Onko huostaanotto ainoa vaihtoehto???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Rouva";22539930]Nyt mä raivoistuin!!! Miten joku KEHTAA sanoa noin. Mä satun tietämään ja tuntemaan kymmeniä sijaisperheitä. Sitä työtä ei todellakaan tehdä rahasta, vaan suuresta sydämestä. Kulukorvaus ja hoitopalkkio hädin tuskin kattaa lapsesta aiheutuneet kulut. Lähes kaikkia näitä vanhempiensa rikkomia sieluparkoja kuskataan terapioissa ja harrastuksissa, heille tarjotaan rajat ja rakkautta ja turvaa. Heidän pyykit pestään, ruoka tarjotaan, heille annetaan koti. Kaikki tämä tehdään VIERAAN lapselle, sijaislapset eivät koskaan ole omia, siitä ilosta, että rakastaa näitä lapsia ja haluaa heitä auttaa. Lapsia, joilla ei ole ketään muita.

Sijaisvanhemmat ovat hyväsydämisintä porukkaa, mitä tiedän.[/QUOTE]

Itseltäni on lapsi lähtenyt huostaan samantapaisten ongelmien takia kuin alkuperäisellä kirjoittajalla ja olen sitä mieltä että sijaisperhe on paljon parempi paikka kuin mitä minun ja lapsen isän luona oli. Vaikka olen itse saanut asiani kuntoon ja eronnut miehestä (huostaanotosta on aikaa 3 vuotta) en silti tahdo repiä lastani takaisin luokseni koska en luota itseeni ja siihen etten enää ratkeisi ryyppäämään. Lapsi on sijaisoerheessä aivan samanlainen perheenjäsen kuin muutkin. Erona vain se ettei hän ole syntynyt heille.
Lapsi on kotiutunut perheeseen ja pitää paikkaa kotinaan. Ja siinä kodissa ei vierailla alkon kautta tai kukaan lyö ketään. Miksi jotkut ihmiset vastustavat lapsen pääsyä tällaisiin oloihin??

Alkuperäiselle kirjoittajalle: Mieti vain ja ainoastaan sitä mikä olisi lapsillesi paras ratkaisu. Älä ajattele ketään muuta kuin sitä missä lapsiesi olisi hyvä kasvaa tasapainoisiksi ihmisiksi.

Miehen tehtävähän oli lapsia hoitaa tuossa tilanteessa, ei se ole äidin tehtävä yhtään sen enempää kuin isän. Mutta ainakin joksikin aikaa huostaanotto kuulostaa välttämättömältä. Pysy erossa ukosta.

Yhteistyössä