Onko mieheni todella joku poikkeus? Ihmetyttää muiden reaktiot..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nannis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se on kiva et sulla on sulle sopiva mies :) Minun mies näivettyisi jos tekisi tietokonealan töitä. Ei sopisi sille ollenkaan. Ja minua ei koskaan ole "siistin sisätyön tekijät" olleet mikään hot-juttu. Näen niitä työelämässä tarpeeksi.
Mut onneksi ihmiset löytävät itselleen sopivia kumppaneita ja itselleen sopivat urat.

Ei meilläkään mies niiden sisätöiden perään hinkumalla lähde, mutta siellä saatu iso palkka mahdollistaa sitten ne isot projektit kotona niin käy siellä sitten päivisin "lusimassa"... :) Musta se on hyvä kombinaatio, kun saa sitten vapaa-ajallaan harrastaa juuri sitä mistä tykkää. Ja ne harrastukset nyt vaan tuppaa olemaan vähän kalliimpia (moottoripyörät, jatkossa kuulemma lentolupakirja jne.).

Ja sanoppas älä muuta, jokaiselle suotakoon se "omannäköinen" ja itselle täydellinen kumppani :)

[QUOTE="hmmm";27831496]Mies opiskelee.
Mies käy töissä jossa tienaa 5000 kk.
Mies harrastaa aktiivisesti kolmea urheilulajia.

Mies hoitaa paljon lasta.
Mies tekee paljon kotitöitä.

Anteeksi, jotenkin ei täsmää. Mun mies käy pelkästään töissä ja harrstaa aktiivisesti yhtä urheilulajia ja tekee kotitöitä ja on lasten kanssa. ei ehtisi mitenkään lisäksi opiskella ja harrastaa lisäksi montaa muuta lajia.[/QUOTE]

Miä teen kaikki nuo, paitti tienaan puolet vähemmän.
Ja olen nainen.

[QUOTE="vieras";27832369]Ei meilläkään mies niiden sisätöiden perään hinkumalla lähde, mutta siellä saatu iso palkka mahdollistaa sitten ne isot projektit kotona niin käy siellä sitten päivisin "lusimassa"... :) Musta se on hyvä kombinaatio, kun saa sitten vapaa-ajallaan harrastaa juuri sitä mistä tykkää. Ja ne harrastukset nyt vaan tuppaa olemaan vähän kalliimpia (moottoripyörät, jatkossa kuulemma lentolupakirja jne.).

Ja sanoppas älä muuta, jokaiselle suotakoon se "omannäköinen" ja itselle täydellinen kumppani :)[/QUOTE]

Heh, samat haaveet tuntuu miehillä olevan. Just viikonloppuna puhuttiin viimeks siitä lentolupahaaveesta ja naapurin miehen kanssa miettivät kimppa-vesitason ostamista. Mut kyllä niillä vakuutusmaksuilla ja lakisääteisillä huolto/tarkastustoimenpidehinnoilla sais olla pari muutakin osakasta mukana.

Mut joo, niin pitkään kun talolainaa on jäljellä, tämä on vasta haaveilua. Mutta some day... :)

Heh, samat haaveet tuntuu miehillä olevan. Just viikonloppuna puhuttiin viimeks siitä lentolupahaaveesta ja naapurin miehen kanssa miettivät kimppa-vesitason ostamista. Mut kyllä niillä vakuutusmaksuilla ja lakisääteisillä huolto/tarkastustoimenpidehinnoilla sais olla pari muutakin osakasta mukana.

Mut joo, niin pitkään kun talolainaa on jäljellä, tämä on vasta haaveilua. Mutta some day... :)

Siis täällä tämä "asiantuntija" kirjoittelee, siis ei vesitaso kuin se kevytkone. Vai mikä se nyt oli. :xmas:

Miehes on vähän kuin mun mies, mutta sillä erotuksella että mun mies juo kyllä saunakaljaa ja muutenkin. Minusta - anteeksi vaan - mies on vähän vässykkä, jos ei kalja IKINÄ maistu. Ei mun mies mitään lärvejä vedä kun pari kertaa vuodessa, mutta minusta on ihana ottaa yhdessä saunakaljaa tai juoda pari lasia viiniä viikonloppuiltaisin.

Mun mies on myös tradenomi, palkka tosin "vain" 4000 euroa kuussa eikä ole perintöjä tulossa. Muutenkin kaikki kuulostaa samalta - just tuo, että siivoaa, ostelee sitä mikä on loppu, on lasten kanssa jne. Itse olen tämmöinen laiskottelija, välillä tuntuu että mies joutuu tekee kaikki hommat mun puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja määääääääää;27832513:
Miehes on vähän kuin mun mies, mutta sillä erotuksella että mun mies juo kyllä saunakaljaa ja muutenkin. Minusta - anteeksi vaan - mies on vähän vässykkä, jos ei kalja IKINÄ maistu. Ei mun mies mitään lärvejä vedä kun pari kertaa vuodessa, mutta minusta on ihana ottaa yhdessä saunakaljaa tai juoda pari lasia viiniä viikonloppuiltaisin.

Mun mies on myös tradenomi, palkka tosin "vain" 4000 euroa kuussa eikä ole perintöjä tulossa. Muutenkin kaikki kuulostaa samalta - just tuo, että siivoaa, ostelee sitä mikä on loppu, on lasten kanssa jne. Itse olen tämmöinen laiskottelija, välillä tuntuu että mies joutuu tekee kaikki hommat mun puolesta.

Se ettei juo kaljaa ei tee miehestä vässykkää. Massasta poikkeaminen vaatii enemmän kuin massan mukana meneminen.

Minä juon olutta, joten ei ole edes oma lehmä ojassa.

• Tykkää
Reactions: Uudi ja astrolabe
Mun mies on vielä parempi, koska on pitkä, komea a hyvä sängyssä. Ja muutenkin kuulostaa mun mies paremmalta kuin sun.

Tosin lähes jokaisen tutun mies samaa settiä. Luusereita ei näy mun piireissä

Eikös kauneus ole katsojan silmässä? Mielestäni pätee puolison luonteenkin näkemiseen. Jos et itse näe puolisoasi poikkeuksellisena muiden puolisoihin verrattuna niin miksi olet valinnut hänet alunalkaenkaan?

En usko että miehesi on poikkeuksellinen, hän tuntuu olevan sinulle "se oikea" (jos niitä "oikeita on :) ).

Minunkin mies on ihana ja uskomaton. Mutta se on vain minun mielipiteeni, muut saattavat nähdä hänet erilailla :D

Hyvä ap. Erotathan oikean elämän ja palstatodellisuuden toisistaan? IRL tuo on normaalia. Täällä tuntuu pätevän eri lait.

Tuleeko nämä muiden reaktiot sun kavereilta, miehen kaverien puolisoilta vai nettimaailmasta? Millainen koulutus ja millainen kaveripiiri sulla on? Omassa tuttavapiirissä miehet osallistuu ja panostaa perheeseen yhtä paljon kuin vaimot. Tästä joku vetää herneet nenään, mutta vähemmän koulutettujen parissa tuntuu yhä olevan tavallisempaa, että mies on mies ja sillä on omat menot, kun vaimo kiltisti vikisemättä hoitaa yksin kodin. En yleistä. Totta kai on duunarimiehiä, jotka osaa ja haluaa huolehtia perheestään muutenkin kuin rahallisesti. Tunnen sellaisia. Silti, koulutetummissa perheissä miehesi käytös on normi ja kaikki muu moukkamaista.

Varmaan sulla ap on ihan normaali mies ja sopii monelle mutta vääränlainen mies mun makuun.
Mun mies on kieltäytynyt suvun rahoista ja perinnöstä, juo saunaolutta, käy kavereiden kanssa viihteellä, työn lisäksi ei kerkeä pahemmin harrastamaan, minä teen suurimman osan kotitöistä omasta halustani, mies hoitaa raskaat hommat/autojen laitot ym., rakastaa perhettään yli kaiken, me tapellaan eikä kumpikaan mielellään anna periksi(mä kuitenkin usein voitan), auttaa munkin sukua ja kavereita, hurmaa yleensä kaikki, on syötävän komea, ei kulje pelkästään merkkivaatteissa mutta kaikki vaatteet sopii hälle kylpytakista nahkatakkiin ja bootseihin, pitää perheensä puolia eikä nöyristele kellekään vaan on aina oma rehellinen itsensä.
Tuossa mun lista mun täydellisestä miehestäni.

[QUOTE="vieras";27832284]kuulostaa ihan siltä SuperMarjon mieheltä.
Paperilla ihan loistava,mutta täytyy siinä miehessä jotain särmää olla![/QUOTE]

Jos tämä onkin se supermarjon mies :D ;D se vaikutti kyllä nössöltä...

Näillä asetuksilla ei perheen kanssa vietettävää aikaa juurikaan ole. Tai sitten miehesi elää eri aikaulottuvuudessa kuin muut.

"Hän on kova urheilemaan (pelaa jalkapalloa, hiihtää, ui, juoksee), opiskelee yliopistossa kauppatieteitä ja tekee oman alan töitä koulun ohella."

Voisin kopioida tekstisi omanani. Mun mies on tuollainen :).
Mutta poikkeus ehkä on.

On muuten jännää, kun sanon, että mun mies ei juo kotona koskaan, eikä kittaa saunakaljoja, niin muiden reaktio on "mikä vässykkä se oikeen on".
Ei saunakaljassa mitään pahaa ole, mutta mikä cooliuden merkki se on? Miksi on vässykkä, jos ei juo alkoholia?

Kateellisten, häpeilijöitten tarvii aina jostain urputtaa ja moittia ;)

Yhteistyössä