oma aika parisuhteessa. (sis. avautumista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chrissy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chrissy

Aktiivinen jäsen
07.09.2005
20 219
6
38
lahti
nyt apuja kiitos!

taustaa: Mä olen palannut töihin 3v himassa olon jälkeen. Työ on kaksvuorotyötä ja myöhäsintään viikonloppuisin joko 22 tai 01 ja arkisin 22 tai 24.

teen myös välivuoroja ja aamuja. Miehellä on 8-16 työ ja ma-pe.

Oon tehny aika reippaanlaisesti töitä nyt tässä parin kk ajan. Kesäkuussa tuli 138,5h ja nytki paukkuu jo 144h. Okei onhan siin aikasta paljon. Nyt kuitenki mies narisee et ku hää ei minnekkää pääse ja työpvän jälkeen väsyneenä joutuu lasta vahtimaan. jne... Just oli kyl ilosaaressa ja likka mummolassa. Sama se on mullakin! Mä joudun käveleen/seisomaan 5-8h/vuoro ja mies lähtee koneelle ku tuun himaan.. et silleensä ja sit vielä mulle narisee et ku minnekkää ei VITTU PÄÄSE SAATANA!

tänään sitten olin kattoos kaverin hääjuhlapaikkaa kaason ominaisuudessa ja soitin sitte et "meen käymään kaffilla jos passaa" äänensävystä huomas heti et ukkoo alko vituttaa.. olis kuulemma noit juttuja mitä pitäs tehä.. sanoi et tarttee illaks autoo et olis kuulemma asioita hoidettavana mut ei suostunu sanoon et mitä. "kerranki ku pääsee autolla"

Okei en mäkää minnekkää pääse itekseni. Mulla on aina likka mukana jos esim jonnekki kylään meen tms. Hyvin harvoin minnekkää meen yksin.

No mulla on nyt paska fiilis sit siitä et mul o tollanen työpaikka ja tollaset työajat...

No eipä toi ukko kauheen hyvin kyl osaa tätä keskustelemisen taitoo ja montakin kertaa ollaan täst kättä väännetty et mä en oo mikää ajatustenlukija et asioista pitää keskustella ja asiat pitää hoitaa niin et hommat sujuu.. mies tiedostaa itekki sen et on huono puhumaan mut eipä yritys parempaan oo kovinkaa hyvä...

No voit sanoa miehellesi et jos hän haluaa etsiä työpaikan jossa voi tehdä pitkää päivää epäsäännöllisillä työajoilla niin sä voit mielelläsi jäädä kotiin lapsen kanssa ;)
Mutta ymmärrän joo että ärsyttää. Meillä oli miehellä viime talvena (kun tehtiin molemmat iltatyötä parina iltana viikossa) sellaista et sen mukaan oliko hän kotona vai töissä niin se homma oli aina sitä raskaampaa :laugh:

Asioilla on puolensa...
Meillä mies tekee vuorotyötä, ja siks se useimmin on töissä tai nukkuu. Ja sit sen vapaapäivinä tartteis viettää yhteistä aikaa lasten kanssa, yhteistä aikaa keskenämme, ja vielä molemmille omaa aikaa... Tiukkaa tekee, mutta jotenkin selvitään. Kannattaa (näistäkin) asioista jutella, ja ettii se kompromissi. Ei siinä muukaan auta... Mä kauhulla jo aattelen sitä, kun meen ite töihin, mies vuorotöissä. Kukas ne lapset päiväkodin jälkeen hoitaa? Ja viikonloppuna? Sit mulla ei todellakaan ole enää omaa aikaa...

Saa nähdä mitä meillä vuoden päästä tapahtuu kun minun pitäisi mennä koulunpenkkiä kuluttamaan iltaisin ja mies on tähän asti päässyt lastenhoidossa "kuin koira veräjästä", eli sen työmatkat, harrastukset tms eivät ole "kärsineet" siksi että lapsia pitäisi hoitaa..

Tsemppiä ap:lle, minä tulen vuoden päästä syksyllä nurisemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttösenäiti harmaana:
Saa nähdä mitä meillä vuoden päästä tapahtuu kun minun pitäisi mennä koulunpenkkiä kuluttamaan iltaisin ja mies on tähän asti päässyt lastenhoidossa "kuin koira veräjästä", eli sen työmatkat, harrastukset tms eivät ole "kärsineet" siksi että lapsia pitäisi hoitaa..

meilläkin oli sillee et ku mä olin himassa nii mies pääsi helposti tekee niitä omia juttujansa ja menemään helpommin omia menojansa aina kun tartti.

Mä sanoin ukolle silloin ku töihin menin et joutuu nyt osallistumaan enemmän sitten sekä kotihoitoon et lastenhoitoon. ja kyllä sen tajus ja tiesi, Joten tää ns. tilanne ei olis sinänsä pitäny olla mikää yllätys. En kyl tiiä et mitä mun tarttis tehä..

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttösenäiti harmaana:

meilläkin oli sillee et ku mä olin himassa nii mies pääsi helposti tekee niitä omia juttujansa ja menemään helpommin omia menojansa aina kun tartti.

Mä sanoin ukolle silloin ku töihin menin et joutuu nyt osallistumaan enemmän sitten sekä kotihoitoon et lastenhoitoon. ja kyllä sen tajus ja tiesi, Joten tää ns. tilanne ei olis sinänsä pitäny olla mikää yllätys. En kyl tiiä et mitä mun tarttis tehä..

Jos koetatte ihan juttelemalla selvitellä asiaa, ehkä mies ei ihan_oikeasti tajunnut mitä on olla säännöllisesti lasten kanssa eikä sitä omaa aikaa sitten jääkkään niin kuin ennen.
Uskon että mies sopeutuu tilanteeseen, joskus.
Pitkää pinnaa sinulle!

Täällä on mies jäämässä lasten kanssa koko viikonlopuksi kun minä menen tyttöporukalla saunaviikonloppua viettämään, ikinä ei ole kaikkien 4:n kanssa ollut edes yötä keskenään....
Ehkä oma vikani, mutta eipä mulla ole mitään pidempiä menoja ollutkaan ja miehen epäsäännöllisen työmatkailun takia en ole mitään kodin ulkopuolista harrastanut, kirjastossa pääsee lasten kanssa käymään :)

Sovitte milloin kummallakin on oma vapaailta + kuinka usein voi mennä viikonloppuisin kavereitten kanssa. Sopimus tarkistetaan kolmen kuuakuden kuluttua ja silloin voi tehdä muutoksia.

Miksi totutatte ukkonne siihen,että hoidatte kaiken itse?
Ihan turha narista jos ei anna miehelle vastuuta,kyllä aikuinen ihminen osaa olla lastensa kanssa.Äidistä tehdään korvaamaton (tai äiti tekee itsestään korvaamattoman).Sitten kun äiti lähtee työelämään niin ukko ei voi luopua omista harrastuksistaan ja menoistaan.....argh.Tää on just tätä.

Yhteistyössä