On taas työnhakijalla kovat ajat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en nyt tiedä minkätyyppistä työtä ap on hakemassa mutta kaikkiin paikkoihin EI TODELLAKAAN kannata soitella jos ei ilmossa mainita selvästi että lisätietoja voi kysellä sieltä ja sieltä. Tiedän tapauksen jossa ihan potentiaalinen haastatteluun kutsuttava häiriköi puhelimella niin että raakattiin kylmästi hakijoista pois. Eikä soittanut kuin kahdesti :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi hyvänen aika sentään! Miksi sinne pitää soitella hakuajan päätyttyä? Jos ne valitsee sut haastatteluun, kysele sit lisää, jos ei, niin et varmaan täyttänyt kriteerejä. Vai eikö firma ehkä täytä sun kriteerejä??? Korjaa nyt vähän asennettas.

Häh? Koska hakuprosessit kestää joskus ikuisuuksia. Enkö saa olla kiinnostunut siitä, että onko minulla mahdollisuuksia työpaikkaan (eli millaiset ne tietyn asian vaatimukset olivat) ja että millä aikataululla homma etenee? Jos vaikka minulle tarjotaa toista työtä, niin haluaisin tietää, miten tämä, kenties mieluisamman työpaikan haku, etenee?

Sinun mielestä pitää vaan kiltist nöyristellä ja armollisesti odottaa, mitä työnantaja suvaitsee tehdä. Kyllä, ainakin ennen, rekrytointi oli kahden kauppa, eikä mitkään orjamarkkinat.

Rekrytointiprosessi on kahden kauppa siinä vaiheessa kun työnantaja on ilmottanu olevansa sun kanssa kiinnostunu kauppoja tekemään, eli kutsuu haastikseen kaupanhierontaan. Sitä ennen oot vasta tehny tarjouksen että SUA kiinnostas kaupanhieronta.

Meille tuli yhteen ainoaan paikkaan nyt viimeksi haussa 283 hakemusta. Jos jokainen soittais sillon kun koitetaan kiireemmän kaupalla käydä hakemuksia läpi ja haluais keskustella että milläs ehdoilla te nyt olitte hakemassakaan, ne hakemukset ei koskaan tulis luettua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Meidän osastolla oli hiljattain yksi paikka auki, eikä ainuttakaan hakemusta edes tullut.

Mikä tehtävä? Oliko yleisessä haussa (mol/oikotie/monster) ?

Korvauskäsittelijän tehtävä. En tiedä missä kaikissa oli listattuna, aika monessa kuitenkin. Taloon on myös otettu vuokratyövoimaa, joille tarjottu pestiä talosta. Minusta nämä hyviä merkkejä, jos taloudellista elpymistä ajatellaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
Rekrytointiprosessi on kahden kauppa siinä vaiheessa kun työnantaja on ilmottanu olevansa sun kanssa kiinnostunu kauppoja tekemään, eli kutsuu haastikseen kaupanhierontaan. Sitä ennen oot vasta tehny tarjouksen että SUA kiinnostas kaupanhieronta.

Meille tuli yhteen ainoaan paikkaan nyt viimeksi haussa 283 hakemusta. Jos jokainen soittais sillon kun koitetaan kiireemmän kaupalla käydä hakemuksia läpi ja haluais keskustella että milläs ehdoilla te nyt olitte hakemassakaan, ne hakemukset ei koskaan tulis luettua.

Jos minä julkaisen firman nimissä tarjouspyynnön tietystä tuotteesta, niin ei minulla kyllä olisi varaa vittuilla tarjoajille, jos he haluavat omaa valmistustaan ennakoiden kysyä lisätietoja hankinnan etenemisestä. Mutta ihmiset eivät olekaan niin tärkeitä kuin tavarat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
Rekrytointiprosessi on kahden kauppa siinä vaiheessa kun työnantaja on ilmottanu olevansa sun kanssa kiinnostunu kauppoja tekemään, eli kutsuu haastikseen kaupanhierontaan. Sitä ennen oot vasta tehny tarjouksen että SUA kiinnostas kaupanhieronta.

Meille tuli yhteen ainoaan paikkaan nyt viimeksi haussa 283 hakemusta. Jos jokainen soittais sillon kun koitetaan kiireemmän kaupalla käydä hakemuksia läpi ja haluais keskustella että milläs ehdoilla te nyt olitte hakemassakaan, ne hakemukset ei koskaan tulis luettua.

Jos minä julkaisen firman nimissä tarjouspyynnön tietystä tuotteesta, niin ei minulla kyllä olisi varaa vittuilla tarjoajille, jos he haluavat omaa valmistustaan ennakoiden kysyä lisätietoja hankinnan etenemisestä. Mutta ihmiset eivät olekaan niin tärkeitä kuin tavarat.
Kuulepa, jos sä julkaiset tarjouspyynnön johon tulee 283 tarjousta, sulla todellakin on vara vittuilla niille jotka soittavat etteivät edes tajunneet tarjouspyynnön vaatimuksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
Rekrytointiprosessi on kahden kauppa siinä vaiheessa kun työnantaja on ilmottanu olevansa sun kanssa kiinnostunu kauppoja tekemään, eli kutsuu haastikseen kaupanhierontaan. Sitä ennen oot vasta tehny tarjouksen että SUA kiinnostas kaupanhieronta.

Meille tuli yhteen ainoaan paikkaan nyt viimeksi haussa 283 hakemusta. Jos jokainen soittais sillon kun koitetaan kiireemmän kaupalla käydä hakemuksia läpi ja haluais keskustella että milläs ehdoilla te nyt olitte hakemassakaan, ne hakemukset ei koskaan tulis luettua.

Jos minä julkaisen firman nimissä tarjouspyynnön tietystä tuotteesta, niin ei minulla kyllä olisi varaa vittuilla tarjoajille, jos he haluavat omaa valmistustaan ennakoiden kysyä lisätietoja hankinnan etenemisestä. Mutta ihmiset eivät olekaan niin tärkeitä kuin tavarat.
Kuulepa, jos sä julkaiset tarjouspyynnön johon tulee 283 tarjousta, sulla todellakin on vara vittuilla niille jotka soittavat etteivät edes tajunneet tarjouspyynnön vaatimuksia.

No, minä olen ihmisenä sellainen, että en vittuile, jos asiallisesti soittavat ja kysyvät, vaikka olisin kuinka kiireinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
Rekrytointiprosessi on kahden kauppa siinä vaiheessa kun työnantaja on ilmottanu olevansa sun kanssa kiinnostunu kauppoja tekemään, eli kutsuu haastikseen kaupanhierontaan. Sitä ennen oot vasta tehny tarjouksen että SUA kiinnostas kaupanhieronta.

Meille tuli yhteen ainoaan paikkaan nyt viimeksi haussa 283 hakemusta. Jos jokainen soittais sillon kun koitetaan kiireemmän kaupalla käydä hakemuksia läpi ja haluais keskustella että milläs ehdoilla te nyt olitte hakemassakaan, ne hakemukset ei koskaan tulis luettua.

Jos minä julkaisen firman nimissä tarjouspyynnön tietystä tuotteesta, niin ei minulla kyllä olisi varaa vittuilla tarjoajille, jos he haluavat omaa valmistustaan ennakoiden kysyä lisätietoja hankinnan etenemisestä. Mutta ihmiset eivät olekaan niin tärkeitä kuin tavarat.
Kuulepa, jos sä julkaiset tarjouspyynnön johon tulee 283 tarjousta, sulla todellakin on vara vittuilla niille jotka soittavat etteivät edes tajunneet tarjouspyynnön vaatimuksia.

No, minä olen ihmisenä sellainen, että en vittuile, jos asiallisesti soittavat ja kysyvät, vaikka olisin kuinka kiireinen.

Sinä olet ihminen, jolla ei ole kokemusta vastuullisessa asemassa olemisesta rektytoinnista, joten ehkä on hieman turha sanoa miten käyttäytyisit siinä vaiheessa kun kiire on ihan älytön ja sadas soittaja kysyy että mitä hei te tarkotitte kun kirjotitte näin.

Ootko miettiny että vika oli sun käytöksessäs tai kysymyksissäs, vai ootko myös ihmisenä sellainen jossa ei voi olla vikaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Ootko miettiny että vika oli sun käytöksessäs tai kysymyksissäs, vai ootko myös ihmisenä sellainen jossa ei voi olla vikaa?

No eiköhön meistä kaikista vikaa löydy! :)

Mutta asiani osaan esittää asiallisesti ja ystävällisesti, ja silloin odotan myös asiallista käytöstä vastapuolelta. Eikös nämä asiat opeteta jo ala-asteella?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Ootko miettiny että vika oli sun käytöksessäs tai kysymyksissäs, vai ootko myös ihmisenä sellainen jossa ei voi olla vikaa?

No eiköhön meistä kaikista vikaa löydy! :)

Mutta asiani osaan esittää asiallisesti ja ystävällisesti, ja silloin odotan myös asiallista käytöstä vastapuolelta. Eikös nämä asiat opeteta jo ala-asteella?

No, ilmeisesti vastapuoli koki ettet ollut kysymyksissäsi asiallinen, koska hän käsitti asian niin että koitat kertoa hänelle miten heidän pitäisi hakuvaatimuksiaan tulkita, tai että ne ovat jotenkin ylettömän epäselvät.

Mutta kun nyt tuli selvitettyä että osaat aina ja kaikkialla esiintyä asiallisesti niin mehän tiedämme että tämä rekryhenkilö oli väärässä, eikö niin?
 

Yhteistyössä