On taas työnhakijalla kovat ajat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karua

Vieras
Hain yhtä työpaikkaa, enkä saanut yhteyshenkilöä kiinni ennen hakuajan päättymistä. Lähetin silti hakemuksen ja soitin muutama päivä sen jälkeen, koska halusin varmistaa muutamaa vaatimuskohtaa, että oliko ne siten, kuin olin ymmärtänyt. Ja siis sanoin, että yritin tavoittaa jo aiemmin.

Vastaus oli varsin tylyyn sävyyn, että kyllä he osaavat valita oikean henkilön!

Kyllä työnhakija on näinä päivinä alinta saastaa, jota ei tarvitse kohdella ihmisenä.
 
Jos täällä on joku työnantajan edustaja, niin voisitko kertoa, miksi te v--tuilette työnhakijoille? Voisitteko yhtään ajatella asiaa työnhakijan näkökulmasta?
 
Itse laitoin paperit kahteen eri paikkaan, kummastaan ei kuulunut mitään... Ei edes sitä "kiitos mielenkiinnosta, mutta..."-fraasia. Tuli aika apska fiilis, suoraan sanottuna. Toiseen piti kuitenkin hommata oikeaksi todistetut jälejennökset todistuksista ym eli vähän 'ylimääräistä työtä'.
Sijaisena olen ja vakipaikkoja olisi nämä olleet. Jos vaan toiselta työnantajalta jotain löytyy, taatusti vaihdan!
 
Mun kokemus on, että kaikki sijaisuudet menevät tutuille ja tutuntutuille :/ Pari vuotta olen töitä hakenut, vakituisesta paikasta en uskalla edes uneksia, vaan kun ei saa edes sijaisuuksia kuin sattumalta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja karua:
Jos täällä on joku työnantajan edustaja, niin voisitko kertoa, miksi te v--tuilette työnhakijoille? Voisitteko yhtään ajatella asiaa työnhakijan näkökulmasta?

Meillä työntekijät vittuilevat työnantajalle. Vaikea löytää työntekijöitä, porukka on ennemmin sossussa kuin töissä, vaikka liksa olisi ihan kohtuullinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Työnantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja karua:
Jos täällä on joku työnantajan edustaja, niin voisitko kertoa, miksi te v--tuilette työnhakijoille? Voisitteko yhtään ajatella asiaa työnhakijan näkökulmasta?

Meillä työntekijät vittuilevat työnantajalle. Vaikea löytää työntekijöitä, porukka on ennemmin sossussa kuin töissä, vaikka liksa olisi ihan kohtuullinen.

No niin, kerrohan missä niitä töitä olisi. Mikä muuten on se kohtuullinen liksa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja pitäkööt tunkkinsa:
Itse laitoin paperit kahteen eri paikkaan, kummastaan ei kuulunut mitään... Ei edes sitä "kiitos mielenkiinnosta, mutta..."-fraasia. Tuli aika apska fiilis, suoraan sanottuna. Toiseen piti kuitenkin hommata oikeaksi todistetut jälejennökset todistuksista ym eli vähän 'ylimääräistä työtä'.
Sijaisena olen ja vakipaikkoja olisi nämä olleet. Jos vaan toiselta työnantajalta jotain löytyy, taatusti vaihdan!

No toi on nykyään aika harvinaista että tulis edes ne "kiitos mielenkiinnosta" -vastaukset. Ja kaksi hakemusta ei ole kovinkaan paljon ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ew:
Alkuperäinen kirjoittaja pitäkööt tunkkinsa:
Itse laitoin paperit kahteen eri paikkaan, kummastaan ei kuulunut mitään... Ei edes sitä "kiitos mielenkiinnosta, mutta..."-fraasia. Tuli aika apska fiilis, suoraan sanottuna. Toiseen piti kuitenkin hommata oikeaksi todistetut jälejennökset todistuksista ym eli vähän 'ylimääräistä työtä'.
Sijaisena olen ja vakipaikkoja olisi nämä olleet. Jos vaan toiselta työnantajalta jotain löytyy, taatusti vaihdan!

No toi on nykyään aika harvinaista että tulis edes ne "kiitos mielenkiinnosta" -vastaukset. Ja kaksi hakemusta ei ole kovinkaan paljon ;)

Kaksi ei ole ehkä paljon, mutta tähän asti ei ole tarvinnut laittaa yhtään ja hyvin töitä piisannut ;)
 
En ole työnantaja, mutta usein työpaikalle haettassa uutta työntekijää, olen ollut apuna hakemuksia läpi käydessä. Ja kyllä se pärstäkerroin valitettavasti vieläkin vaikuttaa, ollaan esim raakattu pois ihan hyviä, muttei meitä miellyttäviä persoonia jo ennen haastattelua.

Mutta, siis jos hakemuksessa annetaan aika, jolloin voi kysellä lisää työpaikasta, se todellakin tarkoittaa sitä aikaa, eikä joskus toiste, koska niihin puheluihin varataan aika, joka on pois muista töistä. Eli, jos pomo varaa aikaa 12-17 vastatakseen puheluihin, menee 5h tehokasta työaikaa ns. hukkaan. Sitten se kirii ne tekemättömät työt muiden töiden ohessa ajantasalle ja jos siihen väliin joku pallopää soittaa, että haluan tietää sitä ja tätä, niin varmaan on vähän tyly toinen osapuoli. Jos soittaa myöhässä, se ei anna kovin hyvää kuvaa muutenkaan, tuut varmaan haastatteluunkin myöhässä ja töihin myöhässä... Ensivaikutelma, ensivaikutelma! Panostakaa siihen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja karua:
Jos täällä on joku työnantajan edustaja, niin voisitko kertoa, miksi te v--tuilette työnhakijoille? Voisitteko yhtään ajatella asiaa työnhakijan näkökulmasta?

Hei! Täällä vastailee Herra Työnantaja. Vastaan kaikkien maailman työpaikkojen kaikkiin työpaikkoja koskeviin kyselyihin, joten totta kai tiedät miksi juuri sinun puheluusi vastattiin noin.

No, jos arvata pitää niin veikkaan että vastaus johtui jostain mistä kysyit. Tarkennapa vähän miksi et ymmärtänyt ilmoituksen hakuvaatimuksia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ole työnantaja, mutta usein työpaikalle haettassa uutta työntekijää, olen ollut apuna hakemuksia läpi käydessä. Ja kyllä se pärstäkerroin valitettavasti vieläkin vaikuttaa, ollaan esim raakattu pois ihan hyviä, muttei meitä miellyttäviä persoonia jo ennen haastattelua.

Mutta, siis jos hakemuksessa annetaan aika, jolloin voi kysellä lisää työpaikasta, se todellakin tarkoittaa sitä aikaa, eikä joskus toiste, koska niihin puheluihin varataan aika, joka on pois muista töistä. Eli, jos pomo varaa aikaa 12-17 vastatakseen puheluihin, menee 5h tehokasta työaikaa ns. hukkaan. Sitten se kirii ne tekemättömät työt muiden töiden ohessa ajantasalle ja jos siihen väliin joku pallopää soittaa, että haluan tietää sitä ja tätä, niin varmaan on vähän tyly toinen osapuoli. Jos soittaa myöhässä, se ei anna kovin hyvää kuvaa muutenkaan, tuut varmaan haastatteluunkin myöhässä ja töihin myöhässä... Ensivaikutelma, ensivaikutelma! Panostakaa siihen!

Ei ollut mainittu erikseen tiettyä kellonaikaa milloin voi soittaa! Ja yritin tavoittaa useamman kerran ennen hakuajan päättymistä!

Eli kevyestipä teit analyysin, että tuskin menisin ajoissa töihinkään! Mur!
 
Alkuperäinen kirjoittaja karua:
Hain yhtä työpaikkaa, enkä saanut yhteyshenkilöä kiinni ennen hakuajan päättymistä. Lähetin silti hakemuksen ja soitin muutama päivä sen jälkeen, koska halusin varmistaa muutamaa vaatimuskohtaa, että oliko ne siten, kuin olin ymmärtänyt. Ja siis sanoin, että yritin tavoittaa jo aiemmin.

Vastaus oli varsin tylyyn sävyyn, että kyllä he osaavat valita oikean henkilön!

Kyllä työnhakija on näinä päivinä alinta saastaa, jota ei tarvitse kohdella ihmisenä.

Niin, no ehkä hän oli kiireinen. Jos olit jo hakemuksen jättänyt niin ehkä sillä ei ollut väliä että halusit ilmoituksesta kysyä jotain, se kun ei enää siinä vaiheessa asiaa muuta. Ja ehkä hakijoissa oli jo paljon sellaisia jotka pystyivät ymmärtämään mitä hakuvaatimukset tarkoittivat?

Riippuu tosi paljon sen puhelun sävystä millaisia vastauksia saa.
 
itse olen laittanut tämän vuoden alusta n.50 työhakemusta ja pari kertaa pyydetty haastatteluun ja muutamasti vastattu että " mikäli pyydämme haastatteluun niin...." . olen soitellut peräänkin mutta...
en jaksa kohta hakea enää mihinkään töihin ku eipä sitä näköjään pääse vaikka kuin yrittää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ole työnantaja, mutta usein työpaikalle haettassa uutta työntekijää, olen ollut apuna hakemuksia läpi käydessä. Ja kyllä se pärstäkerroin valitettavasti vieläkin vaikuttaa, ollaan esim raakattu pois ihan hyviä, muttei meitä miellyttäviä persoonia jo ennen haastattelua.

Mutta, siis jos hakemuksessa annetaan aika, jolloin voi kysellä lisää työpaikasta, se todellakin tarkoittaa sitä aikaa, eikä joskus toiste, koska niihin puheluihin varataan aika, joka on pois muista töistä. Eli, jos pomo varaa aikaa 12-17 vastatakseen puheluihin, menee 5h tehokasta työaikaa ns. hukkaan. Sitten se kirii ne tekemättömät työt muiden töiden ohessa ajantasalle ja jos siihen väliin joku pallopää soittaa, että haluan tietää sitä ja tätä, niin varmaan on vähän tyly toinen osapuoli. Jos soittaa myöhässä, se ei anna kovin hyvää kuvaa muutenkaan, tuut varmaan haastatteluunkin myöhässä ja töihin myöhässä... Ensivaikutelma, ensivaikutelma! Panostakaa siihen!

Ei ollut mainittu erikseen tiettyä kellonaikaa milloin voi soittaa! Ja yritin tavoittaa useamman kerran ennen hakuajan päättymistä!

Eli kevyestipä teit analyysin, että tuskin menisin ajoissa töihinkään! Mur!

Jätitkö soittopyynnön?
 
Mulla taas on sellainen tilanne, että työntantajapuoli on ollut yleensä ihan mukava, mutta esimerkiksi nyt keväällä olen huhtikuusta asti soitellut muutamaan otteeseen erääseen työpaikkaan ja koskaan ei ole ollut rekrytoinneista vastaava henkilö paikalla. Sain hänet kiinni tällä viikolla ja yllätys - paikat olivatkin täyttyneet jo. Puhelimessa tuli myös ilmi, että työnantajat eivät lue hakemuksia, sillä olivat kovin hämmentyneitä osaamisestani. No, se olisi tullut ilmi, jos olisitte lukeneet hakemuksen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ole työnantaja, mutta usein työpaikalle haettassa uutta työntekijää, olen ollut apuna hakemuksia läpi käydessä. Ja kyllä se pärstäkerroin valitettavasti vieläkin vaikuttaa, ollaan esim raakattu pois ihan hyviä, muttei meitä miellyttäviä persoonia jo ennen haastattelua.

Kuvan vaatiminen on laitonta, ellet satu olemaan esim. mallitoimistossa töissä :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ole työnantaja, mutta usein työpaikalle haettassa uutta työntekijää, olen ollut apuna hakemuksia läpi käydessä. Ja kyllä se pärstäkerroin valitettavasti vieläkin vaikuttaa, ollaan esim raakattu pois ihan hyviä, muttei meitä miellyttäviä persoonia jo ennen haastattelua.

Mutta, siis jos hakemuksessa annetaan aika, jolloin voi kysellä lisää työpaikasta, se todellakin tarkoittaa sitä aikaa, eikä joskus toiste, koska niihin puheluihin varataan aika, joka on pois muista töistä. Eli, jos pomo varaa aikaa 12-17 vastatakseen puheluihin, menee 5h tehokasta työaikaa ns. hukkaan. Sitten se kirii ne tekemättömät työt muiden töiden ohessa ajantasalle ja jos siihen väliin joku pallopää soittaa, että haluan tietää sitä ja tätä, niin varmaan on vähän tyly toinen osapuoli. Jos soittaa myöhässä, se ei anna kovin hyvää kuvaa muutenkaan, tuut varmaan haastatteluunkin myöhässä ja töihin myöhässä... Ensivaikutelma, ensivaikutelma! Panostakaa siihen!

Ei ollut mainittu erikseen tiettyä kellonaikaa milloin voi soittaa! Ja yritin tavoittaa useamman kerran ennen hakuajan päättymistä!

Eli kevyestipä teit analyysin, että tuskin menisin ajoissa töihinkään! Mur!

No etkö sä soitellu sinne vasta hakuajan päätyttyä eli MYÖHÄSSÄ? Valitettavasti ei anna hyvää kuvaa susta, se on se ensivaikutelma. Ja usko pois, kun sun hakemus tulee pinosta, se pomo muistaa, että tää oli se tyyppi, sivuun... anteeks vaan. Ja jos haet jotain paikkaa, pitää sun tajuta ite ne hakukriteerit ja täytätkö ne...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ole työnantaja, mutta usein työpaikalle haettassa uutta työntekijää, olen ollut apuna hakemuksia läpi käydessä. Ja kyllä se pärstäkerroin valitettavasti vieläkin vaikuttaa, ollaan esim raakattu pois ihan hyviä, muttei meitä miellyttäviä persoonia jo ennen haastattelua.

Mutta, siis jos hakemuksessa annetaan aika, jolloin voi kysellä lisää työpaikasta, se todellakin tarkoittaa sitä aikaa, eikä joskus toiste, koska niihin puheluihin varataan aika, joka on pois muista töistä. Eli, jos pomo varaa aikaa 12-17 vastatakseen puheluihin, menee 5h tehokasta työaikaa ns. hukkaan. Sitten se kirii ne tekemättömät työt muiden töiden ohessa ajantasalle ja jos siihen väliin joku pallopää soittaa, että haluan tietää sitä ja tätä, niin varmaan on vähän tyly toinen osapuoli. Jos soittaa myöhässä, se ei anna kovin hyvää kuvaa muutenkaan, tuut varmaan haastatteluunkin myöhässä ja töihin myöhässä... Ensivaikutelma, ensivaikutelma! Panostakaa siihen!

Ei ollut mainittu erikseen tiettyä kellonaikaa milloin voi soittaa! Ja yritin tavoittaa useamman kerran ennen hakuajan päättymistä!

Eli kevyestipä teit analyysin, että tuskin menisin ajoissa töihinkään! Mur!

No etkö sä soitellu sinne vasta hakuajan päätyttyä eli MYÖHÄSSÄ? Valitettavasti ei anna hyvää kuvaa susta, se on se ensivaikutelma. Ja usko pois, kun sun hakemus tulee pinosta, se pomo muistaa, että tää oli se tyyppi, sivuun... anteeks vaan. Ja jos haet jotain paikkaa, pitää sun tajuta ite ne hakukriteerit ja täytätkö ne...

No eihän puhelu ollut MYÖHÄSSÄ, ainoastaan hakemuksen jättämistä koski DL! Mikä laki kieltää toittamsta DL:n jälkeen, jos on asiaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja pitäkööt tunkkinsa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ole työnantaja, mutta usein työpaikalle haettassa uutta työntekijää, olen ollut apuna hakemuksia läpi käydessä. Ja kyllä se pärstäkerroin valitettavasti vieläkin vaikuttaa, ollaan esim raakattu pois ihan hyviä, muttei meitä miellyttäviä persoonia jo ennen haastattelua.

Kuvan vaatiminen on laitonta, ellet satu olemaan esim. mallitoimistossa töissä :whistle:

Ei, en tarkottanu kuvia, vaan esim tuttuja ja tutun tuttuja. Jos jollain hakijalla ja jo olevalla työntekijällä ei natsaa muualla elämässä, ei sitä hakijaa luultavasti oteta töihinkään, kun vaikuttais työilmapiiriin... tai jos hakijasta tiedetään jotain epämiellyttävää ym.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ole työnantaja, mutta usein työpaikalle haettassa uutta työntekijää, olen ollut apuna hakemuksia läpi käydessä. Ja kyllä se pärstäkerroin valitettavasti vieläkin vaikuttaa, ollaan esim raakattu pois ihan hyviä, muttei meitä miellyttäviä persoonia jo ennen haastattelua.

Mutta, siis jos hakemuksessa annetaan aika, jolloin voi kysellä lisää työpaikasta, se todellakin tarkoittaa sitä aikaa, eikä joskus toiste, koska niihin puheluihin varataan aika, joka on pois muista töistä. Eli, jos pomo varaa aikaa 12-17 vastatakseen puheluihin, menee 5h tehokasta työaikaa ns. hukkaan. Sitten se kirii ne tekemättömät työt muiden töiden ohessa ajantasalle ja jos siihen väliin joku pallopää soittaa, että haluan tietää sitä ja tätä, niin varmaan on vähän tyly toinen osapuoli. Jos soittaa myöhässä, se ei anna kovin hyvää kuvaa muutenkaan, tuut varmaan haastatteluunkin myöhässä ja töihin myöhässä... Ensivaikutelma, ensivaikutelma! Panostakaa siihen!

Ei ollut mainittu erikseen tiettyä kellonaikaa milloin voi soittaa! Ja yritin tavoittaa useamman kerran ennen hakuajan päättymistä!

Eli kevyestipä teit analyysin, että tuskin menisin ajoissa töihinkään! Mur!

No etkö sä soitellu sinne vasta hakuajan päätyttyä eli MYÖHÄSSÄ? Valitettavasti ei anna hyvää kuvaa susta, se on se ensivaikutelma. Ja usko pois, kun sun hakemus tulee pinosta, se pomo muistaa, että tää oli se tyyppi, sivuun... anteeks vaan. Ja jos haet jotain paikkaa, pitää sun tajuta ite ne hakukriteerit ja täytätkö ne...

No eihän puhelu ollut MYÖHÄSSÄ, ainoastaan hakemuksen jättämistä koski DL! Mikä laki kieltää toittamsta DL:n jälkeen, jos on asiaa?

Voi hyvänen aika sentään! Miksi sinne pitää soitella hakuajan päätyttyä? Jos ne valitsee sut haastatteluun, kysele sit lisää, jos ei, niin et varmaan täyttänyt kriteerejä. Vai eikö firma ehkä täytä sun kriteerejä??? Korjaa nyt vähän asennettas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ole työnantaja, mutta usein työpaikalle haettassa uutta työntekijää, olen ollut apuna hakemuksia läpi käydessä. Ja kyllä se pärstäkerroin valitettavasti vieläkin vaikuttaa, ollaan esim raakattu pois ihan hyviä, muttei meitä miellyttäviä persoonia jo ennen haastattelua.

Mutta, siis jos hakemuksessa annetaan aika, jolloin voi kysellä lisää työpaikasta, se todellakin tarkoittaa sitä aikaa, eikä joskus toiste, koska niihin puheluihin varataan aika, joka on pois muista töistä. Eli, jos pomo varaa aikaa 12-17 vastatakseen puheluihin, menee 5h tehokasta työaikaa ns. hukkaan. Sitten se kirii ne tekemättömät työt muiden töiden ohessa ajantasalle ja jos siihen väliin joku pallopää soittaa, että haluan tietää sitä ja tätä, niin varmaan on vähän tyly toinen osapuoli. Jos soittaa myöhässä, se ei anna kovin hyvää kuvaa muutenkaan, tuut varmaan haastatteluunkin myöhässä ja töihin myöhässä... Ensivaikutelma, ensivaikutelma! Panostakaa siihen!

Ei ollut mainittu erikseen tiettyä kellonaikaa milloin voi soittaa! Ja yritin tavoittaa useamman kerran ennen hakuajan päättymistä!

Eli kevyestipä teit analyysin, että tuskin menisin ajoissa töihinkään! Mur!

No etkö sä soitellu sinne vasta hakuajan päätyttyä eli MYÖHÄSSÄ? Valitettavasti ei anna hyvää kuvaa susta, se on se ensivaikutelma. Ja usko pois, kun sun hakemus tulee pinosta, se pomo muistaa, että tää oli se tyyppi, sivuun... anteeks vaan. Ja jos haet jotain paikkaa, pitää sun tajuta ite ne hakukriteerit ja täytätkö ne...

No eihän puhelu ollut MYÖHÄSSÄ, ainoastaan hakemuksen jättämistä koski DL! Mikä laki kieltää toittamsta DL:n jälkeen, jos on asiaa?

Jos haastatteluun kutsuttavat valitaan hakemusten perusteella, niin KYLLÄ on myöhäistä soittaa ja kysellä että joo kato kun mä en tajunnu tätä hakuilmoitusta. Mitä tietoja olisit tarvinnut sillä aikavälillä kun hakemuset on lähetetty ja haastatteluun kutsutaan? JOS tulet valituksi haastatteluun, voit esittää kysymykset siellä. JOS et tule valituksi haastatteluun, on ihan yksi lysti tajusitko ilmoituksen vai et.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi hyvänen aika sentään! Miksi sinne pitää soitella hakuajan päätyttyä? Jos ne valitsee sut haastatteluun, kysele sit lisää, jos ei, niin et varmaan täyttänyt kriteerejä. Vai eikö firma ehkä täytä sun kriteerejä??? Korjaa nyt vähän asennettas.

Häh? Koska hakuprosessit kestää joskus ikuisuuksia. Enkö saa olla kiinnostunut siitä, että onko minulla mahdollisuuksia työpaikkaan (eli millaiset ne tietyn asian vaatimukset olivat) ja että millä aikataululla homma etenee? Jos vaikka minulle tarjotaa toista työtä, niin haluaisin tietää, miten tämä, kenties mieluisamman työpaikan haku, etenee?

Sinun mielestä pitää vaan kiltist nöyristellä ja armollisesti odottaa, mitä työnantaja suvaitsee tehdä. Kyllä, ainakin ennen, rekrytointi oli kahden kauppa, eikä mitkään orjamarkkinat.
 
Mä skippaan heti valmiiksi kaikki paikat, minkä ilmoituksessa mainitaan "emme ehdi vastaamaan puhelintiedusteluihin". Olen naimisissa työnarkomaanin kanssa, ja suhde on kaatumassa nimenomaan tuohon "ehtimiseen", eli jollei ole aikaa kohdata ihmistä ihmisenä, niin se on moro!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi hyvänen aika sentään! Miksi sinne pitää soitella hakuajan päätyttyä? Jos ne valitsee sut haastatteluun, kysele sit lisää, jos ei, niin et varmaan täyttänyt kriteerejä. Vai eikö firma ehkä täytä sun kriteerejä??? Korjaa nyt vähän asennettas.

Häh? Koska hakuprosessit kestää joskus ikuisuuksia. Enkö saa olla kiinnostunut siitä, että onko minulla mahdollisuuksia työpaikkaan (eli millaiset ne tietyn asian vaatimukset olivat) ja että millä aikataululla homma etenee? Jos vaikka minulle tarjotaa toista työtä, niin haluaisin tietää, miten tämä, kenties mieluisamman työpaikan haku, etenee?

Sinun mielestä pitää vaan kiltist nöyristellä ja armollisesti odottaa, mitä työnantaja suvaitsee tehdä. Kyllä, ainakin ennen, rekrytointi oli kahden kauppa, eikä mitkään orjamarkkinat.

Elämä on.
 

Yhteistyössä