ongelmamaha. auttakaa, oon jo ihan hukassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja entinen vakkari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

entinen vakkari

Vieras
kertokaa pliis jotain kokemuksia tms mitä tiiätte aiheesta. mulla hajoaa kohta pää tän asian kanssa. lyhyesti:
mun maha on ollut ajoittain kipeä jo vuosia. viimeisen vuoden aikana ongelmaksi on tullut lähinnä turpoaminen. missään tutkimuksissa ei ole löytynyt mitään vikaa (pelkkää ilmakuplaa maha täynnä), lääkärit vaan toteaa että toiminnallinen vaiva ja kirjoittaa reseptejä. disflatyl auttoi aluksi mutta muutamassa viikossa ongelma oli taas ennallaan. aamulla maha on litteä ja illalla olen kuin 6 kk raskaana! kuukausi sitten ajattelin siirtyä luontaistuotteisiin, olen syönyt suosituksesta entsyymejä, maitohappobakteereja, pascoen sarjaa joka ensin puhdistaa ja sitten rauhoittaa jne. en huomannut mitään vaikutusta parempaan! 2 viikkoa sitten aloitin uuden ruokavalion: jätin pois perunan, riisin, pastan ja valkoiset jauhot. ruisleipääkin olen syönyt vaan muutaman palan jonain päivänä. heti ekasta päivästä muutoksen jälkeen oloni oli loistava! ihanaa ajattelin, ja laitoin jalkaani housut jotka yleensä aina puristivat. sitä ihanuutta kesti reilun viikon! nyt turpoaminen on tullut pikkuhiljaa takaisin... ruokavalio on ollut sama tuon 2 viikkoa. eli se siitä ihanuudesta...

nyt en siis todellakaan enää tiedä mitä teen, mitä syön, enkö syö ollenkaan (sitten se turpoaminen vasta alkaakin)
alkaa oikeesti rassaamaan kun en tiedä mistä saan apua tähän vaivaan!

niin ja siksi kirjoitan tänne palstalle kun ootte mulle "tuttuja". en löytänyt mitään muutakaan järkevänoloista keskustelupalstaa.

auttakaa jookos!?

Alkuperäinen kirjoittaja alkup:
Alkuperäinen kirjoittaja mahdollinen:
Laktoosi-intoleranssi?Keliakia?Millasissa tukimuksissa olet ollut?

nuo on tutkittu, ei ole. letkua ole niellyt ja maha ja sisuskalut ultrattu. pelkkiä ilmakuplia näkyi noissa kuvissa.

olen myös jokunen vuosi sitten ollut maidottomalla ruokavaliolla mut ei siinä huomattu mitään eroa. ja nyt olen käyttänyt vaan hapanmaitotuotteita, pelkkää maitoa en ole juonut moneen viikkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Voiko olla joku hiiva juttu? Siis että hiiva ei kävis sulle

siihen mulla meni hermo kun kysyin kahdelta eri lääkäriltä (toinen oli mahaspelialisti) hiivajutusta, niin molemmat tyrmäsivät sen. ei ole kuulemma olemassa sellaista vaivaa.
alapäässä hiiva mulla on ollut ongelmana uesan vuoden ajan aina aika-ajoin. nyt olen syönyt hiivatonta ruisleipää, enkä mitään muutakaan hiivallisia juttuja.

siihen mulla meni hermo kun kysyin kahdelta eri lääkäriltä (toinen oli mahaspelialisti) hiivajutusta, niin molemmat tyrmäsivät sen. ei ole kuulemma olemassa sellaista vaivaa.
alapäässä hiiva mulla on ollut ongelmana uesan vuoden ajan aina aika-ajoin. nyt olen syönyt hiivatonta ruisleipää, enkä mitään muutakaan hiivallisia juttuja.

eli siis seuraava järkevä askel olisi siirtyä sille kauheen tiukalle ja (mulle vielä oudolle) hiivattomalle dieetille. mitä ihmettä sitä syö kun ei saa hedelmiäkään syödä???

Kun puhutaan toiminnallisesta vaivasta tulee mieleen ärtynyt suoli. Itselläni on todettu se ja aiheuttaa juuri tuollaista, että vatsa on aamulla litteä ja vaatteet mahtuu kiristämättä päälle mutta iltapäivän puolella vatsa on niin turvoksissa, että vaatteet alkavat kiristää päällä ja näyttää kuin olisin lihonut useamman kilon. Illalla näyttääkin jo siltä kuin olisin piiiitkällä raskaana.
Lääkäri suositteli mulle tähän vaarattomaan, kiusalliseen vaivaan Agiocur rakeita jatkuvaan käyttöön. Niitä saa apteekista ilman reseptiä. Aluksi tuntui että auttavat, mutta eivät kuitenkaan ole vieneet tätä vaivaa pois.
Tämä kuuluu ärtyneeseen suoleen eikä tälle vain voi mitään. Pitäisi kuulemma oppia vain elämään tämän kanssa, mutta aika mahdotonta tämä on, etenkin kun tähän sekoittuu välillä ripuli joka kestää pahana viikkoja. Siihenkin minulle kirjoitettiin lääke nimeltä Librax jonka pitäisi auttaa ilmakuplien tuomaan kipuun ja auttaakin, mutta ei vie pois tätä vatsan turpoamista.
Jos tahdot keskustella asiasta enemmän niin laita yksityisviestiä, kun en välttämättä huomaa seurata tätä keskustelua.

eli siis seuraava järkevä askel olisi siirtyä sille kauheen tiukalle ja (mulle vielä oudolle) hiivattomalle dieetille. mitä ihmettä sitä syö kun ei saa hedelmiäkään syödä???

öö... siis syöt tällä hetkellä kuitenkin myös leipää ja hedelmiä? Ei ihme, että turvottaa. Kuulostat siltä, et sulle ei vaan sovi tietynlaiset hiilarit. Leipä pois kokonaan ja hiilarit vain kasviksista ja pähkinöistä. Hedelmät alkuun myös pois.

öö... siis syöt tällä hetkellä kuitenkin myös leipää ja hedelmiä? Ei ihme, että turvottaa. Kuulostat siltä, et sulle ei vaan sovi tietynlaiset hiilarit. Leipä pois kokonaan ja hiilarit vain kasviksista ja pähkinöistä. Hedelmät alkuun myös pois. [/quote]

olen ihan muutama päivänä syönyt palan tai 2 ruisleipää, en joka päivä. tänään söin banaanin ja tuntui että sen jälkeen turvotus oikein innostui taas.

kiitos hipsutus, täytyy muistetella tunnukset ja kirjautua niin palataan

olen ihan muutama päivänä syönyt palan tai 2 ruisleipää, en joka päivä. tänään söin banaanin ja tuntui että sen jälkeen turvotus oikein innostui taas.

kiitos hipsutus, täytyy muistetella tunnukset ja kirjautua niin palataan

varasin tänään ajan ravitsemusterapeutille. jos sillä ei ole ratkaisua, tai se ei usko hiivasyndroomaan, täytyy jatkaa ilmeisesti sellaisen lääkärin etsintää joka siihen asiaan uskoisi.

Mulla oli myös aivan törkeä ongelmavatsa. Lopetin sikaroinnin, vähensin kahvin 1/3:saan ja aloitin syömään Bioteekin Probiootti plus tuotetta.. joka on vuoden 2008 terveystuote! Et ainakaan menetä mitään jos kokeilet.. Minusta sai vakikäyttäjän tälle maitohappobakteerituotteelle. Löytyy jääkaapista terveyskaupasta valkoisella etiketillä ruskea purkki.

Niin ja ei enää mahaoireita :) Jollakinhan niidenkin oli kadottava!

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Mulla oli myös aivan törkeä ongelmavatsa. Lopetin sikaroinnin, vähensin kahvin 1/3:saan ja aloitin syömään Bioteekin Probiootti plus tuotetta.. joka on vuoden 2008 terveystuote! Et ainakaan menetä mitään jos kokeilet.. Minusta sai vakikäyttäjän tälle maitohappobakteerituotteelle. Löytyy jääkaapista terveyskaupasta valkoisella etiketillä ruskea purkki.

Niin ja ei enää mahaoireita :) Jollakinhan niidenkin oli kadottava!

olen syönyt kolmisen viikkoa juuri tuota kun luontaistuotekaupasta suositeltiin. turpoan silti. en tupakoi enkä juo kahvia ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko katsonut/käynyt tuolla lääkäreillä http://www.antioxidant.fi/
Minulle ón jonkun verran auttaneet tuolta saamani ohjeet..

okei :) tuo voisi olla se seuraava vaihtoehto sitten. kiitos! huom, löysin mun ikivanhat salasanat ja kirjauduin... koskahan viimeks ??

Mä sain ongelmamahaani avun Molkosan nimisestä herajuomasta.Oli vatsakipua, vuoroin löysällä ja kovalla, ilmavaivoja, turvotusta yms.Oli aikoja jolloin mikään ruoka ei tuntunut sopivan.Koko elämä pyöri oman vatsan ympärillä ja voin sanoa, että vatsavaivat voidat viedä ilon elämästä. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
Mä sain ongelmamahaani avun Molkosan nimisestä herajuomasta.Oli vatsakipua, vuoroin löysällä ja kovalla, ilmavaivoja, turvotusta yms.Oli aikoja jolloin mikään ruoka ei tuntunut sopivan.Koko elämä pyöri oman vatsan ympärillä ja voin sanoa, että vatsavaivat voidat viedä ilon elämästä. :hug:

onko se joku luontaistuote?
ja nimenomaan vie ilon elämästä! seksikään ei oikein innosta kun on vatta pullollaan ja ilmaa pukkaa ulos joka rööristä :x

Alkuperäinen kirjoittaja marimint:

ja nimenomaan vie ilon elämästä! seksikään ei oikein innosta kun on vatta pullollaan ja ilmaa pukkaa ulos joka rööristä :x

Juu luontaistuote ja sitä saa apteekistakin.... niin tuttua tuo mitä seksistä kirjoitit vatsavaivojen yhteydessä

pimppapierut ei kyllä voi johtua siitä että sua turvottaa? :o

Alkuperäinen kirjoittaja vcx:

pimppapierut ei kyllä voi johtua siitä että sua turvottaa? :o

no sitäkö mä tarkotin :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja ongelmallinen täälläkin:
Kokeile Agiocur-rakeita. Mulla se yhdessä LactoSeven -maitohappobakteerien kanssa on toiminut hyvin!

onko ne lääkettä vai? kun mua jotenkin ahistaa ajatus, että syön väärin, ja siksi tulee oireita, ja sitten pitää syödä lääkettä jotta jaksaa niitten oireitten kanssa. kun ennemmin haluisin selvittää mistä tää johtuu ja miten tätä turpoamista voidaan välttää.

Minulla oli vastavaavia vaivoja, ikävintä oli vatsan turpoaminen ja ilmavaivat. Oireet jäivät pois kun lopetin kokonaan ksylitol-tuotteet. Muutamastakin ksylitolilla makeutetusta pastillistä oireet palaavat.

Yhteistyössä