Onko kukaan kotiäitinä vaikka lapset yli kolme?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitinä

Vieras
Olen monesti törmännyt lauseeseen että "Nyt pakko mennä töihin kun tuet loppuu"!
Onko ketään joka olisi kotona siitä huolimatta että kodinhoitotuki loppunut ja lapset yli kolme vuotiaita?
Itse haluaisin jäädä kotiin hoitamaan lapsia vielä senkin jälkeen kun kodinhoitotuen saaminen lakkaa:)

uteliaana kysyn, että eikö töihin paluu siinä mielessä houkuta, että perheeseen tulee sen jälkeen paljon enemmän rahaa..? En halua vaikuttaa tökeröltä, tiedän toki että on varmasti joillekin tärkeää että saa keskittyä mahdollisimman täysipainoisesti lapsiin
:ashamed: en vaan vielä oli joutunut töihin paluut miettimään kun ensimmäinen lapsi on vasta tulossa..

meillä mies tienaa kahden edestä:)
Ja työpäivät hänellä pitkiä(välillä reissuhommis)joten yksin sitten pitäisi kotihommatkin vielä tehdä.
Siksi ei juuri houkuta!

olen kotiäitinä vaikka tuet loppuikin (nuorin nyt 3,5v) laskimme miehen kanssa että pärjäämme ja mulle kun ei mitään jäis käteenkä oikein jos lähtisin töihin tai opiskelemaan
päiväkotimaksu kalleiman mukaan ja kolmesta iltapäiväkerho ,sit pitäs vielä järjestää niin et joku käyttäs kaks kersaa puheterapias eli meillä tää oli ainoo oikee ratkasu

Alkuperäinen kirjoittaja äitinä:
meillä mies tienaa kahden edestä:)
Ja työpäivät hänellä pitkiä(välillä reissuhommis)joten yksin sitten pitäisi kotihommatkin vielä tehdä.
Siksi ei juuri houkuta!

Juu, ymmärrän kyllä :) Tuossa tilanteessa on varmaan lapsille todellakin parempi että äiti on kotona, ja sun oman jaksamisen kannalta tietty.

Sanoisin tähän, että jos perheessä muuten tienataan (= mies tienaa) niin hyvin, että kotihoidontuella ja miehen palkalla pärjää, miksi ei pärjäisi myös ilman kotihoidontukea? Eihän siinä ole kyse kuin (tietääkseni) muutamasta satasesta. Tämä siis, jos ei ole kovin isoja kuntalisiä.

Jokainen tekee tietysti miten tahtoo, mutta kuinka moni on ajatellut omaa eläkettään, sillä eläkehän ei todellakaan kartu kotona ollessa. '

Tiedän yhden tapauksen, jossa äiti oli lasten kanssa kotona todella pitkään, kun mies ei antanut hänen mennä töihin, vaan miehen mielestä äidin pitää olla kotona lasten kanssa. No nyt sitten lähes viisikymppisenä kun meni töihin, niin eipä tule paljon tuloja kun eläkkeelle jää ja ovat vielä tehneet sellaiset paperit, että kun miehestä aika jättää niin vaimolle ei jää kuin luu käteen, kaikki menee lapsille, mies kun ei arvosta vaimoaan pätkääkään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jokainen tekee tietysti miten tahtoo, mutta kuinka moni on ajatellut omaa eläkettään, sillä eläkehän ei todellakaan kartu kotona ollessa. '

Tiedän yhden tapauksen, jossa äiti oli lasten kanssa kotona todella pitkään, kun mies ei antanut hänen mennä töihin, vaan miehen mielestä äidin pitää olla kotona lasten kanssa. No nyt sitten lähes viisikymppisenä kun meni töihin, niin eipä tule paljon tuloja kun eläkkeelle jää ja ovat vielä tehneet sellaiset paperit, että kun miehestä aika jättää niin vaimolle ei jää kuin luu käteen, kaikki menee lapsille, mies kun ei arvosta vaimoaan pätkääkään.

Meillä on mietitty.olen itse eläkesäästäjä...katseltiin tuossa eläkkeitämme ja naurettiin kun mies painaa töitä hulluntavalla mutta eläkettä ei juuri silti kartu:)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
olen kotiäitinä vaikka tuet loppuikin (nuorin nyt 3,5v) laskimme miehen kanssa että pärjäämme ja mulle kun ei mitään jäis käteenkä oikein jos lähtisin töihin tai opiskelemaan
päiväkotimaksu kalleiman mukaan ja kolmesta iltapäiväkerho ,sit pitäs vielä järjestää niin et joku käyttäs kaks kersaa puheterapias eli meillä tää oli ainoo oikee ratkasu

Ja eläkekertymä tulee olemaan tuolla menolla mahtava...

Tavallaan olen -akateeminen osa-aika työtön. Aluella ei ole oman alani töitä ja tulevaisuuskin huonolta näyttää. Sijaisuuksia välillä on. Miehellä vakityö täällä, eikä mahdollisuutta siirtyä muualle. Kaipaisin jo kovasti työelämään -sijainen ei koskaan kuulu työyhteisöön (ei kutsuta henkilökunnan juttuihin ym) muutenkin olen vähän yksin.

Siis en voi käsittää, että ihmiset painaa niska limassa töitä 30-vuotiaana sen takia, että ELÄKE olisi suurempi??? Huomenna voi jäädä auton alle tms. Mä ainakin elän päivän kerrallaan :) Aina sitä jotenkin pärjää. Myy vaikka taloon ja muuttaa ulkomaille?

No meillä kuopus on yli 3 vuotta ja olen kotona edelleen =)

Ehdin kyllä töitä tekemään vielä useamman vuoden sen jälkeen kun muksu on koulun aloittanut =)

Pääasia on nyt se ettei esim. 1.luokkalainen joudu viettämään iltoja kotona yksin, miehen työajat on todella hankalat !

Alkuperäinen kirjoittaja girl:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
juu. kaveri istuu kotona kun lapsi on hoidossa. ei ne tuet mihinkään lopu näköjään. yli 2v istunu kotona jo. :o

Miten on mahdollista? Ei varmasti saa mitään tukia! Jos mies on hyväpalkkainen?

se on yh. saa jotain työttömyyskorvausta. minäkin iihmettelen välillä miten se on mahollista. kui kauan saa istua kotona ennen kuin tuet otetaan pois?

Siis en voi käsittää, että ihmiset painaa niska limassa töitä 30-vuotiaana sen takia, että ELÄKE olisi suurempi??? Huomenna voi jäädä auton alle tms. Mä ainakin elän päivän kerrallaan :) Aina sitä jotenkin pärjää. Myy vaikka taloon ja muuttaa ulkomaille?

Jotkut ihmiset painavat töitä kolmikymppisinä niska limassa sen takia, että haluavat elättää itse itsensä _ja_ saada jonkinlaista eläkettäkin vanhana. Ei sen takia kannata unohtaa tulevaisuutta, että voi kuolla huomenna. Mitäs jos ei kuolekaan?

niin ja nyt kun maailmanloppukin tulee 2012,niin mitäs sitä mitään eläkettä kartuttamaan.kuhan eletään ja nautitaan viimisistä vuosista

juu. kaveri istuu kotona kun lapsi on hoidossa. ei ne tuet mihinkään lopu näköjään. yli 2v istunu kotona jo. :o

se on yh. saa jotain työttömyyskorvausta. minäkin iihmettelen välillä miten se on mahollista. kui kauan saa istua kotona ennen kuin tuet otetaan pois?

Normaalisti passittavat jonnekkin kurssille puolen vuoden jälkeen. Mutta tiedän tapauksen joka on ollut vuoden kotona,hänellä on sairaus joka estää työnteon mutta ei baareissa roikkumista ja lenkkeilyä..

Alkuperäinen kirjoittaja jeps:

niin ja nyt kun maailmanloppukin tulee 2012,niin mitäs sitä mitään eläkettä kartuttamaan.kuhan eletään ja nautitaan viimisistä vuosista

:laugh:

Normaalisti passittavat jonnekkin kurssille puolen vuoden jälkeen. Mutta tiedän tapauksen joka on ollut vuoden kotona,hänellä on sairaus joka estää työnteon mutta ei baareissa roikkumista ja lenkkeilyä..

tää ei oo käyny missään kurssilla, tän yli kahen vuoden aikana ollu 1 kerran työhaastattelussa. työnteko ei nappaa mutta juominen kyllä. :o

kai sitä kotona vois olla hamaan loppuun saakka jos siitä maksettas. ja jos miehellä miljoona palkka ja sinut elättää niin mikäs siinä.

mä kyllä ite henkilökohtasesti tarvion työtä ihan oman mielenterveyteni säilymisen takia että vaikka mies oisikin kroisos ja maksaisi kaiken niin kävisi silyikin töissä vaikk aharrastusmielessä. :)

Yhteistyössä