Ongelman tynkää, kun lapsi yksin kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Soluttautuja

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
8 058
1
36
Meillä siis tuo 8v on nyt ollut kahtena päivänä 7 tuntia yksin kotona. Aiemmin on ollut vain max 2 tuntia ja säännöt on aina ollut, että kavereita ei saa tulla silloin kun aikuisia ei ole kotona. Tämä siksi, kun meillä on kolme koiraa, enkä halua ottaa riskiä, että jotain pääsee tapahtumaan. Mutta kovin tuntuu julmalta tuo, että 7-8 tuntia joutuu olemaan ihan yksin :/ On kyllä käynyt kavereiden luona kylässä ja tänään oli sitten yksi kaveri tullut meille ja oli päästänyt sisään. Oli kyllä laittanut koirat toiseen huoneeseen, mutta silti mietityttää :| Ja pikkasen hirvittää kyllä sekin, että aukaisee yksin ollessaan oven, vaikka ei tiedä kuka siellä on, mutta meidän ovesta ei kyllä mitenkään nää, kuka on tulossa :|

Mun mielestä mukavampi sääntö olis, että koirat suljetaan johonkin siksi aikaa kun tulee kavereita.
Meillä ei ole ovet ikinä edes lukossa, kun asutaan maalla, joten tuo oven avaaminen tuntuu niin vieraalta...mä en tajuais sellaista pelätä varmaan edes kaupungissa :/

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mun mielestä mukavampi sääntö olis, että koirat suljetaan johonkin siksi aikaa kun tulee kavereita.
Meillä ei ole ovet ikinä edes lukossa, kun asutaan maalla, joten tuo oven avaaminen tuntuu niin vieraalta...mä en tajuais sellaista pelätä varmaan edes kaupungissa :/

Sitä minäkin vähän aloin miettimään, että riittääkö se jos koirat laittaa tuonne kodinhoitohuoneeseen portin taakse. Mutta kun koskaan ei tiedä mitä ne ( vieraat) lapset saavat päähänsä, jos vaikka menevät portin raosta sorkkimaan ja härkkimään :|

Onko jotain ikkunaa, josta voisi katsoa kuka on tulossa? Käske lapsen sopia kavereiden kanssa joku salainen koputus, josta tietää, että tulija on kaveri. Ja koirat jos saa toiseen huoneeseen suljettua, niin vaaraa tuskin on, jos kavereillekkin sitten menee perille, että niitä ei mennä sinne kiusaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja NaRikka:
Onko jotain ikkunaa, josta voisi katsoa kuka on tulossa? Käske lapsen sopia kavereiden kanssa joku salainen koputus, josta tietää, että tulija on kaveri. Ja koirat jos saa toiseen huoneeseen suljettua, niin vaaraa tuskin on, jos kavereillekkin sitten menee perille, että niitä ei mennä sinne kiusaamaan.

No keittiön ikkunasta ehkä just just näkys, tai ainahan vois oven läpi kysyä =)

Yhteistyössä