ongelmamies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun luin tän lauseen:

""Mutta muuten nyppii hitusen se, että ei voi nätisti keskustella asiasta vaan pitää ruveta huutaan että ""sinä et määräile ja vastaavaa"". ""

mulla välähti, että sun mies on varmaankin kärsiny äitinsä dominoivasta asenteesta ja ehkä hän pelkää nyt joutuvansa sinun määräiltäväksi eikä tajua, ettei ole päässyt irti vielä äidin määräilystäkään vaikka kotoa pääsikin pois (olikohan ymmärrettävää :), eli kaikki tehdään edelleen niin kuin kotonakin. Mun miehen äiti on ollu aina määräilevä ja heittäytynyt marttyyriksi ja mykkäkouluun jos ei ole tehty niin kuin hän haluaa ja mun mies sanoo mulle just vastaavasti kuin sun mies, jos käytän käskymuotoa kun tarvin apua (Vie roskapussi!). Ilmeisesti niillä on sisuskaluissa se äidin määräily ja ne ei kestä sitä enää vaimolta, jolloin reaktio on tuollainen turha hermostuminen.

Kaikista allergioista höösääminen on täyttä paskaa! Ihminen itse tekee itsensä sillä allergiseksi että välttelee asioita joille pelkää olevansa allerginen! Kun ihminen ei pääse olemaan tiettyjen mikrobien kanssa tekemisissä niin silloin hänelle ei kehity sitä vastustus kykyä niihinkään! Miehesi ja anoppisi ovat niin ärsyttävän vanhanaikaisiakin! Kuullostavat minustakin itä-suomalaisilta! PS.kokemusta on

Hei AP!

Ymmärrän hyvinkin pointtisi. Varsinainen asia ei ollut yksin tämä allegia, mihin kaikki nyt tuntuvat takertuvan. Halusit kertoa siitä, kuinka miehesi ei ole avarakatseinen ja kokeilun haluinen oikein millekkään uudelle asialle. Hän pitäytyisi mieluiten kaikessa tutussa ja turvallisessa, äidin ohjeiden mukaan eletyssä elämässä.

Ymmärsinkö oikein?

Ensinnäkin älä suostu tekemään asioita ""äidin tekemällä tavalla"" Kuten korjaamaan vaatteita, tekemään ruokaa juuri kuten äiti teki, tekemään eväsleipiä niinkuin äiti teki. Tee miehellesi selväksi, että äitisi tapa tehdä asioita ei ole mitenkään väärä, mutta se ei ole yksin ainoa ja oikea tapa. Sinulla on omat tapasi. Ei kait miehesi mennyt äïtinsä kanssa naimisiin?

Ruoka-asioissa voit ottaa miehesi joskus mukaan kokkailuun ja anna hänen kokata ja tutustua siten itse uusiin makuihin-älä pakota ja määräile.

Yhteistyössä