On niin valtavan paha mieli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pettynyt.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25679917:
Ja tämän voit sanoa noin kuukauden tuntemisen perusteella? Minusta kun kuukauden tuntemisen perusteella ei voi toisen tavoista sanoa vielä mitään. Entä jos miehellä on muutakin elämää kuin sinä - enkä nyt tarkoita muita naisia - eikä hän vielä tuossa tapailun vaiheessa halua olla 24/7 sinun kanssasi? Hän saattaa nimittäin kokea, että jatkuva yhdessäolo on jossain määrin ahdistavaa noin lyhyen suhteen aikana. Tarkoitan, että on ihmisiä, jotka tarvitsevat myös tilaa hengittää ja tilaa omille jutuilleen ilman, että ne omat jutut olisi jonkun toisen puolisokandidaatin tapailua.

Ja tätä menoa emme koskaan opi tuntemaankaan toisiamme. Hän saa nyt hengitellä aivan rauhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25679917:
Ja tämän voit sanoa noin kuukauden tuntemisen perusteella? Minusta kun kuukauden tuntemisen perusteella ei voi toisen tavoista sanoa vielä mitään. Entä jos miehellä on muutakin elämää kuin sinä - enkä nyt tarkoita muita naisia - eikä hän vielä tuossa tapailun vaiheessa halua olla 24/7 sinun kanssasi? Hän saattaa nimittäin kokea, että jatkuva yhdessäolo on jossain määrin ahdistavaa noin lyhyen suhteen aikana. Tarkoitan, että on ihmisiä, jotka tarvitsevat myös tilaa hengittää ja tilaa omille jutuilleen ilman, että ne omat jutut olisi jonkun toisen puolisokandidaatin tapailua.

Pystyvätkö tällaiset ihmiset sitten koskaan tasapainoiseen parisuhteeseen? Ilman että tarvitsevat jatkossakin sitä omaa tilaa ties paljonko, välittämättä siitä kumppanista. Jos on tällainen ihminen, se kannattaisi kenties sitten heti alussa kertoa, että ei halua mitään vakavaa, vaan haluaa pitää omat menot tärkeämpinä kuin parisuhteen. Ja mun mielestä se vaan on niin, että jos alussa ei kiinnosta lyhyen seurustelun jälkeen tapailla, niin liekö sitten tosissaan kiinnostunut, tai kykenevä normaaliin parisuhteeseen.

Tottakai jokaisella on oikeus omaan elämään/omiin menoihin, mutta se että on vaan omissa oloissaan eikä halua tavata edes joskus, kertoo paljon, eikä anna kovin hyvää tulevaisuudenkuvaa parisuhteelle...

Ja tätä menoa emme koskaan opi tuntemaankaan toisiamme. Hän saa nyt hengitellä aivan rauhassa.
Mä voin lähettää sulle mun tapaamani miehet, koska ne tuppaavat olemaan juuri niitä, jotka kahden viikon tuntemisen jälkeen ovat suurinpiirtein kantamassa hammasharjansa mun kylppäriin :D

Mun mielestä 2 viikon tauko ei ole pitkä aika, johan tuon ajan saattaa olla lomamatkallakin, sairaana tms. Ja kuten sanoin, ihmisellä voi olla muutakin elämää kuin uusi tapailututtavuus. Voi olla ystäviä, vanhemmat, sisaruksia, harrastuksia, työjuttuja jne. Siinä voit kyllä olla ihan oikeassa, että ei ole ehkä järkevää sun puolelta yrittääkään jatkaa tapailua, jos haluat sellaisen miehen, jolla ei sitä omaa elämää ole. Ja mun kokemukseni mukaan niitä kyllä riittää, eli ole huoleti, löydät vielä sinulle sopivamman :)

[QUOTE="noh";25679969]Pystyvätkö tällaiset ihmiset sitten koskaan tasapainoiseen parisuhteeseen? Ilman että tarvitsevat jatkossakin sitä omaa tilaa ties paljonko, välittämättä siitä kumppanista. Jos on tällainen ihminen, se kannattaisi kenties sitten heti alussa kertoa, että ei halua mitään vakavaa, vaan haluaa pitää omat menot tärkeämpinä kuin parisuhteen. Ja mun mielestä se vaan on niin, että jos alussa ei kiinnosta lyhyen seurustelun jälkeen tapailla, niin liekö sitten tosissaan kiinnostunut, tai kykenevä normaaliin parisuhteeseen.

Tottakai jokaisella on oikeus omaan elämään/omiin menoihin, mutta se että on vaan omissa oloissaan eikä halua tavata edes joskus, kertoo paljon, eikä anna kovin hyvää tulevaisuudenkuvaa parisuhteelle...[/QUOTE]
Pystyvät. Mä ymmärtäisin, jos tapailua olisi takana puoli vuotta ja nyt sitten parin kuukauden tauko. Mutta tapailua on takana vasta hyvin lyhyt aika ja taukoakin vain 2 viikkoa. Kaikki ihmiset eivät ole suinpäin ryntäämässä lyhyen tuttavuuden perusteella parisuhteeseen vaan jotkut haluavat tapailla ja seurustella ensin ja vasta sitten, kun se näyttää sujuvan - niistä tauoista huolimatta - hyvin, niin voidaan siirtyä parisuhdetasolle. Liika takertuvuus naisessa kun ei esim ole kaikille miehille mikään positiivinen ominaisuus ja jos nainen ei kestä parin viikon eroa tapaamisissa, niin hyvähän tuo on huomata jo heti tapailun alussa, jotta kumpikaan ei tuhlaa aikaansa toiseen turhaan.

mulla on ihan sama tilanne, paitsi nyt hiljaisuutta on ollut vasta 4päivää mutta siltikin, eokä olla tapailtu kyllä. tein vähän aikaa sitten oman aloituksen tästä =D koita nyt noita miehiä ymmärtää...minustakin olisi muutama muu kiinnostunut mutta kun nyt satun haluamaan tämän mitä ei näköjään niin helpolla voi saada. ARGH!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25680030:
Pystyvät. Mä ymmärtäisin, jos tapailua olisi takana puoli vuotta ja nyt sitten parin kuukauden tauko. Mutta tapailua on takana vasta hyvin lyhyt aika ja taukoakin vain 2 viikkoa. Kaikki ihmiset eivät ole suinpäin ryntäämässä lyhyen tuttavuuden perusteella parisuhteeseen vaan jotkut haluavat tapailla ja seurustella ensin ja vasta sitten, kun se näyttää sujuvan - niistä tauoista huolimatta - hyvin, niin voidaan siirtyä parisuhdetasolle. Liika takertuvuus naisessa kun ei esim ole kaikille miehille mikään positiivinen ominaisuus ja jos nainen ei kestä parin viikon eroa tapaamisissa, niin hyvähän tuo on huomata jo heti tapailun alussa, jotta kumpikaan ei tuhlaa aikaansa toiseen turhaan.

Mutta toisaalta, eikö olisi rehtiä sitten miehenkin SUORAAN kertoa tässä tapauksessa, mitä haluaa. Ohan se kumma, jos kerran ap:ta kiinnostaa, mutta miestä ei vaikuttas kiinnostavan. Kai sitä ois hyvä olla samalla aaltopituudella edes, molemmat tietäs mitä kumpikin haluaa? Eikä niin et toista kiinnostaa (itse en laske sitä milläänlailla takertuneisuudeksi, jos osottaa kiinnostuksensa, jos ei nyt ihan miljoonaa viestiä päivässä laita ja ihan oikeasti roiku toisessa), ja toista ei. Että vähän lapatossu mies, jos ei osaa edes sanoo mitä haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25679998:
Mä voin lähettää sulle mun tapaamani miehet, koska ne tuppaavat olemaan juuri niitä, jotka kahden viikon tuntemisen jälkeen ovat suurinpiirtein kantamassa hammasharjansa mun kylppäriin :D

Mun mielestä 2 viikon tauko ei ole pitkä aika, johan tuon ajan saattaa olla lomamatkallakin, sairaana tms. Ja kuten sanoin, ihmisellä voi olla muutakin elämää kuin uusi tapailututtavuus. Voi olla ystäviä, vanhemmat, sisaruksia, harrastuksia, työjuttuja jne. Siinä voit kyllä olla ihan oikeassa, että ei ole ehkä järkevää sun puolelta yrittääkään jatkaa tapailua, jos haluat sellaisen miehen, jolla ei sitä omaa elämää ole. Ja mun kokemukseni mukaan niitä kyllä riittää, eli ole huoleti, löydät vielä sinulle sopivamman :)

Kärjistät todella hurmaavasti :D

Ei ole suurikaan vaiva osoittaa mielenkiintoa uutta tuttavuutta ja hänen kuulumisiaan kohtaan laittamalla viestiä, ja niin hän tekikin aikaisemmin. Olet luultavasti aivan oikeassa, mies on kiintymystyypiltään minulle aivan väärä. Parisuhde on minulle ihmissuhteista tärkein ja haluan panostaa siihen. Joillekin se on ehkä yksi suhde vain muiden joukossa.

[QUOTE="noh";25680067]Mutta toisaalta, eikö olisi rehtiä sitten miehenkin SUORAAN kertoa tässä tapauksessa, mitä haluaa. Ohan se kumma, jos kerran ap:ta kiinnostaa, mutta miestä ei vaikuttas kiinnostavan. Kai sitä ois hyvä olla samalla aaltopituudella edes, molemmat tietäs mitä kumpikin haluaa? Eikä niin et toista kiinnostaa (itse en laske sitä milläänlailla takertuneisuudeksi, jos osottaa kiinnostuksensa, jos ei nyt ihan miljoonaa viestiä päivässä laita ja ihan oikeasti roiku toisessa), ja toista ei. Että vähän lapatossu mies, jos ei osaa edes sanoo mitä haluaa.[/QUOTE]
Jos oikein ymmärsin, niin tämä mies oli sanonut olevansa halukas jatkamaan tapailua. Ongelma lienee se, että ap:llä on kiire sitoutua, mutta miehellä ei. Ap haluaa jonkun nyt heti ja nopeasti, mies taas malttaa odottaa sitä, että tutustuu ap:hen ensin ja - jos tuntuu hyvältä - sitoutuu vasta sitten.

Kärjistät todella hurmaavasti :D

Ei ole suurikaan vaiva osoittaa mielenkiintoa uutta tuttavuutta ja hänen kuulumisiaan kohtaan laittamalla viestiä, ja niin hän tekikin aikaisemmin. Olet luultavasti aivan oikeassa, mies on kiintymystyypiltään minulle aivan väärä. Parisuhde on minulle ihmissuhteista tärkein ja haluan panostaa siihen. Joillekin se on ehkä yksi suhde vain muiden joukossa.
Juuri näin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25680081:
Jos oikein ymmärsin, niin tämä mies oli sanonut olevansa halukas jatkamaan tapailua. Ongelma lienee se, että ap:llä on kiire sitoutua, mutta miehellä ei. Ap haluaa jonkun nyt heti ja nopeasti, mies taas malttaa odottaa sitä, että tutustuu ap:hen ensin ja - jos tuntuu hyvältä - sitoutuu vasta sitten.

Kuinka kummassa me voimme tutustua toisiimme, jos emme ole yhteydessä, saatika tapaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25680081:

Voihan se olla niinkin, mutta itse juuri ap:n kaltaisena tyyppinä itsekin ymmärrän hyvin, miltä tuntuu, jos toinen suhtautuu vähän puolihuolimattomasti siihen suhteeseen. Itse ainakin haluaisin, että voisin olla varma myös siitä miehestä. Omaa elämääkin sais toki olla, mutta olishan se ihan kiva tietää, mitä se oma elämä tarkoittaa. ainakin siltä osin, et pyörittääkö kenties monta naista samaan aikaan ja mietiskelee sitten mitä haluaa. Eli oikeastaan avoimuutta peräänkuuluttaisin. Olis hyvä tietää alusta asti missä mennään. On mielestäni myös väärin lupailla miehenä jotain että kiinnostaa tms, jos ei sitten oikeasti kiinnostakaan (tosin sitähän ei tiedä tässä tapauksessa kiinnostaako vai ei sitten loppujen lopuksi)...

Kuinka kummassa me voimme tutustua toisiimme, jos emme ole yhteydessä, saatika tapaa?
No sovit vaikka, että tapaatte viikon päästä perjantaina. Kutsu mies illalliselle tai menkää ravintolaan syömään ja jutelkaa. Voi olla, että ensimmäisen kahden viikon aikana annoit miehelle signaalin, että olet koko jutusta - ja kenties omasta viehätysvoimastasikin - epävarma etkä halua käyttää aikaasi mieheen, joka ei lyhyen tuttavuuden perusteella ole valmis sinuun sitoutumaan. Ymmärrän sen, että haluat panostaa parisuhteeseen ja parisuhde on sulle tärkeä, mutta nythän on kyse vasta tapailusta eikä vielä mistään parisuhteesta. Kunhan olette puoli vuotta tapailleet, niin sitten voi jo miettiä, onko tyyppi sellainen, jonka kanssa parisuhdetta kannattaisi edes harkita. Ajattele asiaa niin päin, että kun ette ole joka päivä yhdessä, saat siinäkin jonkinlaista tuntumaa siihen, millaista elämä miehen kanssa olisi. Alkuhuuma menee kaikilta jossain vaiheessa ohi ja silloin alkaa suhde sen ihmisen kanssa, joka toinen todellisuudessa on.

Valitettavasti taitaa olla niin, ettei ole kiinnostunut.. Mä aikaisemmin myös odottelin kaikenmaailman signaaleja, mietin ja analysoin, kunnes tapasin nykyisen mieheni. Hän asui tuolloin eri paikkakunnalla, matkusti paljon tai miltei koko ajan työkseen, mutta teki kaikkensa, jotta tapaisimme vähintään viikonloppuisin. Minä vähän jarruttelin alkuun, kun en ollut sellaiseen tottunut. Myöhemmin hän sanoi, että halusi tehdä kaikkensa, jotta ei menettäisi minua. Nyt on takana liki 10 vuotta ja kaksi yhteistä lasta.

Mun yhdellä ystävällä on myös ollut tuollaisia tapailuja monta, ja aina ollaan mietitty sitten yhdessä, miksi se mies nyt käyttäytyy epämääräisesti, vaikka on sanonut sitä ja tätä.. aina mieheni on sanonut miesnäkökulmansa asiaan: "Se mies ei ole kiinnostunut ystävästäsi", ja aina ne ystäväni jutut ovat tosiaan sitten päättyneet.

Valitan..

[QUOTE="noh";25680120]Voihan se olla niinkin, mutta itse juuri ap:n kaltaisena tyyppinä itsekin ymmärrän hyvin, miltä tuntuu, jos toinen suhtautuu vähän puolihuolimattomasti siihen suhteeseen. Itse ainakin haluaisin, että voisin olla varma myös siitä miehestä. Omaa elämääkin sais toki olla, mutta olishan se ihan kiva tietää, mitä se oma elämä tarkoittaa. ainakin siltä osin, et pyörittääkö kenties monta naista samaan aikaan ja mietiskelee sitten mitä haluaa. Eli oikeastaan avoimuutta peräänkuuluttaisin. Olis hyvä tietää alusta asti missä mennään. On mielestäni myös väärin lupailla miehenä jotain että kiinnostaa tms, jos ei sitten oikeasti kiinnostakaan (tosin sitähän ei tiedä tässä tapauksessa kiinnostaako vai ei sitten loppujen lopuksi)...[/QUOTE]
Ymmärrän tuon, mutta ymmärrän tässä tapauksessa sitä miestäkin, koska mä taas itse kuulun niihin, jotka eivät lyhyen tuttavuuden perusteella sinkoa parisuhteeseen eivätkä ole valmiita muuttamaan koko elämäänsä ihmisen vuoksi, josta ei tiedä vielä oikeastaan mitään. Esikoisen isänkin olin tuntenut vuosia ennenkuin me edes aloimme seurustelemaan. Toiset ihmiset ovat harkitsevampia kuin toiset myös suhdeasioissaan eivätkä tapailun alkuvaiheessa vielä kaipaakaan mitään varmuutta. Voisi oikeastaan sanoa niin, että kaikki eivät rakastu ensisilmäyksellä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25680191:
Toiset ihmiset ovat harkitsevampia kuin toiset myös suhdeasioissaan eivätkä tapailun alkuvaiheessa vielä kaipaakaan mitään varmuutta. Voisi oikeastaan sanoa niin, että kaikki eivät rakastu ensisilmäyksellä :)

Tämäkin on tietty totta, mutta mulle tuli heti ajatus, että jokin "mättää", jos ensin on tapailtu pari viikkoa tiiviisti, ja sitten yhtäkkiä mies ei ehdikään. Siis ymmärtäisin, jos sanoisi, että nyt on tulossa viikko pari sellaista aikaa, ettei kerta kaikkiaan ehdi tavata, mutta jos hän ei ole tällaista sanonut, vaan yhtäkkiä lakkaa pitämästä yhteyttä oma-aloitteisesti, sanoisin, että ei ole kiinnostunut tai ainakaan ei ole varma siitä, mitä haluaa..

Mutta totta kai toivon ap:n puolesta, että kaikki kääntyy parhain päin ja jatkatte tapailua ja alatte tosissaan seurustella!

Tämäkin on tietty totta, mutta mulle tuli heti ajatus, että jokin "mättää", jos ensin on tapailtu pari viikkoa tiiviisti, ja sitten yhtäkkiä mies ei ehdikään. Siis ymmärtäisin, jos sanoisi, että nyt on tulossa viikko pari sellaista aikaa, ettei kerta kaikkiaan ehdi tavata, mutta jos hän ei ole tällaista sanonut, vaan yhtäkkiä lakkaa pitämästä yhteyttä oma-aloitteisesti, sanoisin, että ei ole kiinnostunut tai ainakaan ei ole varma siitä, mitä haluaa..

Mutta totta kai toivon ap:n puolesta, että kaikki kääntyy parhain päin ja jatkatte tapailua ja alatte tosissaan seurustella!
Luultavasti ei ainakaan halua näin aikaisessa vaiheessa tapailla yhtä tiiviisti kuin ne kaksi ekaa viikkoa. Mulla on ollut elämäni aikana useampikin naispuolinen tuttava, jotka rakastuvat ensisilmäyksellä ja etenevät salamannopeudella suhteessa. Menee puoli vuotta tai vuosi ja ovat alkaneet ihmetellä, kun mies on "muuttunut". Ne taas, jotka ovat miehen tunteneet jo vuosia - jotkut lapsuudesta lähtien - tietävät, että mies ei ole muuttunut vaan sellainen se on ollut aina. Sitten nainen pettyy, kun tulikin hätiköityä eikä mies ollutkaan sellainen, joksi sen oli kuvitellut, ja lusikat menee jakoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25680342:
Luultavasti ei ainakaan halua näin aikaisessa vaiheessa tapailla yhtä tiiviisti kuin ne kaksi ekaa viikkoa.

Näin se varmaan on. Mä olen vain ehkä nyt viime aikoina seurannut tämän erään ystävättäreni kokemuksia, ja miehet ovat saattaneet käyttäytyä juuri tuolla tavalla epämääräisesti ja antaneet ristiriitaisia signaaleja.

Mutta kuten sanoin, toivon parasta!

Näin se varmaan on. Mä olen vain ehkä nyt viime aikoina seurannut tämän erään ystävättäreni kokemuksia, ja miehet ovat saattaneet käyttäytyä juuri tuolla tavalla epämääräisesti ja antaneet ristiriitaisia signaaleja.

Mutta kuten sanoin, toivon parasta!
Onhan tottakai niitäkin tilanteita, joissa toinen osapuoli nyt ei vaan ole yhtä ihastunut kuin toinen. Ihastunut saattaa olla hyvinkin varma siitä, että juuri tämä on minulle Se Oikea. Tai ainakin se mielikuva, mikä toisesta on syntynyt ihastuksen myötä, tuntuu oikealta. Tosiasiassa Se Oikea saattaa olla millainen mulkero tahansa, mutta sen huomaa vasta sitten, kun toisen todellisen minän oppii tuntemaan. Eikä se ihastunutkaan välttämättä niin ihana todellisuudessa ole, ihastuneena vaan mielellään antaa itsestään mahdollisimman hyvä kuvan. Toinen osapuoli - se vähemmän ihastunut - taas saattaa ajatella, että ihan mukavan tuntuinen ihminen, mutta katsotaan nyt. Varsinkin, jos hänellä on aiempaa kokemusta siitä, miten ihmisen todellinen minä paljastuu vasta alkuhuuman jälkeen. Ja jos ei kerran ole mitään syytä kiirehtiä, niin miksi sitten kiirehtisikään.

Vastanneet näköjään jakautuvat kahteen koulukuntaan. Heihin joista yhteydenpidon loppuminen on merkki siitä, ettei kiinnostusta miehen puolelta ole tarpeeksi ja heihin joista useamman viikon tauko on täysin normaalia, jopa suotavaa suhteen alussa.

Ja mä kärvistelen yksin tunteitteni kanssa.

Vastanneet näköjään jakautuvat kahteen koulukuntaan. Heihin joista yhteydenpidon loppuminen on merkki siitä, ettei kiinnostusta miehen puolelta ole tarpeeksi ja heihin joista useamman viikon tauko on täysin normaalia, jopa suotavaa suhteen alussa.

Ja mä kärvistelen yksin tunteitteni kanssa.
Melko varmaa on, että mies ei ole yhtä ihastunut sinuun kuin sinä häneen. Kysymys onkin nyt siitä, haluatko odottaa ja katsoa, ihastuuko hän sinuun myöhemmin. Jos et halua odottaa, unohda tyyppi ja etsi joku sellainen, joka ihastu yhtä nopeasti kuin sinäkin.

Uusimmat

Yhteistyössä