V
"vvieras"
Vieras
Jos tässä nyt lähdetään spekuloimaan nimenomaan mun parisuhdettani ja perhe-elämääni, niin en olisi pystynyt elämään kolmea vuotta liitossa, jossa on päätetty jo tulevan avioeron päivämäärä. Lapset olisivat kärsineet sen viimeisen kolme vuotta ihan tavattomasti, koska en minä olisi pystynyt elämään kämppiksen kanssa avioliitossa ihan normaalisti niin ettei kukaan huomaa. Tää ei siis olisi mun kohdallani vaihtoehto. Ero olisi laitettu vireille heti silloin kun eropäätös on tehty.
Nyt tämän kuuden vuoden aikana me elettiin kuitenkin parisuhteessa ja oltiin ihan oikeasti koko ajan mies ja vaimo, lapsilla ei ollut mitään syytä epäillä että perhe-elämässä olisi jotain pielessä kun meillä kummallakin oli kuitenkin se rakkaus ja tahto elää toisen kanssa olemassa, vaikeuksista huolimatta.
Eikö ne vaikeat vuodet suhteessanne sitten mitenkään vaikuttaneet lapsiin? Ja katosiko se tahto elää toisen kanssa siinä vaiheessa, kun oli sen vakavan keskustelun paikka? Ei se eropäätös kaikille sekunnissa tule. Kyllä monet sitä joutuvat miettimään aika pitkän aikaa.