Onko dieettiä joka sopii raskaana olevalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiloistaan masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiloistaan masentunut

Vieras
Mulla on paino lähtenyt ihan räjähdysmäiseen nousuun tässä, vaikka viikkoja on vasta 20 niin painoa on tullut jo se mitä neuvolaoppaan mukaan koko raskauden aikana pitäisi tulla. VAIKKA olen koko raskauden ajan oksentanut paljon ja ruokahalukin on ollut kadoksissa. Olen toki ollut myös väsynyt ja pahoinvoiva ja liikkuminen on jäänyt selkäkipujen takia.. Mutta en mä kyllä ole mitään ihmeellistä syönytkään. Mutta siis voiko mitään dieettiä turvallisesti pitää raskausaikana? Kun ruokailuni on ihan perusterveellistä, puuroa aamulla tai leipää, lounaalla paljon salaattia ja jotain kotiruokaa, päivällisellä jotain kotiruokaa ja illallista en syö/syön hedelmää tai vihannesta. Jos jotain päivän aikana napsin, niin se on vihannesta tai hedelmää.

Joko sulla on ihan kamalasti nestettä tai sitten syöt itseltäsi salaa. Noudata vaikka diabetes-ruokavalio-ohjeita. Siinä jää sit turhat hiilarit pois, mutta niitähän et sinä eikä sikiökään tarvitse.

raskaus ajan diabeetikon ruoka. tuo sun dietti kuulostaa ihan sille. pidä pari päivää ruokapäiväkirjaa jos tulee huomaamatta syötyä jotain. tuolla linjalla menin viime raskaudessa ja kiloja tuli 3 ja poika painoi 4780g. eli mulla oli vaikea raskauden aikainen rd insuliini hoidolla.

onko sokeri rasituksesta ollut puhetta. välillä korkeat arvot saattavat aiheuttaa huimaa painon nousua?
entä onko turvonnut eli kerääkö elimistösi nestettä.

Raskaanaollessa ei saa laihduttaa, koska läskiin on vuosien varrella kerääntynyt raskasmetalleja jne, jotka "lähtevät liikkeelle" ja päätyvät vauvalle. Voit alkaa syödä "terveellisemmin", mutta laihduttamaan ei saa ruveta.

Nyt tuollaiset laihdutus ajatukset romukoppaan!! Se et raskauden aikana tulee painoa on täysin LUONNOLLISTA ja sillä et tuleeko sitä 5kg vai 25kg ei ole isommin merkitystä sen kannalta et jääkö sinulle niitä kiloja synnytyksen jälkeen 1 vai 10. Itelle ei ole kummassakaan raskaudessa tullut kuin 10kg mut taas jos en pidä huolta ni lihon imetysaikana ja syömällä..
Syöt terveellisesti ja monipuolisesti ja nautit raskaudesta niine kiloineen mitä se tuo.

Minulla on lähipiirissä mm. ystävä jolla ensimäisessä raskaudessa tuli se 25kg+ ja toisessa sekä kolmannessa on tullu n.10kg ja yhestäkään raskaudesta ei ole jääny mahamakkaroita tms.

Yhteistyössä