Onko huostaanotto ainoa vaihtoehto???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelkään

Vieras
Eli tilanne tämä: kolme vuotta väkivaltaisessa suhteessa. 2lasta ja alkoholi käytämme molemman aikas runsaasti. Parikymppisiä nuoria..

Syyskuussa äiteni teki ilmoituksen sosiaalitoimistoon että minua hakataan jatkuvalla syötöllä eikä siihen näytä tulevan loppua vaikka poliisit tai vanhemmat on pitänyt puhutteluita. Jouduin 2viikoksi turvakotiin lasten kanssa. pääsin pois ja yritimme avokin kanssa uudestaan ja sosiaali päätti että muutamme erilleen ja sovimme tapaamiset 3krt viikossa. No yritimme näin mutta mies oleili aikas tiiviisti luonani. no seuraava pahoinpitelykerta tuli kuukauden päästä ja silloin poliisit tulivat väliin ja tekivät rikosilmoituksen miehestä. Sosiaalitoimisto sai tietää ja itsekkin päätin etten enään jatka suhdetta mutta olen heikkoluonteinen ja päätin antaa uuden mahdollisuuden. No saimme toisen lapsen hoitoon ja ajattelin että jos sitä ite ottaisi ja mieheni voisi katsoa toista lasta minun kotona ja selvinpäin. No mieheni suuttui minulle kun lähdin baariin ja soitti äidilleni ja lähti asunnosta ja jätti pienen lapsen yksin nukkumaan. No äiteni soitti poliisit paikalle ja itse tulin äiteni kanssa suorinta tietä asunnolle. Poliisit tekivät heitteille jättö ilmoituksen ja nyt odottelen päätöstä että otetaanko minulta lapset pois vai mitä??!!

Lapsiani en missään nimessä halua menettää! Lasteni vuoksi teen ihan mitä vain jotta saan ne pitää! Ja miehen kanssa en enään missään vaiheessa jatka!
Mutta kysymys kuuluu että olenko itse tehnyt väärin ja voidaanko tälläsillä perusteluilla ottaa lapset huostaan?

Jos tilanne tuollaisena jatkuu, kyllä sinulla on aihetta pelätä huostaanottoa. Jos lapsiasi todella rakastat, sinä et ole enää missään tekemisissä miehen kanssa, ja annat miehen tavata lapsia vain sosiaaliviranomaisten valvonnassa. Ja todellakin, katkaiset KAIKEN yhteydenpidon mieheen, lapsia koskevissa asioissa mies voi asioida sosiaaliviranomaisten välityksellä.

Toivottavasti pysyt päätöksessäsi miehen suhteen, etsit jostain sen selkärankasi ja kannat vastuun lapsistasi ja itsestäsi.

Voidaan ja pitääkin, se on nyt se todennäköisin vaihotehto. Tai minä ainakin toivon että notetaan, laitat ensin asiasi kuntoon ennenkuin sotket lapsiasi lisää. Ihme luuseri sinäkin.

Toivon todella, että lapsenne huostaanotetaan. Te ette tähänkään mennessä ole heidän hyvinvoinnistanne välittäneet, joten tuskin se muuttuu jatkossakaan. Lapsenne ansaitsevat turvallisen ympäristön kasvaa.

Kyllä voidaan ja voi tulla eteen kiireellinen huostaanotto. Siinä ei anneta enää sinulle sitä kuuluisaa viimeistä mahdollisuutta ja nyt pitääkin toimia välittömästi.

Kuulostaa siltä, että huostaanotto olisi lapsille paras vaihtoehto.. Oikeasti, kauanko menee ennen kuin päätät taas antaa miehelle mahdollisuuden? Ja jos sulla itselläsikin on alkoholiongelma, tuskin olet itseksesikään kuivin suin kotona.

Saathan sä varmaan tavata lapsia kuitenkin ja heidät takaisin, kun olet saanut itsesi kuntoon.

Ystävälläni oli vähän samanlainen tilanne, lapset oli sijaiskodissa niin kauan että äiti sai asiansa kuntoon. Lapset tapaavat isäänsä kerran kuukaudessa valvotusti. Nyt se mies pellolle ja äkkiä.

Jos olet valmis tekemään lastesi vuoksi mitä vain, niin jätä kokonaan sekä mies että alkoholi, jotka tuntuvat sinulle ongelmia aiheuttavan. Ja luovu näistäasioista heti tästä päivästä lähtien.

En tiedä onko muuta mahdollisuutta. Minusta on heitteillejättö jo se että jätit lapsen väkivaltaisen miehen kanssa kahden. Kasvaisit ehkä nopeammin aikuiseksi jos lapsesi huostaanotetaan. Ennenkuin jotain pahempaa sattuu koska et oikeasti arvosta lapsiasi. Olen pahoillani lastesi puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja pelkään;22539076:
Lapsiani en missään nimessä halua menettää! Lasteni vuoksi teen ihan mitä vain jotta saan ne pitää! Ja miehen kanssa en enään missään vaiheessa jatka!
Mutta kysymys kuuluu että olenko itse tehnyt väärin ja voidaanko tälläsillä perusteluilla ottaa lapset huostaan?

No kun tuon tarinasi lukee, vastaako se mitään noihin tokaan ja kolmanteen lauseeseen? Ja neljänteenkin?

:hug:

Olen pahoillani enkä halua olla ilkeä, mutta niitä uusia tilaisuuksia ei kenenkään elämässä tule aina vain lisää. Sinulla on ollut jo monta mahdollisuutta, toivottavasti viimeistä ei ole vielä käytetty.

Olet valinnoissasi toistuvasti laittanut miehesi lastesi edelle. Väkivallasta ja alkoholiongelmista huolimatta olet aina palannut lasten kanssa hänen luokseen. Sosiaalitoimisto on luultavasti tehnyt sinulle jo useamman kerran selväksi, että "joko mies tai lapset". Kerrot että teitä on kehotettu asumaan erillään ja se on selvä varoitus. Siitä huolimatta et ole pystynyt ajattelemaan lastesi etua.

Peesaan Anatolian kysymystä: "Montako viimeistä mahdollisuutta sinun pitäisi saada?"

[QUOTE="vieras";22539121]Toivon todella, että lapsenne huostaanotetaan. Te ette tähänkään mennessä ole heidän hyvinvoinnistanne välittäneet, joten tuskin se muuttuu jatkossakaan. Lapsenne ansaitsevat turvallisen ympäristön kasvaa.[/QUOTE]

Kerrankin iso peesi. Jos kerran omasta taidostasi otat turpaan, ja olet niin järjetön että jätät väkivaltaiselle juopolle lapsen hoitoon et todellakaan lapsia ansaitse. Alan kohta siirtyä linjalle älykkyystesti synnytyksen jälkeen palkolliseksi... Maalaisjärkeä puuttuu ja paljon... (vai ajatteletko tosiaan että mua se toki hakkaa päivästä toiseen mutta ei se IKINÄ lasta löisi...jeep..tyhmä)

Mielestäni lapsille olisi ehdottoman parasta tulla huostaanotetuiksi (ja sijoitetuksi vaikka äitisi luokse, joka tuntuu olevan vastuuntuntoinen ihminen) siksi aikaa, kunnes pystyt näyttämään, ettet enää palaa miehesi luokse takaisin. Lapsesi ovat joutuneet näkemään perheväkivaltaa useampaan kertaan ja se on vahingoittanut lapsiasi todella paljon (etkä itse ole tähän täysin syytön, kun olet aina vain altistanut lapset uudelleen väkivallan näkemiselle).

Kannattaa muistaa myös se että joskus se lasten huostaanotto (esim. puoleksivuodeksi) on myös äidin kannalta parasvaihtoehto. Sun pitää saada myös itsesi kuntoon että pystyt hoitamaan lapsia

Olen ehkä julma ja ilkeä, mutta minusta lasten paikka ois jossaki muualla kuin sinun tai sen miehen luona. Anteeksi kovasti. Ehkä aikanaan kunhan saat asiat kuntoon lapset vois olla sinun kanssa. Mutta vaikka yhestä psykoukosta pääset, mistä tietää ettet ota toista samanlaista? Se vaan on monilla aika helppo takertua semmosiin. Mulla on ollu myös sellanen mies mut minun perusluonne on sellanen etten toista kertaa haksahtanu, enkä tosiaan antanu ees toista mahollisuutta exälle ko erottiin.

Ja huostaanotto ei ole mikään lopullinen tuomio vaan sinulla on silloin edelleen aikaa saada alkoholiongelmasi kuntoon ja näyttää konkreettisilla elämänvalinnoillasi, että olet viimeinki valmis ajatteleemaan lastesi etua ja asettamaan heidän tarpeensa omiesi ja miehesi, heitä vahingoittavien, tarpeiden edelle.
Tällöin saat lapsesi takaisin ja voit aloittaa heidän kanssaan ihan oikeasti paremman elämän. On helppoa puhua ja luvata, mutta nyt sinulta odotetaan pysyviä, muutoksen aikaan saavia tekoja eikä pelkkää sananhelinää.

Valitettavan moni nainen laittaa miehen etusijalle liian pitkään, kuvittelee ettei selviä ilman miestään ja uskoo puheisiin muutoksesta.
Nyt sun on näytettävä että pysyt miehestä kaukana!

Minä ihmettelen kyllä tässä nyt sitä että voiko noinkin monta mahdollisuutta saada? Luulisi asian ainakin nyt etenevän nopeasti.. Tarvitset nyt ehdottomasti apua itsesi ja ongelmiesi kanssa, vasta sitten lapset kotiin jos mahdollista! Aivan varmasti myöhemmin ainakin ymmärrät sen olleen parasta kaikille. Voimia.

Yhteistyössä