Ollapa kärpäsenä katossa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Meinaan haluisin kärpäseksi päiväkodin kahvihuoneen kattoon.. oli sen verran syyllistävät kommentit meille taas.. lauseet meni näin: 'Nyt kun eskari loppuu niin EIHÄN nyt sitten ole tarkoitus että sun vapaapäivinäsi lapsi olis täällä hoidossa?' (juu ja tämä on niin hiton herkkua tää kolmivuorotyön ja tuplavuorojen teko ja se kun olet aina töissä silloin kun muut ei ole, että tätähän mä just aina kaipaan äitinä, lyttyyn lyttäämistä) Ja toinen lause: 'Niin mitenkäs se heinäkuu sit olikaan?' Johon vastaan: 'Niin minä olen jo sanonut että mä olen koko heinäkuun töissä..' 'Mutta miehesi sit, se kai pitää lasta sit heinäkuun?' No kas kun en tiedä kun mies saa tietää lomansa yleensä miten sattuu pitkin kesää, miten nyt työmaalle milloinkin sopii ja on sitäkin tapahtunut että lomia on peruttu.. Että vissiin pitää ruveta hakemaan jotain yksityistä hoitopaikkaa kun kunnallisen puolen hoitajat hinkuu kesälomalle heinäkuussa lauseista päätellen!! emme taida oikeen olla suosiossa päiväkodissa kun toinen tekee kolmivuorotyötä ja toinen pääsee töistä miten sattuu ja on lähes joka toinen viikko työmatkalla. Taitavat paheksua, vai mitäs sanotte te jotka olette päiväkodissa töissä tai ootte joskus olleet?

En ole ollut päiväkodissa koskaan töissä tms. mutta täällä ainakin, kun tenavien "oma" päiväkoti oli kiinni, oli varahoitopaikka auki. Joten eihän siinä mitään ongelmaa pitäisi olla?

Jos tädit vain halusivat tietää, onko lapsillasi yhtään lomaa hoidosta?

kyselevät sen takia lomia koska päivystävässä päiväkodissa on ns.rajatusti paikkoja.
(omasta kokemuksesta siis).
Eli ainaskin täällä viime kesänä oli vain 2päiväkotia auki kesällä=päivystivät.Ja tilat ovat rajalliset koska ne toimivat toisen päiväkodin tiloissa(=yhdellä osastolla).Siis yksi kokonainen päiväkoti pakkautui/pakkautuu yhdelle osastolle. Joten on olennaista tietää että kuinka moni on tulossa,kuinka monta mahtuu nukkumaan ym muut järjestelykysymykset sekä tietysti ruokapuoli. Sekä että kuinka monta hoitajaa tarvitaan kesäksi.

Olen yksityisessä pk:ssa hoitajana ja kyllä se niin menee, että "kyllä on kummat vanhemmat, kun eivät voi pitää vapaapäivinään lasta kotona. Kyllä se lapsikin vapaapäivästä nauttisi!" "Tää on tätä tänä päivänä, että kun uusi vauva tulee, edellinen pitää saada hoitoon, kun ei viitsi itse lapsiaan hoitaa." Mutta sitten myös toisinpäin; "olisi voinut pitää hoitopaikan, vaikka itse jääkin äitiyslomalle, kun lapsi on just tottunut hoitoon ja hyvää sille tekisi saada olla ikäistensä lasten seurassa." ja "mitä väliä, vaikka tuokin hoitoon vapaapäivänään, kun kerran maksaa täyden hoitomaksunkin."

Että kyllä se mieliala vaihtelee hoitajillakin ja hoitajasta riippuen. :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 16:58 MeMyselfandIrene kirjoitti:
En ole ollut päiväkodissa koskaan töissä tms. mutta täällä ainakin, kun tenavien "oma" päiväkoti oli kiinni, oli varahoitopaikka auki. Joten eihän siinä mitään ongelmaa pitäisi olla?

Jos tädit vain halusivat tietää, onko lapsillasi yhtään lomaa hoidosta?
Juu sehän se varmasti on asiassa myös takana, olen jo kerran ennenkin ollut havaitsevinani paheksuntaa meidän töissäolon suhteen, ovat sitä mieltä että olemme liikaa töissä ja saavat luultavasti sellaisen mielikuvan ettemme ole koskaan yhdessä perheenä. Mutta valitettavasti päiväkodin henkilökunnan paheksunta ei tässä asiassa nyt yhtään auta, aiheuttaa mielipahaa vaan mulle, sillä kesälomaa nyt ei tosiaankaan ole!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 17:02 vieras kirjoitti:
Olen yksityisessä pk:ssa hoitajana ja kyllä se niin menee, että "kyllä on kummat vanhemmat, kun eivät voi pitää vapaapäivinään lasta kotona. Kyllä se lapsikin vapaapäivästä nauttisi!" "Tää on tätä tänä päivänä, että kun uusi vauva tulee, edellinen pitää saada hoitoon, kun ei viitsi itse lapsiaan hoitaa." Mutta sitten myös toisinpäin; "olisi voinut pitää hoitopaikan, vaikka itse jääkin äitiyslomalle, kun lapsi on just tottunut hoitoon ja hyvää sille tekisi saada olla ikäistensä lasten seurassa." ja "mitä väliä, vaikka tuokin hoitoon vapaapäivänään, kun kerran maksaa täyden hoitomaksunkin."

Että kyllä se mieliala vaihtelee hoitajillakin ja hoitajasta riippuen. :D
Meillä päädyttiin siihen, että lapsi alkoi olla kokopäivähoidossa, koska meni niin sekaisin siitä kun rytmit olivat kovin epäsäännölliset mun työstä johtuen, ja koska lapsen piti aina joka aamu kuitenkin mennä eskariin niin mun viikolla olevista vapaapäivistä ole ollut hyötyä. Joten en omasta laiskuudesta tai huvittelunhalusta ole lasta hoitoon raahannut vapaapäivinä.<br><br>

Yhteistyössä