on se kyllä kumma että siitäkin rankastaan jos lapsi sairas!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
kolme pvää on aivan liian lyhyt aika kun joku tauti iskee ja pväkodistakin kuitenkin vaaditaan se yksi terve pvä ja muutenkin eikö lapsen ole hyvä toipua rauhassa?? ja joo se 3 pvää on tavallaan sitä aikaa että saa hoidon järjestettyä muuten...no miten muuten ???miksi ne lapset siellä pväkodissa terveenä on kun vanhemmat töissä=???tää on näitä tän yhteiskunnan ihme sääntöjä....tai voihan sitä palkattomalla ollamutta ei kukaan pysty kovain paljon oleen..ja pvähoitomaksu menee silti...eli kulujakin on vaikka kotona onkin..mutta palkka vaan ei juokse...
en tiä ymmärsittekö asian pointtia kun niin sekava sepostus...ite vaan saanu niin paljon asian kanssa taistella kun lapsi paljon sairastellut...

Se tais olla sitä vanhaa hyvää aikaa, kun kotisairaanhoidosta tultiin jatkamaan sairaan lapsen hoitoa. Niin kai se pitäisi vieläkin mennä, että kunnan kautta pitäisi järjestyä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo on totta! Onko lasten isä mukana kuvioissa, voisko hän olla sen toisen 3pv saikulla?

on ja ollaan vuorotellen oltu mutta saman sairauden takia saa vain sen 3 päivä ja meillä ei se 3 tai 6 päivä aina läheskään riitä...=(....vaikeaa onja töissä vielä jotenkin ymmärtämätöntä porukkaa ja paineet sitäkin kautta...siellä ollaan sitä' mieltä että isovanhempien pitäisi tull hoitaan!!no miten kun hekin ovat töissä!!niin omituista...

Meillä kans ihmetellään miks ei isovanhemmat hoida. Hirveen vaikee ymmärtää että he on töissä vielä seuraavat 15 vuotta ja vielä sen verran kaukana ettei ole kauhean helppo järjestää.
Meillä on vielä se että työnantaja ei kauheen mielellään myönnä tuota palkatontakaan, kun sijaisia on vaikea saada.

Meillä kans ihmetellään miks ei isovanhemmat hoida. Hirveen vaikee ymmärtää että he on töissä vielä seuraavat 15 vuotta ja vielä sen verran kaukana ettei ole kauhean helppo järjestää.
Meillä on vielä se että työnantaja ei kauheen mielellään myönnä tuota palkatontakaan, kun sijaisia on vaikea saada.

just....on tää kyl yhteiskunta...minkäs helkkari teet jos lapsi kipeenä ja kun mun mielestä se on tosi tärkeä silloin muutenkin että vanhemi läsnä...meillä ainakin lapsi kaipaa vielä plajon enempi silloin vanhempia kun sairas ja itelläki parempi olla kun saa itte hoitaa ja seurata tilannetta koko ajan. töissä ajatukset harhailis eikä pystys keskittyyn jos joku outo tulis sairasta lastani hoitaan..

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Se tais olla sitä vanhaa hyvää aikaa, kun kotisairaanhoidosta tultiin jatkamaan sairaan lapsen hoitoa. Niin kai se pitäisi vieläkin mennä, että kunnan kautta pitäisi järjestyä.

Enpä ole kotisairaanhoitajana kuullut tuosta vanhasta hyvästä ajasta! Tarkoittanet kotipalvelun/kotihoidon kodinhoitajaa. Joka tapauksessa hieno systeemi olisi vielä nykyäänkin. Itsepä olen joutunut sijaisen puutteessa hoitamaan työni kuumeisen lapsen odottaessa autossa, kun äiti käy hoitamassa vanhusten sairauksia vanhusten kotona. Että näinkin voi olla. Sama se, nukkuuko lapsi kotisängyssä vai autossa. Stressaavaa se oli kyllä mulle, mutta minkäs teet?

No tää vain on. Palkaton 3 p:n jälkeen on ihan ok. Ei työntekoa - ei palkkaa. Tietysti pienemmissä työpaikoissa on sijaisten järjestäminen mahdotonta. Tässä yhteiskunnassa ei ole juurikaan vikaa. Se on yksi maailman parhaista millä tahansa mittarilla. Eri tilanne on jonkin vaikean leikkauksen tms. jälkeen, mutta ei lapsen kuumeilu tai pieni rokkoilu voi maailmaa kaataa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

just....on tää kyl yhteiskunta...minkäs helkkari teet jos lapsi kipeenä ja kun mun mielestä se on tosi tärkeä silloin muutenkin että vanhemi läsnä...meillä ainakin lapsi kaipaa vielä plajon enempi silloin vanhempia kun sairas ja itelläki parempi olla kun saa itte hoitaa ja seurata tilannetta koko ajan. töissä ajatukset harhailis eikä pystys keskittyyn jos joku outo tulis sairasta lastani hoitaan..

Mutta jos ensin on käytössä ne 3+3 päivää palkallista ja sitten mahdollisuuksien mukaan työnantajan kanssa neuvoteltavissa palkatonta, niin eikös se ole jo aika hyvin. Yhteiskunta olemme me. Meidän tekomme. Sinä (ja/tai miehesi) voit ilmaista omia arvojasi ja prioriteettejasi jäämällä hoitamaan lasta palkattomasti siksi aikaa kuin on tarpeellista.

Jos sulle on tärkeää että saat olla läsnä ja sulla on helpompi olla, niin sitten pyydät palkatonta?

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Miksi työnantajan pitäisi maksaa siitä että sinä hoidat lapsia kotona, kun itse et ole valmis maksamaan siitä että joku muu (vaikka MLL:n täti tms.) hoitaa?

On se noinkin. Mun työpaikassa ei palkatontakaan oikeen heru.

Itse olen sitten jäänyt selkäsärkyjen varjolla saikulle jos ei ole kolmen päivän jälkeen saanut ottaa palkatonta. En mä voi kuumeista lasta viedä hoitoon, enkä ottaa osastolle töihin mukaankaan. Joskus kun lapsi oli pph:lla, hoitaja otti lapsen hoitoon kipeenäkin, jos ei mitään tarttuvaa, ja antoi lääkkeet mukaan, mut päiväkodissa ei onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja yh sh:
Itse olen sitten jäänyt selkäsärkyjen varjolla saikulle jos ei ole kolmen päivän jälkeen saanut ottaa palkatonta. En mä voi kuumeista lasta viedä hoitoon, enkä ottaa osastolle töihin mukaankaan. Joskus kun lapsi oli pph:lla, hoitaja otti lapsen hoitoon kipeenäkin, jos ei mitään tarttuvaa, ja antoi lääkkeet mukaan, mut päiväkodissa ei onnistu.

Kotiin palkataan hoitaja.

3 päivässä saa kyllä hankittua sairaalle hoitajan kotiin. Soita vaikka MLL:lle.

Meidän kunnassa ei ole mll hoitajia, olen kyllä tarkastanut asian, naapurikunnassa olisi, mutta hekin koulukkaita eivätkä voi tulla koulupäivinä kuin ilta-aikaan. enkä muutenkaan anatisi sairasta lasta jollekin 12 v lapselle. Itse olen järjestellyt sitten vaihtamalla joskus työvuoroja niin että olen pitänyt vapaapävänä että voi jäädä kotiin tai käyttänyt vuosilomapäiviä.

Tuo on totta! Onko lasten isä mukana kuvioissa, voisko hän olla sen toisen 3pv saikulla?

on ja ollaan vuorotellen oltu mutta saman sairauden takia saa vain sen 3 päivä ja meillä ei se 3 tai 6 päivä aina läheskään riitä...=(....vaikeaa onja töissä vielä jotenkin ymmärtämätöntä porukkaa ja paineet sitäkin kautta...siellä ollaan sitä' mieltä että isovanhempien pitäisi tull hoitaan!!no miten kun hekin ovat töissä!!niin omituista...

mitä ihmeen tauteja te sairastatte jos ei 6 päivää LÄHESKÄÄN riitä?! eikö nenä saa edes vuotaa? :O

Alkuperäinen kirjoittaja ihmetys:

mitä ihmeen tauteja te sairastatte jos ei 6 päivää LÄHESKÄÄN riitä?! eikö nenä saa edes vuotaa? :O

katsos lapsi voi sairastaa muutakin kuin perustauteja..ja astmainen influenssa herkkä lapsi on melkosessa kierteessä kauna yhden pikku nuhankin jälkeen...

Meidän kunnassa ei ole mll hoitajia, olen kyllä tarkastanut asian, naapurikunnassa olisi, mutta hekin koulukkaita eivätkä voi tulla koulupäivinä kuin ilta-aikaan. enkä muutenkaan anatisi sairasta lasta jollekin 12 v lapselle. Itse olen järjestellyt sitten vaihtamalla joskus työvuoroja niin että olen pitänyt vapaapävänä että voi jäädä kotiin tai käyttänyt vuosilomapäiviä.

Voi jeesus näitä sanoja... vuosikas, koulukas, tarhakas? mikä mä olen? töikäs vai kodikas?

tietääkö joku paljonko maksaa jos ottaa vaikka pariksi päiväksi hoitajan MLL-tä?

Perhe maksaa käteisellä lasten hoitajalle palkkana 6,20 e/tunti, puolen tunnin tarkkuudella. Kymen, Uudenmaan, Hämeen, Keski-Suomen ja Varsinais-Suomen piirien alueilla tuntipalkka on 8,20 e/tunti. Tämä on kokonaiskorvaus, joka sisältää lomakorvauksen.

Meikäöläisen tapauksessa tulis halvemmaksi siis ottaa palkaton päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja äähplääh:

Voi jeesus näitä sanoja... vuosikas, koulukas, tarhakas? mikä mä olen? töikäs vai kodikas?

No noista muista sanoista en tiedä mutta meilläpäin kutsutaan koululaisia koulukkaiksi. Se on tätä kielen rikkautta.

eli jos olisin päivän töissä ja ottaisin hoitajan niin päivän pituudeksi tulisi yli 9 tuntia ja maksettavaa siis melkein 74 euroa kun tuntimaksu täällä sen päälle 8? ja onkohan siihen vielä jotain vakuutusmaksuja tai muita??? Johan siihen menee koko päivän palkka kun oma ei ole mikään hääppönen, halvemmaksi tulisi olla ite palkattomana kotona.

Yhteistyössä