Onko kenenkään lapsi ollut AINOASTAAN kotihoidossa 6v.asti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen äiti82

Vieras
Onko kenenkään lapsi ollut vain ja ainoastaan kotihoidossa 6v asti?Siis että ei ole käynyt missään kerhossa tms?Meidän esikoinen on nyt 5v1kk ja ollut koko ajan vain kotihoidossa,mietinkin että tarvitseeko viedä poitsu ensi talveksi esim.1 krt viikossa kerhoon?Meillä on esikoisen lisäksi kotona tyttö 3v5kk ja poika 11kk.Esikoinen kyllä on aina viihtynyt hyvin kotona niin en häntä haluaisi viedä edes kerhoon ennen esikoulua mutta onkohan sitten vaikea ola eskarissa kun ei ole ollut missään kerhoissa..?

on ollu kotihoidossa, mutta pari kertaa viikossa käyny myös muutaman tunnin kerhossa. en kyllä silti koe, että oli jotenkin hoidossa siellä kerhossa kun pari tuntia kerrallaan kahdesti viikossa.. itse työntelin vaunuja sen aikaa...

8v poika ja 6v tytto ovat olleet ainoastaan kotihoidossa koko ikansa. Nyt molemmat koulussa - tai eivat siis nyt kesalla, vaan talvella. Eika kummallakaan ollut mitaan vaikeuksia sopeutua kouluun.

Kiitos teille vastauksistanne:)Kiva kuulla että on ollut kotihoidossa ja silti soeutuneet hyvin kouluun..Minä haluaisin pitää poikani eskariin asti kotihoidossa(olen joka tapauksessa muitakin lapsiamme kotona hoitamassa)mutta hirveän monet tutut,sukulaiset ovat "taivastelleet"sitä kun poikamme ei ole kerhossa enkä luultavasti viekään ennen eskaria..

Oma lapsi täyttää vasta 3 ja on tähän asti ollut kotona. Todennäkösesti tulee kuitenkin menemään hoitoon ennen kouluun menoa.

Itse olin kotona kouluun menoon asti. Silloin tällöin kävin seurakunnan kerhossa, en mitenköön söönnöllisesti mutta oli siitä jotakin hyötyä. Olin lapsena vähän ujo, joten kylmiltlään kouluun meno olisi saattanut olla rankkaa.

Meidän tyttö 4,5v tulee olemaan kotihoidossa eskariin asti. On kyllä 3v asti käyny kerhoissa ja harrastuksissa ja muutenkin tapaillaan leikkikavereita ja muita ihmisiä. Tosi reipas ja sosiaalinen tyttö. Eikä kukaan ole taivastellu mitenkään =) . Ja näin siis, siksi, että hoidan pienempää kotona, niin silloin en muitakaan laita hoitoon.

Mulla oli... Esikoinen meni eskariin valmiutenaan kaks kertaa viikossa seurakunnan kerho, johon ei ees suostunu ekoina kertoina jäämään... :|
Esikoulu jännitti niin ettei ruoka maistunu ja tutustumispäivänä siellä huudettiin ku pieni leijona... Kuitenkin eskari alko ihan hyvin, mut noin ryhmässä olo ja se että huomio pitää oikeasti JAKAA monen lapsen kesken, tuotti ongelmia... Olisin halunnu neidin ihan harjottelemaan ryhmään kaks kertaa viikossa hoitoon, mut ei ollu tilaa...

Meillä poika meni eskariin kotihoidosta suoraan. Hyvin sopeutu, ei ollut mitään ongelmia ja poika oli innoissaan eskarissa. Meillä on kaksi nuorempaakin lasta, joten uskon sisarusten ikään kuin kasvattavan toisiaan. Teillä on ehkä samoin... Me liikutaan ja touhutaan aika paljon, joten virikkeistä ei ole pulaa kotona. Vapaata leikkiä nuo harrastaa paljon yhdessä ja uskon sen hiovan särmiä ja sopeuttavan lasta ratkomaan ongelmia. En ole edes ajatellut, että lapsen pitäisi harjoitella eskariin menoa. Eskarihan valmistaa kouluun, mielestäni se riittää.

Yhteistyössä