onko imetysaikana jotain ruokarajoituksia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun mielestä a-vitamiini menee suoraan äidinmaitoon, joten ei saa syödä maksaa pihveinä edelleenkään...

No voit kyllä huoletta maksaruokia syödä. Periaatteessa ei ole mitään rajoitteita. Itse olen pyrkinyt välttämään sellaisia ruoka-aineita,jotka itselläkin aiheuttaa ilmavaivoja. Hernekeitto,tuore ruisleipä,vahvasti maustetut ruuat,kahvi näin esimerkiksi. Energiajuomia en imetysaikana joisi enkä tietysti alkoholiakaan.

ei A-vitamiinia imetyksen aikana pidä erityisesti varoa. Olemassa on ihan imettäjälle A-vitamiini suositus/vrk:ssa en vaan muista paljon oli vuorokausi suositus mutta aika korkea kumminkin. Ihan huoletta saa syödä myös maksaa. Tuorejuustot ym.. mukaan lukien.

kyllä voit syödä sanoisin mitä vaan, itse etsin kanssa tietoa kun imetin ja mistään ei löytynyt kieltolistoja :) Kahvia ja alkoholia nyt ei kannata juoda, kahvia pieniä määriä muttei juuri ennen imetystä.

Etkö ole saanut neuvolastasi mitään kirjallista ohjetta imetyksen aikaiseen ruokavalioon ?
Minulla lukee neuvolan antamassa lapussa,että vältettviä olisivat ainakin hauki, korvasienet, pellavansiemenet (myös pellavarouhe), merilevä ja luonnollisesti myös alkoholi.
Lisäksi vielä yrttiteet ja yrttivalmisteet,mutta hedelmätee ja ruusunnmarja tee käyvät.
Energiattomista makeutusaineista tulisi välttää sakariinia ja syklmaattia.

Kalaa tulisi syödä vaihtelevasti, pari kertaa viikossa. (kirjolohi,nieriä, taimen,muikku, puha-ahven, seitiä tai siika. )