Onko kyysikymppiset miehet yleensä näin töykeitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loukkaantunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loukkaantunut

Vieras
Olin kylässä tuttavaporukalla erään 60+ miehen luona. Tämä mieskin siis kuuluu porukkaamme. hän on aikaisemminkin ollut vähän sellainen "töksäyttäjä". Nyt sitten oli kattanut kahvipöydän, mutta istuutuu itse meidän vieraiden mukana ja alkaa arpoa, kuka naisista kaataa kahvia. No, minä kaadoin kahvia kaikille. Osa porukasta pöydän toisessa päässä, tämä mies (jonka kotona siis oltiin) mukaan luettuna oli hörppinyt kahvinsa ennen meitä toisessa pöydän päässä istuvia. Tämä mies alkoi sitten kyselemään, että onkohan kahvinkaataja nukahtanut, kun ei saa kahvia?!? En tosiaan ajatellut vieraana kytätä, milloin ryntään kahvipannun luo kaatamaan lisää. No, kaadoin sitten taas kaikille lisää kahvia ja kun se alkoi pannussa vähenemään, sanoi mies, että keitä lisää. No, en keittänyt vaan laitoin pannun takaisin keittimeen ja palasin kahvipöytään.

Sitten tämä mies alkoi suureen ääneen ruotimaan "muistoaan" minun sanomisestani jostain 3 vuoden takaa. Asia, jota en varmasti ole edes sanonut ainakaan niin, kuin hän asian ilmaisi. Sitten hän vielä puhui vieressään istuvan kanssa, kun kaikki olivat nauraneet minulle tuon asian vuoksi, kuinka hänelle jää helposti mieleen kaikki ikävät sanomiset ja tuokin.

Jep, olen varmaan aika nössykkä, kun en sanonut vastaan mihinkään noihin. En tiedä tietääkö kukaan teistä tunnetta, että vähän kuin huumorilla joku sanoo ja puhuu tuollaisia ja jos alat väittämään vastaan, näytät vaan tiukkapipolta. Siksi en sanonut mitään, vaan olin hiljaa tai nauroin mukana. Mutta en takuulla enää mene uudelleen tuon tyypin luokse käymään. Tuttavaporukkamme tapaa myös muualla ja siellä tapaamisen riittävät minulle.

Musta taas aika usein sellaiset reilusti päälle kuusikymppiset ukot on tosi ylimielisiä ja töykeitä etenkin naisia kohtaan! Sellaisia maailman napoja ja sovinisteja.

[QUOTE="miejasie";29254699]Musta taas aika usein sellaiset reilusti päälle kuusikymppiset ukot on tosi ylimielisiä ja töykeitä etenkin naisia kohtaan! Sellaisia maailman napoja ja sovinisteja.[/QUOTE]

Se on ollut silloin 40-70-luvuilla sellainen tapa, että noi kahvin kaatamiset on naisten hommia. Eivät oikeastaan itselleen mitään voi, eivätkä tiedä tekevänsä väärin. Kannattaa vaan ymmärtää tai sitten tosiaan sanoa takaisin (kohteliaasti).

Neljänkympin rajapyykin jälkeen miehet alkavat muuttua pääsääntöisesti todella väsyttäviksi narisijoiksi ja typeryyksien laukojiksi.

Mikään ei ole hyvin, kaikissa muissa paitsi itsessä on vikaa ja elämän ainoa suola näille katkerille ukoille on sovinististen juttujen laukominen ja liikenteessä muille "kaapin paikan näyttäminen".

Samalla tavalla näitä huonosti käyttäytyviä naisia ja miehiä löytyy kaksi- tai kolmekymppisistä. Kaikki ovat yksilöitä, eikä ole syytä tuolla tavalla yleistää. Usein tuon ikäiset miehet ovat myös vain eri tavalla "herrasmiehiä", joita ei nuoremmista tahdo enää löytää.

Se on ollut silloin 40-70-luvuilla sellainen tapa, että noi kahvin kaatamiset on naisten hommia. Eivät oikeastaan itselleen mitään voi, eivätkä tiedä tekevänsä väärin. Kannattaa vaan ymmärtää tai sitten tosiaan sanoa takaisin (kohteliaasti).

Outoa, että niin moni 40-70-luvuilla syntynyt nainen on pystynyt mukautumaan niin paljon paremmin muuttuneeseen maailmaan. Mikähän vika miehissä on, kun eivät asialle/itselleen mitään osaa tehdä?

Otit orjan osan tietoisesti ja valitsi sen itse. "Siksi en sanonut mitään, vaan olin hiljaa tai nauroin mukana." Tuon takia sinua pystyy alistamaan ja potkimaan päähän.

[QUOTE="jenni";29254782]Olispa ollut mahtavaa, jos joku muista miehistä olisi alkanut kahvinkaatoon. Olisi ollut paras näpäytys tuolla "isännälle".[/QUOTE]

Sinunkin mielestäsi kahvin kaataminen on selvästi naisen tehtävä, kun jotenkin jos joku miehistä olisi alkanut hommaan, olisi se ollut jotenkin erikoista?

...Jep, olen varmaan aika nössykkä, kun en sanonut vastaan mihinkään noihin. En tiedä tietääkö kukaan teistä tunnetta, että vähän kuin huumorilla joku sanoo ja puhuu tuollaisia ja jos alat väittämään vastaan, näytät vaan tiukkapipolta. Siksi en sanonut mitään, vaan olin hiljaa tai nauroin mukana.

Tiedän mitä tunnetta tarkoitat. Mutta ehkä tuollaisessa tilanteessa olisit voinut ensin kuunnella mukana mutta sitten leveästi hymyillen todeta että eipä se tilanne tainnut ihan noin mennä, mutta eipä siinä mitään, ihan hauska tarina.

Tekisit ainakin muille tiettäväksi että kertojalla on hieman valikoiva tahi pätkivä muisti, ja äijälle tiedoksi ettet niele mitä tahansa noin vain.

Jos jatkaa toiste tuon tyylin totuuden vääntelyä toteat vain hykerrellen että "noi on taas noita Pertin (nimi muutettu) ihan omia tarinoita!" Niin että pikkuhiljaa jää yleiseen tietoon että Pertillä pätkii tai että kertoilee satuja.

Sinunkin mielestäsi kahvin kaataminen on selvästi naisen tehtävä, kun jotenkin jos joku miehistä olisi alkanut hommaan, olisi se ollut jotenkin erikoista?

Ööö, vai oisko sittenkin tarkoitettu että näpäytys olisi tullut siitä ettei muut miehet olisi hiljaa myöntyneet tuon yhden shovinistiseen pompottamiseen.

Mä muuten ihmettelen ettei joku miehistä näin tehnyt. Tai joku toinen (nainen tai mies) ottanut kahvinkaatajan roolia tokalla kerralla. Kai kaikki vaan miettivät hiljaa mielessään että jospa ei kaadeltaisi kukaan kahvia niin katsotaan joutuuko isäntä itse kaateluhommiin vai jääkö kuivin suin.

Aaaw, meillä kerran siskon mies yllätti kun oltiin mun mutsilla. Siis hän oma-aloitteisesti alkoi kaatamaan meille muille kahvit. Tosin voihan se olla että kukaan meistä muista ei tajuttu tehdä sitä, ja hän ehkä myöhemmin marmatti asiasta kavereilleen.
Mutta tosiaan, kyllä mies ihan yhtä hyvin voi kahvia kaadella :)

Mun työkaverina on eläkeikää lähestyvä mies, ja hänkin laukoo aivan älyttömiä sovinistisia/rasistisia/yms juttuja, ja on muutenkin välillä tooodella rasittava ja nolo. Ja välillä taas tosi mukava ja kohtelias.
Ehkä ihminen vain jossain vaiheessa vain kyllästyy olemaan kohtelias ja mukautuva, ja puhuu suunsa puhtaaksi? Ja alkaa käyttäytymään juuri niin kuin haluaa.

Kyllä, tunnettu yleismaailmallinen tosiasia on, että yli kyysikymppiset miehet ovat töykeitä. Poikkeuksetta. Johan tämä on opetettu jo alakoulussa. Kyysikymppis-syntymäpäivänään muuttuvat äkisti.

Sulla on varmaan joku pettämätön logiikka tässä, mutta mä en sitä juuri nyt tajua:D Juu ei ole kahvinkaato sukupuoleen sidottua hommaa, mutta jos joku on niin taukki ettei sitä tajua, olisi osuvaa näyttää asia ns. kädestä pitäen ja ääriesimerkin kautta.

Aaaw, meillä kerran siskon mies yllätti kun oltiin mun mutsilla. Siis hän oma-aloitteisesti alkoi kaatamaan meille muille kahvit. Tosin voihan se olla että kukaan meistä muista ei tajuttu tehdä sitä, ja hän ehkä myöhemmin marmatti asiasta kavereilleen.
Mutta tosiaan, kyllä mies ihan yhtä hyvin voi kahvia kaadella :)

Mun työkaverina on eläkeikää lähestyvä mies, ja hänkin laukoo aivan älyttömiä sovinistisia/rasistisia/yms juttuja, ja on muutenkin välillä tooodella rasittava ja nolo. Ja välillä taas tosi mukava ja kohtelias.
Ehkä ihminen vain jossain vaiheessa vain kyllästyy olemaan kohtelias ja mukautuva, ja puhuu suunsa puhtaaksi? Ja alkaa käyttäytymään juuri niin kuin haluaa.

niihän tuo teki aapeekin.

Ei sais yleistää, mutta nuo 60-vuotiaat miehet (ja siitä ylöspäin) ovat monesti alentuvia meitä (nuorempia) naisia kohtaan. Se on aikakausijuttu, tiedetään, mut silti todella raivostuttavaa. Heitä kohtaan pitäisi vissiin olla jotain kainovienoja lolitoja.. Ei oikein sovi nykypäivän naistyyppiin :)

Mun kuusikymppinen isä on just tuollainen. Tosin hän on ollut tuollainen niin kauan kuin muistan, että ei ole kyse höpsähtämisestä ainakaan hänen kohdallaan. Normaalipainoiselle äidilleni on esimerkiksi aina puhunut hyvin törkeästi tämän eturepusta (hieman pömpöttävästä vatsasta). Minulle huomautteli raskauden aikana kertyneistä liikakiloista viikko synnytyksen jälkeen... No olen aika töykeä takaisin, sanon siis välittömästi, jos alkaa ladella jotain tyhmyyksiä. Yleensä tämä toimii edes hetken.

Mistä sait käsityksen että tuon miehen (ei kovinkaan vanha vielä) persoona tai käytös ei olisi ollut aiemmin samanlaista? Ei kuulosta mitenkään muistisairaudelta vaan sovinistiselta käytökseltä.

Ap kirjoitti: "hän on aikaisemminkin ollut vähän sellainen "töksäyttäjä".". Tuosta sain käsityksen, että käytös olisi jotenkin muuttunut aiempaan verrattuna.

Mistä sait käsityksen että tuon miehen (ei kovinkaan vanha vielä) persoona tai käytös ei olisi ollut aiemmin samanlaista? Ei kuulosta mitenkään muistisairaudelta vaan sovinistiselta käytökseltä.

itseasiassa itsekeskeinen, töykeä käytös ja omien ajatusten estottomasti esiin tuominen on hyvin usein se oireilemaan alkavan muistisairauden ensimmäinen oire.

Kai on oletettavaa ettei käytös ole aiemmin ollut tuollaista jos se ihminen kuuluu ystäväporukkaan?