K
kaamea-akka
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:Meillä mennään tyyliin, "pitää syödä reippaasti, mutta kaikkea ei ole pakko syödä". Tunnen kanssa yhden naisen joka miehensä lapset pakottaa syömään. Mahaa ei kuulemma saa täyttää leivällä (taitaa olla liian kallista) vaan pottua ja soossia (siis tarjolla oleva ruoka) on syötävä ja lautanen tyhjäksi ennen ku saa nousta pöydästä.
tuota, mun mielestä on ihan hyvä periaate että lautanen syödään tyhjäksi, ennen sitä ei nousta pöydästä, ja leivällä ei myöskään mahaa täytetä..
toki annos pitää olla lapselle tarkoitettu ja jos ei yksinkertaisesti jaksa niin ei jaksa.. mutta sitten ei myöskään anneta sitä jälkkäriä vaikka sitä olisi tarjolla niin oppii lapsi ettei kannata "ketkuilla" jaksamisen kanssa.. eikä ylimääräisiä välipaloja kun se nälkä iskee puolentunnin päästä ruokailusta...
mua hirvittää katsella sellaista riekkumista ruokapöydässä että rääsitään vähän lautasta sitte ilmotetaan ettei jaksa/ei tykkää ja lähdetään leikkimään.. sitten siinä kuitenkin kieputaan koko ruokailun ajan ottamassa lusikallinen tai kaksi sitä ruokaa, pummitaan leipää ja vaaditaan jätskii ym. jos on nälkä niin syödään ruoka, jos ei niin mennään pois pöydästä!!
samaten olen huomannut että tuttava perheissä käytössä tämä että lapsi haluaa vaikka banaania välipalaksi, ottaa haukun ja ilmoittaa ettei tykkää ja että haluaa jotain muuta.. kaikesta tarjottavasta sama juttu.. ei ymmärrä tämä äiti sellaista.. jos vaatimalla vaatii jotain niin se on sitten syötävä...