Onko kukaan syönyt kohteliaisuudesta mitään tänään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja newbie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

newbie

Aktiivinen jäsen
25.08.2012
1 101
0
36
Siis jos olette olleet vaikka vanhemmillane. Minä täällä miehen lapsuudenkodissa olin jo unohtanut miten kamalaa on janssons frestelse. Joku suomalainen nimi sillä varmaan on, en tiedä sitä.... mukavaa joulun jatkoa

Mummoni tarjoamia täytekonvehteja söin muutamaan otteeseen. Konvehdit eivät ole mun juttu, tuurillani sain ekalla kertaa ananastäytteisen konvehdin, toisella kertaa passionhedelmän makuisen ja kolmannella kertaa jonkin hyvin epämääräisen makuisen (täyte oli valkoista).

• Tykkää
Reactions: newbie
Juu ja anoppi erityisen ylpeänä vielä juuri tuosta ruuasta, hädissäni aloin täyttää lautasta heti kaikella muulla että jäisi mahdollisimman vähän tilaa tolle janssonjutulle :D Kysyi kuuluuhan suomessakin joulupöytään, sanoin ei kylläkään mutta onpa hyvää

Hyvää tuuria teillä :) mitä sitä kohteliaisuudesta syömäänkään mitään mitä inhoaa, mutta kun on tällainen ujo sanomaan etten oikein pidä tuosta. Muu oli kaikki hyvää

Juu ja anoppi erityisen ylpeänä vielä juuri tuosta ruuasta, hädissäni aloin täyttää lautasta heti kaikella muulla että jäisi mahdollisimman vähän tilaa tolle janssonjutulle :D Kysyi kuuluuhan suomessakin joulupöytään, sanoin ei kylläkään mutta onpa hyvää

Mistä sun mies sitten kotoisin ja mitä ne jansson systeemit sitten on? Jotain janssonin fileitä vai? Vai onko niissä jotain muutakin kun janssonin fileitä?

[QUOTE="vieras";27754694]Ainakin Ruotsissa syödään jouluna janssoninkiusausta. Serkkuni perheen joulupöytään kuuluvat myös nakit ja lihapullat (asuvat Ruotsissa).[/QUOTE]

tuo se sana muuten on suomeksi, janssoninkiusaus..tusen tack!

Olen.
Mahani kierähtää helposti ympäri, tänään söin kinkkua mikä näytti normaalille mutta narskuikin hampaissa kamalasti. En kehdannut sylkäistä lautaselle niin kuin kotona olisin varmasti tehnyt vaan katselin kattopaneeleita ja yritin nielaista lihalöntsän kokiksen voimalla alas. Jostain syystä kinkkulimitti tuli siivusta täyteen..

En. Tuli itkukohtaus just ku olis pitäny syödä paistia.

Söin sitte parin tunnin päästä ihan omasta halusta. Ja ruisleipää kinkulla sekä joulutortun.

Hyvä näin.

Porkkana ja lanttulaatikot tuli syötyä kohteliaisuudesta, vaikka tuskin kukaan olisi mitään sanonut niiden puuttumisesta lautaselta. Mulle on vaan opetettu että kaikkea maistetaan, ainakin vähän. Onneksi ei ollut janssoninkiusausta, maksalaatikkoa, silliä sun muita tarjolla.

Omassa pöydässä joulua viettäen ei tarvinnut syödä yhtään mitään, mistä ei tykännyt :) Muutenkin olen parisen vuotta sitten tehnyt itseni kanssa sopimuksen, ettei mun tarvii syödä mitään, mistä en tykkää. Kilot kertyy helposti näistä, jotka maistuu hyvältäkin :) Helposti pystyn kieltäytymään eikä kukaan ole loukkaantunut, kun asiasta ei tee isoa numeroa itsekään.

En syö pelkästä kohteliaisuudesta. En jotenkin ole sisäistänyt, mitä kohteliasta siinä on että hyväksyy kaiken? Kieltäydyn hymyillen ellen jostain pidä.

Aika rankkaa, jos äitikin näyttäisi mallia että otetaan kaikkea mitä tarjotaan - omat teinit katsoo vierestä että jaa noinko sitä reagoidaan kun kaveri tarjoaa tupakkia "kaikkea on maistettava" :(

• Tykkää
Reactions: Empuuu

Yhteistyössä