Onko mieheni todella joku poikkeus? Ihmetyttää muiden reaktiot..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nannis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nannis"

Vieras
Ei ole nyt tarkoitus kehua ketään, alentaa ketään jne. Kuvailen mahdollisimman rehellisesti miestäni.

Hän on kova urheilemaan (pelaa jalkapalloa, hiihtää, ui, juoksee), opiskelee yliopistossa kauppatieteitä ja tekee oman alan töitä koulun ohella. Tehnyt jo pari vuotta, sillä on pohjakoulutukseltaan tradenomi. Tienaa vajaa 5000e kuussa ja on saanut melko suuria perintöjä.
Hän lukee paljon, hänellä on hyvä yleissivistys ja on kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista.
Hän kehuu mua paljon ja rakastaa mua sellaisena, kuin olen. Mies ei ole ikinä loukannut mua millään tavalla, vaan aina haluaa keskustelemalla ratkaista kaikki erimielisyydet. Hän kunnioittaa minua ja tekee vuokseni oikeasti ihan älyttömästi asioita.
Hän ei ole koskaan maistanutkaan tupakkaa ja alkoholia ei juo kotona ikinä. Hän käyttää alkoholia todella harvoin. Ehkä sen 1-3krt vuodessa, kun ollaa yhdessä jossakin viihteellä (esim. vaikkapa kaverin kihlajaisten jatkoilla).
Hänellä on todella hyvät käytöstavat ja osaa kunnioittaa muita. Ei koskaan puhu paskaa kestään, osaa pyytää anteeksi ja joskus joku sattuisi hänelle vittuilla, ei haasta riitaa. Saattaa joskus heittää jotakin nasevaa takaisin, mutta jää siihen.
Hän silti osaa puolustaa itseään ja hänellä on vahvoja mielipiteitä. Ei ole mikään vässykkä, vaan pitää kiinni oikeuksistaan ja osaa kyllä keskustelussa rohkeasti olla eri mieltä ja heittää vasta-argumentteja.
Mies on avulias ja auttaa pyytämättäkin muita. Hauskakin on ja osaa aina heittää humoristisia kommetteja sopivassa tilanteessa.
Mies on siistimpi kuin minä ja oma-aloitteisesti tyhjää tiskikonetta, pesee vessanpöntön tai imuroi.
Hygieniastaan huolehtii hyvin ja on aina muodikkaasti pukeutunut.

Onko mieheni nyt joku ainutlaatuinen löyty? En koskaan halua edes puhua miehestäni, sillä olen huomannut, että muut luulevat mun valehtelevan tai hienostelevan asioita.
Mistään tuloista, perinnöistä jne en tietenkään edes puhuisi.
Musta vaan tuntuu, että mies on aina jollain tapaa "parempi" kuin se toinen.

Meillä ei yksinkertaisesti ole sitä ongelmaa, ettei mies tekisi kotitöitä, hoitaisi lasta tms. Meillä mies nimenomaan haluaa olla vapaa-aikansa perheen kanssa ja meillä olen enemmän minä se, jota pitää hoputtaa kotitöissä. Mies siivoaa omat jälkensä aina ja pesee hampaansa aina aamuin illoin ja tuoksuu aina hyvältä.
Mun ei tarvitse houkutella miestä ostoksille, vaan hän kyllä tiedostaa itse koska tarvitsee jotakin ja tykkääkin ostella uusia vaatteita.
Mies ei kiroile, eikä meillä ole sitä ongelmaa, että tissuteltaisiin kaljaa.
Miehen omat menot ovat futisharkkoja, lenkkejä tai hiihtokisoja, mutta niistäkin hän joustaa perheen takia, jos on tarve.
Seksissäkin mies ottaa mut huomioon ja hän ei koskaan satuttaisi mua.

Kyllä meilläkin riitoja tulee, mutta mies haluaa yleensä keskustella ne läpi.

Aika normaalilllehan tuo kuulostaa...ole onnellinen vaan!

Vähän kun mun mies, paitsi ilman isoja perintöjä ja ettei se pese vessaa ja käy dokaamassa muutaman kerran useammin työn tai kavereiden puolesta.

Mun mies eroaa sun miehestä siinä, että pukeutuu oman mielen mukaan (ei seuraa muotia) ja käy mun kanssa juhlimassa 5-6krt/vuodessa ja kerran-kaks vuodessa työporukalla. Niin, eikä tykkää käydä soppailemassa, mutta en minäkään joten ei haittaa mua.

Eikä ole perintöä, itse on rahansa ansainnut ja säästöt kerryttänyt.

Että et ole yksin, sun mies kuulostaa ihan kivalta mutta liian sliipatulta mun makuun. Hevimiehet rulettaa ;)

Vau, ihanaa että olet löytänyt noin täydellisen miehen! Ei se kovin yleistä ole että kaikki nuo asiat osuu kohdalleen =)

Mullakin on ihana mies, mutta ei ole kovinkaan rikas (2000 e/kk eikä isoja perintöjä odotettavissa) eikä hirveän taitava keskustelemaan, mutta olen silti erittäin tyytyväinen =)

En tiedä, mutta musta on aika normaali mies tai ainakin omani on samantyylinen ja kaveripiirin miehetkin samantyylisiä. Meillä mies ei urheile eikä oma-aloitteisesti siivoa noin paljoa eikä ole perintöjä tullut, palkka samaa luokkaa. Mutta muuten hyvin samansuuntaista. Ja musta noin kuuluukin olla.

Voisin kopioida tekstisi omanani. Mun mies on tuollainen :).
Mutta poikkeus ehkä on.

On muuten jännää, kun sanon, että mun mies ei juo kotona koskaan, eikä kittaa saunakaljoja, niin muiden reaktio on "mikä vässykkä se oikeen on".
Ei saunakaljassa mitään pahaa ole, mutta mikä cooliuden merkki se on? Miksi on vässykkä, jos ei juo alkoholia?

• Tykkää
Reactions: Pumbuliini ja Joxu
[QUOTE="vieras";27831006]Mun mies eroaa sun miehestä siinä, että pukeutuu oman mielen mukaan (ei seuraa muotia) ja käy mun kanssa juhlimassa 5-6krt/vuodessa ja kerran-kaks vuodessa työporukalla. Niin, eikä tykkää käydä soppailemassa, mutta en minäkään joten ei haittaa mua.

Eikä ole perintöä, itse on rahansa ansainnut ja säästöt kerryttänyt.

Että et ole yksin, sun mies kuulostaa ihan kivalta mutta liian sliipatulta mun makuun. Hevimiehet rulettaa ;)[/QUOTE]

Näköjään myös typeryys rulettaa :rolleyes:

Mun mies on ihan samanlainen paitsi että koulutukseltaan on metsätalousinsinööri, eikä tulojen/varallisuuden puolesta ole samaa tasoa ap:n miehen kanssa. Olemme tähän mennessä olleet yhdessä noin 16 vuotta.

Ja itse asiassa kun tarkemmin mietin, niin samaa tyyliä ovat miehet myös lähipiirissämme. Mä en siis osaa pitää miestäsi mitenkään poikkeuksellisena, vaan ihan normaalina. :D

Ei ole mun mielestä millään tavalla nössö. Tai tietenkin jos on het nössö, jos ei dokaile, tissuttele ja vetele taksijonossa turpaan, niin sitte.
Mies on tosi hauskaa seuraa ja todellakin omaa mielipiteet ja puolustaa mielipiteitään.

Koulussa ei tarvitse fyysisesti olla enää paljon. Parinta iltana viikossa menee töiden tai koulun puolesta ehkä kuuteen ilta, mutta muutan on kotona yleensä neljän aikaan. Jalkapalloon menee kahtena iltana viikosta tunti, juoksemaan lähtee usein yhdeksen jälkeen, kun lapsi jo nukkuu. Hiihtämässä on käynyt iltasin ja ollaan monesti oltu mukana, mutta hiihdetty eri tahtia lapsen kanssa.
Lapsella on uimakoulu ma ja ke ja sen aikaa mies jää itsekin hallille uimaan ja usein minäkin.
Viikonloppuisin on kuitenkin pääasiassa vapaata tai menee se max 2-3h harrastuksiin.

Mies ei kyllä nuku paljon :) Menee töihin jo 6.30 ja herää siis 5.30 ja nukkumaan menee yleensä vähän ennen puolta yötä.

Mä tuntisin itseni jotenkin huonoksi tuollaisen miehen vierellä. Onneksi mun miehestä löytyy useampi "vika" niin ei itsekkään tarvii aina olla meikit ja vaatteet viimmesen päälle :)

Ja mä olisin ihan laiska tuohon verrattuna.

Mutta onneksi ei kaikki olla samanlaisii ja olet löytänyt itsellesi sopivan kumppanin.

Ehkä liikut itsellesi vääränlaisessa seurassa jos tuollainen mies kuulostaa oudolle.

...niin ja palstaa ei pidä pitää kaikken kattavana totuutena, aika luonnollista varsinkin täällä Suomessa on purkaa negatiivisia tuntoja anonyymisti. Ehkä meillä vielä on outoa kovasti kehua ja kiitellä puolisoa, työkaveria tai melkeimpä ketätahansa ainakaan muille ja julkisesti.

Yhteistyössä