Onko huono äiti, jos ei ulkoile lasten kanssa joka päivä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätäydellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätäydellinen

Vieras
Jos vaan ei jaksa... tai jos on muuta hommaa (siivous yms) .... tai jos sataa vettä...

Monet äidit hehkuttaa, että säällä kuin säällä ulkoilevan JOKA PÄIVÄ.... ja tulee itselle paha mieli, kun en jaksa olla niin täydellinen... :(

No en minäkään joka päivä. Meillä muksut ei todellakaan edes HALUA lähteä ulos jos sataa, puuhastelevet mielummin sisäleikeissä. Enkä mä viitsi toisia väkisin pihalle laittaa jos eivät kerta halua.

Ei ole. :D

En minäkään jaksa enkä laiskuuttani viitsi lähteä läheskään joka päivä.Varsinkaan näillä ilmoilla! :o Kauniina päivänä ollaan mun vanhemmilla ja siinä ollaankin koko päivä ulkona, täällä kotona ei kiinnosta olla kun ei ole pihalla edes keinuja lapsille..Pelkkä hiekkalaatikko.

Oma piha kun olis niin tulisi ulkoiltua paljon enemmän

Ei kannata stressata.Superäitien hapatusta ;)
Ei ulkoilla jos on huono sää,useimmiten tuli kyllä ulkoiltua päivittäin koska meidän poika on vilkasta/energistä sorttia ja mulla olisi hajonnut pää kotona.

no et ole huono äiti, mutta mä olen todennut että helpommalla pääsen kun raahaudun muksujen kanssa ulos kun se että ne hyppii sisällä pitkin seiniä. Joten me kyllä ulkoillaan jokapäivä =)

Alkuperäinen kirjoittaja anrinko:
Mä en kommentoi huono äiti/hyvä äiti-aihetta, mutta itse en jaksaisi olla koko päivää sisällä.
Pakko päästä joka päivä ovesta ulos, tulisin varmaa hulluks, jos pitäis vaan sisällä olla.

tätä peesaillessa

Kysymys on nyt alle vuoden ikäisestä lapsesta... Sen verran saatetaan ulkoilla, että työntelen kärryssä unille. Toki hyvällä ilmalla annan kontata pihalla jne.. mutta tuntuu esim. leikkipuistot yms. hankalilta tässä iässä, kun ei "osaa leikkiä" ja kaikki menee suuhun ja ei osaa kävellä ja vaatteet aivan murassa... :(

Kun lapset oli pienempiä, eikä itse vaatinut sitä ulos pääsyä niin luistin välillä ulkoilusta. Nykyään on helpompi kaikille kun mennään ulos juoksemaan eikä kohelleta sisällä. Mutta ei mekään sateella ulos mennä.

Ei ole huono äiti, mutta kyllä ne lapset ovat mieluummin pihalla kuin sisällä ainakin meillä!!Sisällä vain kiukutaan ja jos en mene ulos niin saan kyllä itse kärsiä!Eli helpommalla pääsee jos mennään ulos ja unikin tulee paremmin...Tietysti alle vuoden ikäinen ei vielä niin vaadi sitä mutta jo tuollainen 1.5v kylläkin!!

Hei, mitäs te naiset nyt vastaatte! Te sanotte aplle, että ei tarvitse ulkoilla lasten kanssa joka pv ja kerrotte, ettette itsekään niin tee!! HEI HALOO!

Onko palstan väki vaihtunut vai onko vaan lauantaiaamun oma rauha, arkiviikon vitutus poissa???

NORMAALISTI te teilaatte jokaisen, joka toimii eri tavalla kuin itse!
SIIS:'
Hyvän Äidin Mittarit:
Lapset tehdään hyvään, vakaaseen parisuhteeseen sitten, kun opinnot on takana ja vakituinen työpaikka hankittu reippaasti alle 35 vuotiaana, mieluummin alle 30 vuotiaana.

Lapset synnytytään, korostan sanaa SYNNYTETÄÄN alakautta, ilman kivun lievitystä, luomu-menetelmillä.

Vauvaa täysimetetään lapsitahtisesti 6 kk ikään ja sitten aloitetaan itse tehdyt luomuruokasoseet.

On myös perhepeti ja kantoliina, ergonomisesti oikeaoppinen, ja kestovaipat, itse tehdyt.

Harrastukset ja oma aika unohdetaan, niitä ei ole, on vain Lapset ja Koti. Kaikki asiat tehdään lapset mukanaan.

Uhmaikäiselle ja kiukuttelijalle oikea vastaus on Jäähypenkki.

Rattaista luovutaan kun lapsi on täyttänyt 2 v.

Lasten elämä on täynnä opastavaa aktiviteettia.. ja HYVÄÄN JA TÄYDELLISEEN ÄITIYTEEN KUULUU SE, ETTÄ AJATTELEE VAIN JA AINOASTAAN LASTENSA HYVINVOINTIA JOTEN ULKOILU JOKA PV SÄÄSSÄ KUIN SÄÄSSÄ ON AIVAN EHDOTON ASIA, eikä se ulkoilu ole mitään leikkipuiston reunassa kökkimistä vaan äiti tarjoaa ulkoillessa lapsilleen valtavat määrät virikkeitä jotta kaikki aistit aktivoituvat ja lapsi näkee ja kokee ... (huoh!) ja mites se sitten vielä menikään, en muista enempää.

:D

Ei meilläkää nii ulkoilla. Ei kiinnosta. En ymmärrä mitä varte pitää istua hiekkalaatikon laidalla päivä. Sisällä on paljo enempi tekemistä!
Ei kyllä pää kestä olla koko päivää kuite sisällä,käydään kaupassa,kylässä ym.

Täydelliselle äidille ja ihmiselle tiedoks et ny on vasta perjantai eikä lauantaiaamu :D

me ei yleensä vesisateella ulkoilla..muuten käyään ainaki tossa pihalla leikkimässä. poika (alle 3v) ei vaan meinaa viihtyä tossa keinun ja hiekkalaatikon parissa ku pitäs mennä leikkipuistoon |O

no mä en ulkoile juuri koskaan lasten kans. paitsi jos mulla on siellä hommaa, ruohon leikkuuta, lumen luontia tai muuta.
kyllä meillä lapset osaa ulkoilla ihan ilman äitiä.

No aika paljon kyllä sisällä vietätte lasten kanssa aikaa. Meidän perheessä ulkoillaan joka päivä 3h. Aamusta 1,5h ja sama iltapäivästä. Jos sataa tai on muutoin huono sää, teemme noina aikoina jotain muuta paikassa, jossa sääolot eivät haittaa. Eli menemme uimaan, kirjastoon, liikuntakeskuskelle, kavereiden luokse kylään, kaupungille. Minne vaan autolla pääsee. Olen valmis kulkemaan 45 matkankin tarvittaessa. Sisällä ei voida mädätä pelkästään. Mulla ei kestäis pää semmosta mitenkään. Eikä kyllä lapsillakaan. Eikö teillä lapsilla käy aika pitkäksi ja haluta tuulettumaan? Meillä ainakin käyvät levottomiksi ja nukkuvatkin huonosti jos eivät ole päässeet jonnekin kunnolla peuhaamaan ja purkamaan energiaansa. En jaksa kitinöitä, vaan saan virtaa siitä, että lasten kanssa innosta puhkuen ja juuri ilman noita ilman kitinöitä ja tappeluja tehdään paljon juttuja yhdessä. Kotona oleminen ja kitinöiden kuunteleminen se vasta syö voimavaroja ja saa äidinkin huonolle tuulelle. Ei tämä aktiivisuus lasten kanssa siis mitään surperäitiyttä välttämättä oo. Toimimalla näin kun meillä toimitaan, meillä ovat lapset iloisempia ja nukkuvat sitten uniaikaan tosi hienosti. kyllä tämä aktiivisuus lasten kanssa siis toisaalta on omaa mukavuudenhaluakin, ainakin meikäläisellä.

Suoraan sanoen minusta on huono äiti, jos ei huolehdi siitä että lapset pääsevät ulos raittiiseen ilmaan neljän seinän sisältä päivittäin. Jos ei itse "jaksa" tai "pysty" lapsiaan edes omaan kotipihaan viemään, niin sitten kyllä on velvollinen huolehtimaan, että joku muu tekee sen!!!

Jokainen perhe on omanlaisensa. Toiset ulkoilevat päivittäin/monta kertaa päivässä ihan vain koska viihtyvät ulkona, toisille taas on tullut pakkomielle päivittäisestä ulkoilusta, kolmannet taas viihtyvät sisällä ja eivät mene ulos vain kun on pakko. Hölmöä mun mielestä on vain se, että ei päästetä lapsia ulos temuamaan, vaan pakotetaan olemaan sisällä juoksematta, kiipeilemättä, mölyämättä... eli jos ei lapsi saa rauhassa päivittäin omaa riehumisviettiään harjoitettua.

Yhteistyössä