Onko liikaa vaadittu että mies imuroisi tms edes joskus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaa

Vieras
Olen parin vuoden sisällä siivonnut 90%sesti. Mies joskus "auttaa" ja häntä pitää käskeä tai suostutella siivoamaan. Kysyin mieheltä että voisiko hän tällä kertaa imuroida, ei lapsen kanssa voi elää likaisessa kämpässä (meillä koira, joka kantaa hiekkaa ym. sisälle). mies sanoi ettei halua eikä suostu helpolla. Sanoin, etten jaksa olla miehelle "äiti" joka käskee johon mies sanoi että "olet kälättävä akka ennemmin". Sanoin että minä myös pesen aina pyykit, johon mies on sanonut, että "mutta minun pyykkejä siellä ei ole paljoa".. eli mies ei näköjään arvosta että pidän huolta lapsen pyykeistä joita vauvalta tulee paljon. Eri asia jos olisin kotiäiti, mutta molemmilla on omat rahat, olen opiskelija ja hoidan lasta. Mies on nytkin lomalla. Mitä mieltä?

Miehen lojuvat roippeet aina jätesäkkiin ja kolmasosa pölypussin sisällöstä perään. Jos niitä sen pyykkejä ei ole paljon, niin jaksaa ne varmaan itsekin pestä. Tuohon käytökseen voi tyytyä jos ei jaksa taistella asiasta, musta vaan ei siihen olisi.

Hehee, viime vuonna miehen loman aikaan ilmoitin että kertaakaan en imuriin tartu lomasi aikana. Miehellä vielä sattu pyöreet synttärit sille ajan jaksolle, jolloin siivosikin.

Juttelin vieraille että mitä oli luvannut ja totesin että piti se kerran ainakin tarttua imuriin, vaikka itse kyllä siivosi synttäreitä varte, niin olisitte nähneet anopin ilmeen ja selittelyt, että
"joo X soittelikin miten keskiyöllä vielä tamppaili mattoja" erittäin marttyrimaisella ilmeellä.

Ärsytti, kun muutenkin aina hirvee puolustelu poikaansa kohtaan...

Nyt meillä on Roomba ja lapset hoitaa "imuroinnin" =)

ongelma on lähinnä miehen asenteessa - ei tunnu arvostavan mun panosta kotitöihin ja suhtautuu niin että ne on "naisten hommia", vaikka en ole kotiäiti! kyllä mies vaihtaa renkaat ym. mutta ne ei ole viikottaisia tai päivittäisiä juttuja. asumme rivitalossa joten pihahommia, lumitöitäkään tms. ei ole