S
surullinen äiti
Vieras
siis jos kielletään jotain. em.hän kysyy saako kattoo piirrettyjä ja jos hänelle vastataan ei alkaa poika uhkailemaan: tyyliin: sitten mä lyön sua! mä sanon että et saa lyödä lyö silti tai uhkaa tehdä muuta em.purra tai potkia. tai saattaa sanoa että sitten mä potkasen sua niin kovaa että kuolet. jos satuttaa mua vien jäähypenkille(joka on ollut n.1v 8kk ajan käytössä), nykyään alkaa jäähylle joutuessa tekemään vaikka mitä-> päädyn pitämään lapsesta kiinni ja samalla sanon että hänen täytyy istua jäähyllä 2minuuttia koska satutti minua.. poika ei rauhotu, alkaa lyömään ja potkii ja koettaa purra.. sitä voi jatkua 15minuuttiakin, ja se on ni mahdoton ku alottaa sen että saan just ja just pidettyä sen.
lisäksi saattaa käydä lyömässä tms ihan tosta noin vaan,ilman että olisi mitenkään kiukkunen tms. esim.eilen isi teki lennokkia pojalle, poika meni isin selän taakse ja pamautti nyrkillä!
ja mä en jaksa enään tota ton käytöstä!!! en yhtään, alkaa katoo kaikki positiiviset tunteet tota kohtaan kun yksikään päivä ei suju nätisti. lisäksi tuhoaa juttuja. kiipeää hakemaan kiellettyjä asioita, rikkoo tahallaan tavaroita. ja oikein uhkaa tehdä niin. viha on kohta ainoa tunne mitä mulla on jäljellä 
mitä siis teen? hänelle kyllä on selitetty monta kertaa miksi ei saa jotain tehdä, aina on täytynyt pyytää anteeksi kun satuttaa- aina on ollut seuraus jos ei sanaa kuuntele. saa huomiota yms.
onneksi on päiväkodissa arkisin muuten mä olisin jo luovuttanut. nii ja uhmakas käytös on alkanut jo 1v 4kk iässä, välillä on ollut viikko kaks seesteistä aikaa.. mutta suurinosa vaikeaa ja iän myötä vaan pahentunut käytös! eikä kyse ole ymmärryksen puutteesta, tuo puhuu ihan yhtä selkeästi kuin minäkin(osaa siis ilmaista itseään puheella), ymmärtää hurjasti asioita ja muistaa hyvin kaikki selitetyt asiat . joten onko tää vaan normaalia käytöstö vai onko kyseessa joku uhmakkuushäiriö ta ylivilkkaushäiriö tms. aina hää on menossa ja menossa
lisäksi saattaa käydä lyömässä tms ihan tosta noin vaan,ilman että olisi mitenkään kiukkunen tms. esim.eilen isi teki lennokkia pojalle, poika meni isin selän taakse ja pamautti nyrkillä!
mitä siis teen? hänelle kyllä on selitetty monta kertaa miksi ei saa jotain tehdä, aina on täytynyt pyytää anteeksi kun satuttaa- aina on ollut seuraus jos ei sanaa kuuntele. saa huomiota yms.
onneksi on päiväkodissa arkisin muuten mä olisin jo luovuttanut. nii ja uhmakas käytös on alkanut jo 1v 4kk iässä, välillä on ollut viikko kaks seesteistä aikaa.. mutta suurinosa vaikeaa ja iän myötä vaan pahentunut käytös! eikä kyse ole ymmärryksen puutteesta, tuo puhuu ihan yhtä selkeästi kuin minäkin(osaa siis ilmaista itseään puheella), ymmärtää hurjasti asioita ja muistaa hyvin kaikki selitetyt asiat . joten onko tää vaan normaalia käytöstö vai onko kyseessa joku uhmakkuushäiriö ta ylivilkkaushäiriö tms. aina hää on menossa ja menossa