, ei tarvitse olla kaunis lainkaan. Siis minun mielestä. Kyl mä näkisin, että sekin, mitä ulos näkyy, lähtee kumminkin siitä, miltä tuntuu. Joku voi näyttää naiselliselta ulospäin, vaikka ei perinteisesti ajateltuna olisi mikään kaunis, mutta tykkää olla nainen ja tykkää itsestään. Arvostaa naiseutta.

Ja mun mielestä kuvasta ei voi päätellä, onko joku naisellinen. Sen näkee sitten, kun se toinen on elävänä siinä edessä, miten se kantaa itseään ja millainen ihminen se on.
 
Työnnän lusikkani takaisin tähän soppaan ja totean, että Tukiainen on naisellinen.

Jaa miksi niin? Siitä pitää lähteä, että nainen on naisellinen kunnes toisin todistetaan. Ei kai kukaan nainen pidä siitä, jos häntä sanotaan epänaiselliseksi (tai mies vastaavassa tilanteessa)? Eikä Tuksussa ole mitään erityistä syytä todistaa epänaiselliseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;22042043:
Minusta tuntuu, että me kaksi olemme lukeneet tämän keskustelun hyvin erilaisella tavalla.

En viittiny joka jaaritusta lukea. Samaa kakkaa kuitenkin, kun palstaälyköt latelee mikä on heidän mielestään naisellista. Anteeksi kun matalan mielipiteeni laitoin mukaan.

Ja joo, kyllä musta Tuksukin on naisellinen, olkoonkin bimbo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;22042075:
Jäin miettimään sitäkin, että jos ihminen ei ole naisellinen, onko hän automaattisesti epänaisellinen? Eikö voi olla myös jotain neutraalia?

Tai jos on vaan enemmän ja vähemmän naisellinen... Harva nainen on oikeasti ihan tyystin ei-naisellinen. en ainakaan tunne oikeesti ketään semmoista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;22042075:
Jäin miettimään sitäkin, että jos ihminen ei ole naisellinen, onko hän automaattisesti epänaisellinen? Eikö voi olla myös jotain neutraalia?

Miesmäinen, maskuliinen tai androgeeni. Ei taida muut kuin jotkut lesbot olla tyytyväisiä tuollaiseen kuvaukseen.
 
[QUOTE="Höh";22042095]Mitä ovat maskuliinen ja androgeeni. Tai siis joo, tiedän mikä on androgeeni, mut...[/QUOTE]

No kerro mikä on edes se androgeeni?
Maskuliinenkin jää mulle ihan vieraaksi. :xmas:
 
Suomalaiset naisethan ovat tasa-arvon suhteen aivan kärkipäässä. Tasa-arvo käsitetään usein niin että naiset haluavat olla kuin miehet ja jos siinä oikein hyvin onnistuu niin kyllähän se on naisellisuudesta pois.

Että väittäisin, että suomalaiset (ja muut pohjoismaiset) naiset ovat vähemmän naisellisia kuin naiset yleensä.
 
joo samaan kiinnitin huomiota. kuinka itä-eurooppalaiset ovat pitäneet kiinni naisen asemasta eivätkä ole feministisiä vouhottajia. eli alistuvat miehen tahtoon. ja se sitten on anisellista ja seksikstä. ei oo ihme että noin ajatteleva mies joutuu ostamaan itselleen vaimon
 
Suomalaiset naisethan ovat tasa-arvon suhteen aivan kärkipäässä. Tasa-arvo käsitetään usein niin että naiset haluavat olla kuin miehet ja jos siinä oikein hyvin onnistuu niin kyllähän se on naisellisuudesta pois.

Että väittäisin, että suomalaiset (ja muut pohjoismaiset) naiset ovat vähemmän naisellisia kuin naiset yleensä.

Mutta käsitys tasa-arvostahan on kuitenkin eri asia, kuin todellisuus tasa-arvosta.
 
Suomalaiset naisethan ovat tasa-arvon suhteen aivan kärkipäässä. Tasa-arvo käsitetään usein niin että naiset haluavat olla kuin miehet ja jos siinä oikein hyvin onnistuu niin kyllähän se on naisellisuudesta pois.

Että väittäisin, että suomalaiset (ja muut pohjoismaiset) naiset ovat vähemmän naisellisia kuin naiset yleensä.

Naiseuden "puutteesta" on sellainen etu joka on taatusti jokaisen naisen mielestä haluttavaa -kyky elättää perhe ilman miestä. Luulisi miehenkin huokaisevan helpotuksesta kun tietää että jos hän kuolee niin sen perhe ei jää hunningolle vaan nainen pystyy huolehtimaan siitä... muutenkin kun etsimällä epätoivoisesti uutta elättäjää :whistle:
 
Suomalaiset naisethan ovat tasa-arvon suhteen aivan kärkipäässä. Tasa-arvo käsitetään usein niin että naiset haluavat olla kuin miehet ja jos siinä oikein hyvin onnistuu niin kyllähän se on naisellisuudesta pois.

Että väittäisin, että suomalaiset (ja muut pohjoismaiset) naiset ovat vähemmän naisellisia kuin naiset yleensä.

Naisellisuus on siis 1700-lukulaista miehen palvelemista?
 
Maissa joissa naisen asema on huono, on pakko olla miestä miellyttävä kynnysmattomainen nukke. Suomessa ja Usassa (ja monessa muussa maassa ) naiset pärjäävät suurimmilta osin omillaan eikä ole pakko olla seksikäs, vetävä ja oman ajattelunsa ja älynsä peittävä.

Huoliteltu voi toki olla, jos ei muuta niin oman itsetuntonsa takia.
 
Meillä ja noilla entisen neuvostoliiton maista tulevilla naisillahan on ihan erikäsitys naisellisuudesta ja ihan eri kulttuuri naisista. Siellä naisen kuuluu puunata ja laittaa itteään ja käyttää siihen miehen rahoja. Sit vast katotaan jos naista huvittaa mennä töihin. Kun meillä taas arvostetaan uraa ja itsenäisyyttä. Ja mikä meidän mielestä näyttää huoramaiselta, on heidän mielestä kaunista ja naisellista.
 
juu miehethän elävät silmillään, tottakai nainen jolla on joku kuraläppä päällä et toosa suorastaan houkuttelee hajuillaan miehet apajille on seksikkäämpi kuin farkkujalkainen!! miesten biologinen järjenjuoksu on tehty lisääntymisen ajatteluun, nopeampi sisäänmeno ku on hamonen vain ja antaahan sellainen helpomman kuvan... vähä niinkuin eläinmaailmassa, josko ne minihameiset on niitä kiimassa olevia jotka voi astua ja sit farkulliset ei oo kiimas ja tulee hammasta :D
 
Olemmeko me suomalaiset naiset epäseksikkäitä ja vähemmän naisellisia? Hmm... Nämä asiat on takuulla moneen kertaan tässä topikissa jo toitotettu, mutta vastaanpa kuitenkin ja jaan turhat ajatukseni. Mitä on se naisellisuus? Kun se on monella tasolla minusta hyvin kulttuurisidonnaista ja voi pitää kulttuureittain sisällään erilaisia näkökantoja siihen, mikä on naisellista ulkoisista seikoista käyttäytymisen säätelyyn. Siksi me olisimme joissain kulttuureissa erittäin maskuliinisia piirteitä omaavia, koska nainen ja naisellisuus luettaisiin erilaiseksi heidän kulttuurissaan. Naisellisuus ja naiseus on siis jotain mitä meille on tavallaan kulttuurillisestkin opetettu.

Naisellisuus kai lähtee myös niistä naisellisista piirteistä ja ulkomuodosta. Sellaisista asioista, joita meihin naisiin yleensä liitetään. Olkoon se sitten lanteet, lanteiden keinahdus, rinnat, kasvojen naiselliset piirteet, äänenpainot, kehon eleet, käden liikkeet, rinnat, aataminomenan puuttuminen, karvojen vähäisempi kasvu jne. Näitä ainakin (tiedostamatta) oletetaan löytyvän naisesta.

Ja tokihan naisellisuus lähtee sisältäpäin. Identiteetistä. Se on jotain mitä minussa on, mitä voin yrittää peittää tai korostaa. Tai se tulee minusta ajattelematta ja luonnostaan.
 
Viimeksi muokattu:
Me suomalaiset naiset...miksi pitäisi olla seksikäs ja naisellinen kokonaisvaltaisesti.Jos nainen tuntee olevansa enemmän nainen kuin mies niin kyllä se naiselluus näkyy aivan varmasti jollakin tapaa.Tarviiko sitä sen enempää korostaa jos ei itse naisella ole siihen tarvetta.
Samoin kuin miehistä löytyy naisellisia miehiä.
Ihan samalla tapaa miehistä ja naisista löytyy niitä enemmän ja vähemmän luonnostaan seksikkäitä.Jotkut meistä tahtoo korostaa sitä seksikkyyttä enemmän ja ihan ok.Toiset ei tahdo olla suurin surminkaan naisellisia saati seksikkäitä.
Luojan lykky että me suomalaiset naiset emme ole siitä yhdestä ja samasta muotista tehtyjä barbinaisia vaan yksilöitä ja uskallamme tuoda sen esille!
 

Yhteistyössä