Onko kukaan muu jättäytynyt työelämän ulkopuolelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muita?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mihin mä hakisin apua?samalla tavalla saan palstailla kuin muutkin. Sekö sen estäisi että mulla ollut vaikeampi elämä enkä ole provo vaikka niin luulette. Nettiyhteyttä en voi opiskelujeni takia lopettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juu no mä olen luovuttanut enää 37v ei kannata alkaa opiskelemaan kun töitä ei varmasti saa. Mä taas en kotimyyntiä harrasta kun ei ole ystäviä.

Kyllä oppisopimuksella varmasti voi sinunkin iässäsi opiskella...
Onko mitään työkokemusta?
Mun isäkin oli pitkään työttömänä, sit lähti koittaan myyntityötä, jota
on paljon tarjolla ja tykkää siitä...

Tuntuu aika ikävältä jos koet, jo että "töitä ei varmasti saa"
eihän se voi pitää paikkansa!

Alkuperäinen kirjoittaja Pieras:
Kysymyksen pitäisi kuulua: Onko kukaan muu jättäytynyt muiden veronmaksajien elätettäväksi?

Ei omaa miestä tarvitse teititellä
;)

Juu ja meillä ei ole varaa siihen, että jäisin vuosiksi kotiin. Miehen palkka ei riitä siihen.

kyllähän suomessa eläkkeen saa vaikka ei työssä olisi ollutkaan. Se on vaan pienempi ja jollain muulla nimellä kuin työeläke. Ja vastaus ap:lle mäkin jäin pois ikävistä töistä ja nýt ollut 7 vuotta kotona mutta koko ajan äitiys tai hoitovapailla. kyllähän tässä tarkoitus olisi johonkin lähteä kun tämän viimeisen hoitovapaa loppuu mutta siihen on toista vuotta. En anna mieheni elättää täydellisesti, oma rahakin on kiva asia.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
OT: Kysymys teille jotka jäätte kotiin miehenne elätettäväksi. Mitä meinaatte tehdä jos/kun tulee ero/miehenne kuolee? Ei työkokemusta, ei eläkekertymää.

Yhteiskunta on lähivuosina tulossa sellaiseen murrokseen, ettei työkokemuksella ja eläkekertymällä kovin paljoa juhlita muutenkaan. En ainakaan itse laske sen varaan, että tulisin ikinä minkäänlaista eläkettä saamaan, riippumatta siitä, millaisen työuran teen.

Meille ei tule eroa, joten sen varalle ei tarvitse kauheasti miettiä (mutta allaoleva kyllä kattaa osan sellaisestakin mahdollisuudesta). Ennenaikaisen kuoleman ja/tai muun katastrofin sattuessa meillä on ihan hyvät olot: talo on puolen vuoden päästä velaton, säästöjä löytyy ihan hyvin, olemme suhteellisen omavaraisia tietyissä jutuissa ja omavaraisuuden aste kasvaa jatkuvasti.

Itseasiassa se, että olisimme molemmat kotona tekemässä töitä oman perheen eteen emmekä tuhlaamassa aikaa jossain ulkopuolisessa työpaikassa, olisi aika ihanteellinen tilanne ja tavoitteissa pitkällä tähtäimellä.

Juu no mä olen luovuttanut enää 37v ei kannata alkaa opiskelemaan kun töitä ei varmasti saa. Mä taas en kotimyyntiä harrasta kun ei ole ystäviä.

Mihin mä hakisin apua?samalla tavalla saan palstailla kuin muutkin. Sekö sen estäisi että mulla ollut vaikeampi elämä enkä ole provo vaikka niin luulette. Nettiyhteyttä en voi opiskelujeni takia lopettaa.

Päätä nyt edes samassa ketjussa ettet puhu ristiin ;)

Jos ero tulee niin sitten mies jää yh.ksi ja sossu maksaa mun elämisen jos en pääse töihin. Otan kyllä mitä vaan työtä vastaan. Jos mies kuolee niin saan leskeneläkkeen ja pärjään sillä.
Ei maksa kun sullon sitä omaisuutta. :xmas: Me käräytetään sut sossuun. :xmas:

Yhteistyössä