Onko joku sanonut sinulle jotain, mitä et ole ikinä antanut anteeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Juuri mietin, että voiko ihminen sanoa jotain anteeksiantamatonta, tehdä kyllä voi. Mulle ei ole ainakaan kukaan sanonut, riidellessä tulee joskus sanottua pahasti, mutta niitä en jaksa enää jälkeenpäin muistella, kun se toinen ei yleensä ole tarkoittanut, mitä on sanonut.

On sanonut, tai valehdellut minulle asiasta, josta säikähdin kovasti ja huolestuin ja se olikin ihan huuhaata. Kai minä sittenkin annoin anteeksi, vaikkei hän edes pyytänyt, mutta eipä sitä luottamusta enää ollut koskaan... Eikä tavattu enää koskaan sen jälkeen, hautajaisiin menin kyllä.

On sanonut. Ex-bestis. Ja sanomisiensa ja tekojensa takia onkin ex.
Tiedän, että olen pitkävihainen.. Mutta en alennu kynnysmatoksi ja kaiken paskan kaatopaikaksi.

Oma "ihana" anoppi on sanonu montakin asiaa, mutta viimeisin minun mollaus tapahtui julkisesti sukujuhlissa, sitä en tule koskaan anteeksi antamaan ja sen myös hänelle kerroinkin.

Sillon ku me erottiin miehen kans, sano miehen sisko mulle että on hyvä ku me erotaan... Mä pahotin mieleni... todellakin! Kenenkään ei tarvi tulla sanomaan mulle että on hyvä kun mun perhe menee hajalle. Se oli meidän perhe, ei miehen siskon. Mutta anteeks oon antanu...unohtaa en voi koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Sellainen tuli mieleen, että jos on kokenut jotain traumaattista ja joku ihan tarkoituksella, ilkeällä mielellä haukkuu sinua siitä, voi olla vaikea antaa anteeksi.

Tuli mieleeni (tästä on aikaa kyllä jo vuosia ) kun kaverini kerran suutahti mulle yhdestä sanomisestani ja totesi että on se hyvä kun elän kuolleen isäni perinnöillä. Se pisti silloin **vituttamaan kyllä.

On sanonut, anoppi. Toimeen on hänen kans kuitenkin tultava miehen ja lasten takia, joten olen "antanut anteeksi" vaikka todellisuudessa en voi ikinä antaa anteeksi semmosta mitä sanoi ja vielä siinä tilanteessa mikä sillon oli.

Yhteistyössä